Covid-19

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: Covid-19

Bericht#41 » 22 mar 2020, 21:38

Tja zondag avond.
Daar zit je dan.
Kijkend naar de laatste nieuwsberichten.
Nee het is niet bepaald positief te noemen.
Intussen al over de 100 overledenen.
Het maakt me triest.
Het stelt me teleurgesteld in de maatschappij met wat ik voorbij zie komen.
Waarom denkt een bepaalde groep toch dat voor hun niks geldt?
Ikzelf een chronische zieke, probeer het niet op te zoeken maar word gefrustreerd door de hypocrisie en het dramaqueens gedrag van diverse personen.
Heel hard dingen roepen en er zelf dan niet aan houden.
Tja een beetje vermoeiend.
Ja ik hoor ook tot een risico groep en zou eigenlijk thuis moeten gaan zitten maar voor mijn eigen geestelijke gesteldheid blijf ik daar waar mogelijk is gewoon werken.
Is het verstandig? Ik weet het niet, maar ik ga het ook niet opzoeken zoals de divers teleurstellende figuren in Zandvoort en Noordwijk.
Vind ik het vreemd dat diverse stranden en boulevard gesloten worden?
Nee is mijn antwoord en het gekke is ik begrijp waarom het afgesloten word.
En ja dat heeft weer te maken met het typische hypocriete gedrag van sommige.
Het liefst heb ik dat iedereen ongeschonden uit deze crisis komt maar nuchter gezien weet ik wel beter.
Haal ik zelf de volgende week? Ik weet het niet en ik zie het wel.
Ook valt me op dat er sommige zijn die totaal geen respect hebben voor een ander en gewoonweg hun eigen zin ofwel eigenwil willen doordrukken.
Het is in iedergeval een jaar om niet te vergeten.
Ook ik zal mij moeten inschikken in het doen en laten wat ik normaal doe.
Verder wens ik iedereen veel sterkte en succes en beterschap in deze tijden van crisis.
5 x

Gebruikersavatar
CeesR
Berichten: 92

Re: Covid-19

Bericht#42 » 22 mar 2020, 23:33

helaas ook hier schrijnende toestanden.

Alle medewerkers die hier tegen een kleine vergoeding werken ( aangevuld met een uitkering ) veelal met een beperking zijn naar huis gestuurd. Vreselijk triest, sommige te beperkt om het te begrijpen. Veelal is dit werk hun houvast en enige stabiliteit. Mensen compleet over hun toeren, in en in triest.

Ondanks ik niet bang ben voor mijzelf, besef ik heel goed dat dat we moeten uitkijken en onze verantwoordelijkheid zullen moeten nemen.Vrees het ergste........ familielid in het ziekenhuis, met i.d.d corona.

Het nare gevoel bekruipt mij dat ons allen nog barre tijden staan te wachten, en dit slechts het begin is.
Ik wens een ieder wijsheid! en vanzelfsprekend een goede gezondheid toe.

stop met dit berichtje, kan me niet goed uitdrukken op dit moment, weet de juiste woorden ff niet te vinden.

Gr Cees
5 x

Gebruikersavatar
henkhouet
Voormalig STN Lid
Berichten: 1252

Re: Covid-19

Bericht#43 » 22 mar 2020, 23:40

Ja @CeesR,

het zijn spannende tijden.
Heel veel sterkte met je familielid in het ziekenhuis. Ik duim voor je, dat alles goed komt.

gr, Henk
3 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Covid-19

Bericht#44 » 23 mar 2020, 05:24

Weekje verder en we maken de eerste voorzichtige balans op.
Ik merk dat de meeste mensen in mijn omgeving voorzichtiger zijn geworden.
Natuurlijk kom ik ook ontkenners tegen, maar het merendeel houdt zich aan de regels.
Nu pas ben ik me bewust van de besmettingsrisico's die een mens op een dag koopt.
Mijn collega, welke mij overneemt in de ploegendienst, maakte mij daar gewild of ongewild op attent toen hij, met een doek gedrenkt in alcohol, alles ging schoonmaken waar ik normaliter met mijn handen aan kom.
Alle hendels, alle knopjes, het toetsenbord, de muis, de handvatten, noem maar op.
Laat hij nou uitgerekend ziek worden.
Een sportman pur sang, bij wie de spieren als droge kabels over zijn lichaam liggen. Geen gram vet en altijd bezig met zijn gezondheid.
Zelf ben ik iemand die het op het gebied van gezondheid niet allemaal even serieus neem.
Ik drink graag een biertje en rook af en toe een peukje.
Sporten heb ik een hekel aan. Enkel als ik merk dat ik buiten adem ben na het traplopen overweeg ik om het joggen weer op te pakken, teneinde mijn basisconditie wat op te vijzelen.
Qua hygiene? Tsja, ik boor wel eens in mijn neus en hoest wel eens in mijn hand. Maar mij is geleerd om 'vieze dingen' met links te doen.
Het is ook pas nu dat ik zie hoeveel potentiële besmettingsbronnen er zijn. Ga maar na:
Deurknoppen, armleuningen, trapleuningen, winkelmandjes- en wagentjes, drukknopjes van stoplichten, liften etc, toetsenborden, koffieautomaten, electriciteitsknopjes.... ik kan nog wel een uur doorgaan.
Het is niet zo dat ik overal vies van ben, maar ik weiger ten ene male om mijn gedrag compleet om te gooien.Dat wordt zo smetvrees-achtig.
Ik vergeet nooit mijn eerste bezoek aan mijn schoonouder, nu zo'n 25 jaar geleden.
Een dorpje in de heuvels van Bulgarije. Met typische Bulgaarse vooroorlogse huisjes.
Mijn schoonouders hadden een 'modern huis' uit 1968.
En VIES dat het daar was!!!
De mensen zaten overal met hun boerentengels aan, en schoonmaken ho maar....
Urft noemen we dat in Alphen. Overal zat urft.
Maar het gekke was dat deze mensen NOOIT, maar dan ook nooit ziek waren.
Wie doet het nou beter?
Ikzelf (wijzelf) proberen van de nood een deugd te maken en we zijn veel, vaak en lang te vinden op onze tuin. Die ligt er, t.o.v. voorgaande jaren spik en span bij voor de tijd van het jaar.
1 ding vraag ik me af.
Een 2-persoonsbed is vaak maar 1,60 mtr breed.... hoe houd je je in dat geval aan die 1,5 meter afstand??
4 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
vp50
Berichten: 268

Re: Covid-19

Bericht#45 » 23 mar 2020, 08:46

Stapelbed???

Groeten
Peter
1 x

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Covid-19

Bericht#46 » 23 mar 2020, 09:01

een op de bank en de andere in bed ... :-)
bij erge meningsverschil kan je ook nog een tentje inde tuin zetten of een slaap plek in de schuur of kelder maken
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
boukeent
Berichten: 432

Re: Covid-19

Bericht#47 » 23 mar 2020, 09:21

inmiddels nu 2 weken verder en 3 collega besmet. dat terwijl ik in het veilige noord holland zit. ik zie echter dat veel mensen zich niets aantrekken van waarschuwingen mbt het mijden van contacten. het is onbekend waar mijn collegas het op hebben gelopen en of er een link is tussen ons allemaal maar toch is risico aanwezig. ik heb ook koorts gehad en het leek op griep. ik hoop dat heb beperkt blijft bij verschijnselen en iedereen het overleeft.

Bouke
5 x
kymco xtown 300i, 2018
sym joymax z 300i, 2019
mash dirt track 650, 2019

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: Covid-19

Bericht#48 » 23 mar 2020, 11:47

Bij ons gaat alles nog goed.
Mijn vrouw werkzaam in de zorg, dus grote besmettingskans.
Ik werkzaam in de transport, waar je overal komt en je maar moet afwachten hoe de ander met de regels omgaat...
We komen ondertussen dus bijna nergens meer binnen en moeten zelf via een speciale code aftekenen waar de klant bijstaat.
We hebben een doos rubberen handschoenen gekregen en 2 soorten desinfectiemiddel.
Naarmate de tijd verstrijkt, wordt ook voor de chauffeurs het risico groter.
Deze week houden ze de boel goed in de gaten en gaan ze kijken of er voor ons nog meer maatregelen moeten gaan gelden...
Thuis gaan we vrolijk bezig met de thuisstudie van de kids...
Maar ik ben geen leraar...en ik weet nu zeker dat dat ook nooit gaat gebeuren! :help2:
2 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Covid-19

Bericht#49 » 23 mar 2020, 12:10

@Delight

Ik heb je toch niet bang gemaakt? ;-)
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: Covid-19

Bericht#50 » 23 mar 2020, 17:32

Nee hoor...mij maak je niet zo snel bang, maar ik probeer wel een beetje uit te kijken ivm mijn moeder die hart en longpatient is....
0 x

Social Media

   

Terug naar “Café de Slappe Klets”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron

Aanmelden  •  Registreer