Bericht#5 » 03 jan 2020, 08:44
Wat word er allemaal makkelijk gezegd dat het de schuld van een bepaalde generatie is zeg.
Laten we even kijken naar het volgende voorbeeld.
generatie 1: De plastic verpakking word voor het eerst gebruikt, en zit boordevol met voordelen, de nadelen die we nu weten zijn dan nog niet bekend. Dus het word zeer gretig gebruikt, en iedereen die op dat moment kind is groeit er mee op.
Generatie 2: De kinderen van de vorige generatie groeien op, en er komt steeds meer plastic bij, maar dat is niet raar. Want kijk eens naar alle voordelen. Oh wat en ik blij dat ik hier mee opgegroeid ben zeg. Tegen het eind van deze generatie komen de eerste nadelen aan het plastic naar boven, maar dat zal wel los lopen.
Generatie 3: Deze generatie is opgegroeid met de eerste verschijnselen van de problemen van plastic, maar tegen de tijd dat ze wat ouder worden is 90% in de supermarkt verpakt in plastic. Ze willen wel zonder plastic, met oog op hun kinderen, maar als economische starter zit de slager,groenteboer, bakker en noem maar op er niet in. ( en zeg nou niet "want ze gaan alsmaar op vakantie". Want zeg nou zelf, iedereen gaat toch liever op vakantie (of een andere uitgave) dan alles aan eten uitgeven). De kinderen groeien op met enge verhalen die in de rondte gaan van plastic in de oceanen en dieren die er aan doodgaan.
Generatie 4: Je bent kind, je weet beter over het plastic. Maar je bent er alsnog mee opgegroeid, en niet/beter verpakt voedsel is er nou niet bepaald goedkoper op geworden. Je krijgt wat geld mee om wat lekkers te kopen voor jou en je vrienden, kies je dan voor de 3 koekjes bij de bakker in een biologisch afbreekbare verpakking die je moet delen over 6 man. Of in de supermarkt voor de in plastic verpakte 12 verpakking? Die vraag is niet moeilijk te beantwoorden.
Maar dan nu de serieuze vraag, waar ik trouwens heel boos om kan worden.
hoe is het dan de fout van generatie 4!!!!!????
Ik zeg niet dat wij niet alsnog beter zouden moeten weten, maar in een maatschappij waar je continue onder sociale druk staat is het vrij lastig om op een correcte manier iets anders te doen.
0 x