Covid-19

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Covid-19

Bericht#1 » 15 mar 2020, 19:24

Tja Covid-19 ook wel genoemd naar een bekend Amerikaans biermerk heeft het sociale leven even een halt toe geroepen.
Begrijp me niet verkeerd want ik ben mij zeer degelijk wel bewust van het gevolg en gevolgen van deze virale indringer.
Geen café mag meer open dus menig man en of vrouw zit nu thuis bij de vrouw of man zich proberen te vermaken.
Misschien 2021 een babyboom of het jaar van vele scheidingen?
3 hele weken thuis voor vele zeker met het kleine grut dus rust krijg je ook niet meer.
En dan nog maar niet te spreken over de pasta en rijst die je dan 3 weken lang voorgeschoteld krijg van je partner omdat die zonodig moest hamsteren ( trouwens goed gejat van de AH en de AH mag er niks over zeggen lol).
Je leert wel creatief koken met diepvries groenten en pasta en rijst.
En iedereen die je tegenkomt zoveel mogelijk proberen te vermijden ( nu een goed excuus voor als je diegene die je toch niet mag).
Binnen kort ook weer de ouderwetse avondklok?
Dat zal wat zijn, moet je nog op tijd binnen zijn ook.
Intussen was je de godganse de hele dag je handen en dat lijkt mij op langer termijn ook niet best.
Lijkt mij dat je of kleine handjes overhoud of alleen nog bottjes aan je polsen.
Dan binnenkort maar weer die astronautenpak aan om naar buiten te gaan zodat je geen virale indringer binnen krijgt? Dat zou wat zijn. Waarschijnlijk lig ik blauw van het lachen als ik dat zo voorbij zie lopen.
Ach ik zie wel waar het eindigt en hoe het gaat verlopen. Voor mij is het net Russische roulette en ik maak mij er persoonlijk niet eens meer druk om.
Toch gun ik dit niemand en hopelijk gaat het weer snel voorbij zodat alles weer z'n normale gang gaat.
We gaan het zien en ik probeer wat er ook gebeurt altijd te blijven lachen waar het kan. En soms een traan latent. De ballos allemaal.
2 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Covid-19

Bericht#2 » 15 mar 2020, 20:02

Geen idee wie er zo zit te gillen om drukwerk, maar ik mag gewoon naar mijn werk.
Ben bang dat er over 3 weken geen lak meer op de machine zit, van al het poetsen.
Nah ja... beetje smeren en oliën maar.
De AH Herenhof hier is leeggehamsterd (letterlijk) en bij de coffeeshops beneden staan de stumperds in rijen van 3 voor de deur.
Ik woon in een straat met 14 restaurants, 2 coffeshops en 5 kroegen. Zal de komende weken heerlijk rustig worden.
Parkeerruimte in overvloed.
Jammer voor de blauwe gestapo. Geen foutparkeerders meer....
Domper? Jazeker! 2 feestjes en een weekendje weg die niet doorgaan.
Hopen dat morgen geen blinde paniek uitbreekt bij de supermarkt om de hoek.
Ik heb nog brood en beleg nodig.
De vriezer zit vol met groenten, dus ik kom niet om van de honger.
Toch is er 1 ding wat ik niet snap.
In Nederland is er een dodelijk virus nodig om de bevolking op 1 lijn te krijgen.
Of we moeten allemaal een oranje petje opzetten... dan zijn we ineens allemaal vrienden voor 2 uurtjes die de wedstrijd van oranje duurt.
Nog iets vreemds wat zojuist door mijn vrouw wordt toegeroepen: Hotel is open, maar restaurant is dicht.
Enkel nog roomservice... alsof er nog een hond komt.
En wie gaat deze mega-strop betalen?
Ik geloof zomaar dat er kleine zelfstandigen en zzp-ers over de kop gaan.
De overheid kan wel lekker lullen, maar je hoort ze alleen over maatregelen en niet over geld.
Zucht....
Ik ga mijn mandje maar een opzoeken. Morgen om half 5 weer dag.
2 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: Covid-19

Bericht#3 » 15 mar 2020, 20:25

Ach, natuurlijk gaat jullie kabinet, net als in Belgie, de cafe en restaurant uitbaters voorlopig een premie van 4.000€ geven.
0 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Covid-19

Bericht#4 » 15 mar 2020, 22:27

Weird Al Yankovic had dit al voorspeld in de jaren '80...

https://www.youtube.com/watch?v=mynHaZ92E7s

Populaire clip. It went viral.
2 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Covid-19

Bericht#5 » 16 mar 2020, 05:07

bertocello schreef:Ach, natuurlijk gaat jullie kabinet, net als in Belgie, de cafe en restaurant uitbaters voorlopig een premie van 4.000€ geven.


Dat zet zoden aan de dijk
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
martin66
Voormalig STN Lid
Berichten: 860

Re: Covid-19

Bericht#6 » 16 mar 2020, 09:19

Hoi
Effe serieuze reactie
Voor mij komt het nu dichtbij gezien mijn gezondheid verleden weinig weerstand
Ben ik naar huis gestuurd de baas wil geen enkel risico nemen ook zijn bij ons mensen met longklachten ook niet meer welkom tot nader order is ons verteld
We zien wel hoe het verder gaat
Groet Martin
2 x

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: Covid-19

Bericht#7 » 16 mar 2020, 09:36

Wellicht een goede beslissing van je werkgever Martin.
Tot betere tijden en met groet,
Jan.
0 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
henkhouet
Voormalig STN Lid
Berichten: 1252

Re: Covid-19

Bericht#8 » 16 mar 2020, 09:59

Ja, het virus waart overal rond.
Ik werk zelf in een ziekenhuis, en als het niet strikt noodzakelijk is, ben ik ook niet welkom in het ziekenhuis.
Mensen, onderschat het niet.
Je kan behoorlijk ziek worden, en zeker met een zwakkere gezondheid, is het gevaarlijk.

Ik ben zelf hart- en longpatiënt en probeer zoveel mogelijk contacten te vermijden.

Ik wens iedereen sterkte, de komende tijd, en hoop dat jullie er allemaal gezond doorheen komen.

gr, Henk
3 x

Gebruikersavatar
HJ T
Voormalig STN Lid
Berichten: 575

Re: Covid-19

Bericht#9 » 16 mar 2020, 10:44

ook ik zit thuis ,ben verkouden en heb last van hoesten , m,n baas gebeld reactie was :nono2: blijf maar thuis , je hoort bij de risico groep je bent hart patient gr Henk
1 x

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: Covid-19

Bericht#10 » 16 mar 2020, 12:09

Daarom sterkte en succes in deze tijden van ongekendheid der virale indringer.
3 x

Social Media

   

Terug naar “Café de Slappe Klets”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer