Peugeot citystar tips

Gebruikersavatar
Scooterbulletje
Berichten: 71

Peugeot citystar tips

Bericht#1 » 01 mar 2020, 14:32

Denk toch om een lichtere motorscooter ipv een snor erbij te kopen voor evt woonwerk. Dan kan ik me suzuki burgman 650 wat sparen kwa kmst en onderhoudsbeurt. Nu is me keuze gevallen op een peugeot citystar 125. Lijkt me wel geschikt kwa lengte. Heeft er iemand ervaring mee met t rijden,kwaliteit en onderhoud ervan van de 50cc of 125cc. Waar wordt de citystar gemaakt,in Frankrijk of China. Je komt ze niet vaak tegen ook de 50cc niet. Bedankt voor jullie tips.
0 x

Gebruikersavatar
Elyseo General
Berichten: 494

Re: Peugeot citystar tips

Bericht#2 » 01 mar 2020, 17:21

Ik dacht Tjechië.

En nu Mahindra het heeft overgenomen voor 100%.

India?
0 x

Gebruikersavatar
Scooterbulletje
Berichten: 71

Re: Peugeot citystar tips

Bericht#3 » 07 mar 2020, 09:39

Okay. Zijn ze betrouwbaar en zuinig. Vind de looks wel oké.
0 x

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Peugeot citystar tips

Bericht#4 » 07 mar 2020, 11:49

Maar is niet de kwaliteit zoals kymco.
Rammelende kappen de 50cc s hebben na ongeveer 20.000 km revisie nodig ( uitzonderingen daar gelaten)
Roelf
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
martin66
Voormalig STN Lid
Berichten: 860

Re: Peugeot citystar tips

Bericht#5 » 07 mar 2020, 16:42

Hoi
Ik weet niet of ik mij een ervaren citystar rijder mag noemen
Ben er naar luxemburg en duitsland op geweest
Als je een 50cc alle begrenzingen eraf haalt rijd hij erg goed
Verder veel ruimte onder de buddyseat
Ben je lang kun je een prima zithouding vinden
Verder als je 1 koopt gooi de standaard banden er gelijk af
Verder hij rammelt bijna op elke weg met name in het voorgedeelte
Zwaar om op de stander te zetten als je er veel bagage op hebt
Er zijn niet veel opties te krijgen
eN die er zijn betaal je de hoofdprijs voor
En wat roelf al vermelde de revisie na 20 000 km en ook de oliepomp word bijna standaard bij 10 000 vervangen door dealer
Zou ik weer 1 kopen als mijn sym af is
Het zal er om hangen ligt aan de bui als het een normale 4 takt is en geen 2 takt euro 4
Groet Martin
0 x

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Peugeot citystar tips

Bericht#6 » 07 mar 2020, 16:48

Hoe bedoel je martin
Of een viertakt of juist een e4 injectie tweetakt?
Nou.aangezien ik een flink aantal.mensen ken die ook met de eerste injectie elystars erg grlukkig waren.mitz op de juiste wijze.onderhouden.

Beetje zoals de E4 modellen nu.
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
martin66
Voormalig STN Lid
Berichten: 860

Re: Peugeot citystar tips

Bericht#7 » 07 mar 2020, 17:11

tomosje schreef:Hoe bedoel je martin
Of een viertakt of juist een e4 injectie tweetakt?
Nou.aangezien ik een flink aantal.mensen ken die ook met de eerste injectie elystars erg grlukkig waren.mitz op de juiste wijze.onderhouden.

Beetje zoals de E4 modellen nu.

Gewoon een 4 takt zelfde principe als de nieuwe sym en kymco
Niet die euro 4 2 takt heb mij daarin verdiept en voor laten lichten
Je weet de reden wel
Gewoon citystar 4 takt euro 4 zonder rammeltjes
Komt die nu nog uit vandaag verder ken je het antwoord
Groet Martin
0 x

Gebruikersavatar
Scooterbulletje
Berichten: 71

Re: Peugeot citystar tips

Bericht#8 » 08 mar 2020, 17:35

De 125cc is 4 takt waar ik interesse in heb,en is van 2015 met 23.000km op te teller. Top 105. Zou er ook een stukje over de grote weg moeten. Woonwerk.
Nu trekt een suzuki sixteen 150 ook wel mee aandacht. Top 120 is mischien wat meer geschikt en betrouwbaarder.Ben zelf niet de kleinste,dus beetje scooter zoek ik wel.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Café de Slappe Klets”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer