Nieuwe tweetakt scooter invoeren?

Gebruikersavatar
Broertie
Berichten: 99

Nieuwe tweetakt scooter invoeren?

Bericht#1 » 18 feb 2019, 21:25

Avond allen!

Zoals een ieder weet hebben ze in Den Haag in alle wijsheid besloten de verkoop van nieuwe tweetaktscooters te verbieden, want verbieden, daar zijn ze daar gek op.....

Nu is mijn vraag de volgende: Als ik bij onze oosterburen een nieuwe Peugeot Citystar koop (daar zijn ze gelukkig nog volop te koop!), kan ik deze dan zonder probleem naar het RDW karren en ze daar verzoeken er een nederlands kenteken op te plakken? Zo ja, kan iemand vertellen hoe dat precies in zijn werk gaat, zo niet, kan iemand mij dan vertellen waarom niet en hoe ik het aan moet pakken om het alsnog gedaan te krijgen?

Vol verwachting kijk ik uit naar uw reacties!
0 x
Met vriendelijke groet,

Broertie

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: Nieuwe tweetakt scooter invoeren?

Bericht#2 » 18 feb 2019, 21:49

Dat moet geen probleem zijn.
Alles wat in Europa is goedgekeurd, moet het rdw met de juiste papieren zo over zetten op Nederlands kenteken.
0 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Nieuwe tweetakt scooter invoeren?

Bericht#3 » 19 feb 2019, 04:36

1 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
CeesR
Berichten: 92

Re: Nieuwe tweetakt scooter invoeren?

Bericht#4 » 19 feb 2019, 10:46

Hoi Boertie,

ik weet je niet te vertellen hoe of wat omtrent het 2 takt verbod maar wel het volgende.

Geloof niet dat 2 takt hoeft te verdwijnen ( althans niet alles ) aangezien er nog steeds 2 takt word verkocht! Welliswaar in een type euro4, en daar draait het m.i om. Voorbeeld, de schakelbrommers van Derbi / Aprilia , Sherco, Beta en nog een paar soortgelijke SM of off road types.

Echter zie ik nu ook de Aprilia scooter type ?? ( zie site ) weer terug in 2 takt MET euro4. Dus met een beetje geduld ( en mazzel? )
gaan we straks meer types / merken zien die nu " tijdelijk " ontbreken? ik duim i.i.g met je mee!

Gr Cees
1 x

Gebruikersavatar
thomas
STN Deutschland
Berichten: 1049

Re: Nieuwe tweetakt scooter invoeren?

Bericht#5 » 19 feb 2019, 11:52

The EU specifies emission standards, not a motor principle.
And since there are 2T Euro4 engines with EU-type approval, you can use them in the EU.
2 x
Afbeelding

Social Media

   

Terug naar “Café de Slappe Klets”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden  •  Registreer