Bye bike

Prikkebeen

Re: Bye bike

Bericht#11 » 16 mar 2019, 17:25

Het hier veronderstelde frame scheuren moet ik dan maar eens als werkelijk ervaren:
Heb een 50 cc Bye Bike als demo (462Km) gekocht en dit met de gedachte dat elke keer een 400 euro nieuwe accu voor de fiets
op de duur geen optie is. Met mijn bouwjaar 1936 is hellingen fietsen geen optie meer. Dus na 63 jaren weer op een brommer die weinig ruimte inneemt in het halletje, goed hanteerbaar is en er lekker vandoor gaat tot >60Km zonder tegenwind.
Pas bij storm houdt'ie zich aan de 45, hetgeen betekent dat je wel alert moet zijn. Voor mij was de keuze met de grote wielen het criterium. Hij maakt een typernd brommer geluid met daarbij enig tandwiel gieren bij gas terugnemen. De trommelremmen doen het bij mijn rijstijl absoluut naar behoren , de kettingspeling was bij aanscgaf te groot en heb ik afgesteld en gesmeerd.
Het mogelijk maken van pak-af tassen aan beide zijden heb ik aangepast met RVS beugels en het eventueel hierbij wegvallen van de wettelijk voorgeschreven gele reflectoren opgevangen met twee nieuwe op de zijkanten van de helmkoffer.
De stuurslot voorziening is enigermate aan de simpele kant dus een zwaar motor kabelslot is een must.
Met winterhandschoenen aan vind ik zelf de richting aanwijzing lastig te bedienen hoewel dit aan mij kan liggen omdat dit met een vrije duim onberispelijk gaat. Als de brommer in heeft gestaan is starten een genoegen, heeft'ie in deze periode een klein uurtje buiten gestaan dan is even de de handchoke erbij beslist nodig. Dit laatste betekent dat koeling perfect is en geënt op de spaanse temperaturen waarbij verwacht mag worden dat een vastloper op 's zomerse dagen er niet in zit.
Op de standaart zetten vergt meer kracht dat ik verwachtte en dit is voor mij een punt van aandacht.
1 x

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: Bye bike

Bericht#12 » 16 mar 2019, 18:51

Er rijdt hier ook iemand met een Bye Bike.
Die man brengt er dagelijks de krant mee rond en heeft er nog geen problemen mee ervaren.
0 x

Florian

Re: Bye bike

Bericht#13 » 27 jul 2019, 12:33

Ik heb er sinds maandag een. Nog geen kilometers gemaakt vanwege omstandigheden.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Café de Slappe Klets”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron

Aanmelden  •  Registreer