Werkverkeer scooter

DeBroeder

Werkverkeer scooter

Bericht#1 » 07 jun 2020, 21:24

Beste STN leden,

Gezocht een nieuwe scooter om naar werk en terug te rijden.

-Gemiddeld 120 tot 160 km per week
-Gehele jaar doorrijden
-Voorkeur voor 12 inch wielen
-Budget 2000(Ps helm kleding etc heb ik nog)

tot anderhalf jaar terug reed ik 6 jaar lang op een Kymco Agility 50 scooter(Uit 2012) verkocht toen er een tweede auto kwam ivm groter gezin maar...ik mis het rijden zoals ik al vermeldde in het voorstel topic.

Nu heb ik begrepen dat alles veranderd is door zowel nieuwe type blokken ipv mijn oude GY6 blok en injectie tot elektrische carburateurs..

Als ik nu eens van Kymco "wegloop" dan raak ik wel gecharmeerd van Sym zowel de Fiddle 2 als de Orbit 2 (die laatste lijkt me een agility tegenhanger?)
De Fiddle 2 haar design is eens wat anders...trekt me wel aan. :thumbsup:
De Orbit trekt me aan omdat het me gewoon basic solide lijkt geen poespas en optisch minder kwetsbaar dan de Fiddle..maar dat kan schijn zijn..
De Kisbee van Peugeot ook bekeken maar is me te compact.

Ervaringen van leden wat betreft de Sym als kilometer vreter?

Mvg,Henk
0 x

Jan-H
STN Verkeersveiligheid

Re: Werkverkeer scooter

Bericht#2 » 07 jun 2020, 22:35

Helaas heb ik te weinig kennis van de door jou genoemde scooters DeBroeder.
Ik wens je plezier en succes met de komende aankoop van de scooter, die het beste bij je wensen past. :thumbsup:
Met vriendelijke groet,
Jan-H
0 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 318 km.
Afbeelding

Ecstechneut
Contacteer:

Bericht#3 » 07 jun 2020, 22:58

Met de orbit of fiddle als kilometervreter zie ik geen probleem..
Belangrijkste is de leverende dealer..

Tip 1.. bij beide modellen geld zodra de winter komt vervang de cst banden voor kwaliteits banden.

Tip 2.
Zorg dat de leverende dealer een vakbekwaam persoon is. Dat verlengt de levensduur van de scooter aanzienlijk.

Tip 3.
De fiddle heeft na 3 jaar de hoogste inruilwaarde
3 x
Sym Symphony ST (pink Lady)
Harley fxstc 124cui
Big Dog ridgeback 117 cui
Sym Joymax 300Z

ECS CLC diagnostician

bertocello

Bericht#4 » 08 jun 2020, 09:13

Nou, wat mij betreft is er geen betere kilometervreter dan de Sym. Veel hangt natuurlijk af of het onderhoud gebeurd door een vakbekwaam iemand.
1 x
Sym Symphony ST 50 4t Actuele kilometerstand -109.000 km.

Roy

Bericht#5 » 08 jun 2020, 10:24

Ik heb lange tijd problemen met mijn fiddle gehad door slechte aflevering door leverende dealer, hij is afgesteld door ECStechneut; en nu rijd ik al een aantal weken probleemloos heen en weer van Apeldoorn naar Sneek. Ik vindt het een lekkere vlotte comfortabele scooter mits hij juist afgesteld wordt.
1 x
Dag record 153,5 km :sct1:
Piaggio New Liberty 2016 midnight blue

Heinz

Bericht#6 » 08 jun 2020, 10:53

Laats een praatje gemaakt bij een dealer toen m'n Agility gerepareerd moest worden. Hij vertelde mij dat Kymco de laatste jaren kwalitatief is afgegleden en dat Sym de plek van Kymco heeft ingenomen.

Voor de kleine meerprijs zou ik voor de Fiddle 2 gaan. Ziet er net iets leuker uit dan een Orbit naar mijn mening.
1 x
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Sepke

Bericht#7 » 08 jun 2020, 11:33

De Broeder, Wat Sym betreft kan ik beamen dat het afstellen door een vakbekwaam iemand zeer belangrijk is.
Ik rij zelf op een Sym Symphonie 50 4-takt 25-km maanden niets als ellende, uiteindelijk de stap gemaakt en is mijn zoon met bestelbus met daarin de scooter naar Allbike in Zaandam gereden om de Sym te laten afstellen.
Nou fantastisch in een woord nu in een paar weken al meer als duizend km. gereden.
Succes en neem de adviesen ter harte.
Grt. Sepke
1 x

DeBroeder

Bericht#8 » 09 jun 2020, 21:16

Ten eerste dank voor de reacties! :thumbsup:

Het is me duidelijk dat beide Sym modellen voldoen aan mijn eisen als ik dit zo lees.
Wat de kwaliteit van de Kymco betreft nu,tja geen idee hoe het nu zit een dealer vertelde me bv eerder voor de kymco 16+ te gaan maar in ieder geval voor een scooter injectie omdat ik veel rijd.

Aan de andere kant was er ook een Zaak met AGM en Kymco en die rade me eerder de AGM aan..Moest hier van binnen wel om lachen want ze vertelde je moet met een scooter wel begrijpen dat ze af en toe inhouden en je niet om elk piepje naar de winkel moest komen... :rlol: tja..je raadt me AGM aan boven Kymco en verteld doodleuk dat het normaal is dat de scooter af en toe "hikt" en gebreken heeft...
Ik geloof best dat AGM door de jaren heel wat beter geworden is en hun nieuwe blok een vooruitgang is maar de kappen kwaliteit is nogal dunnetjes te noemen...

Lastig die keuze ,heb op de Fiddle 2 en Orbit 2 al even gezeten,maakte de keus niet makkelijker dus dan zou het een smaak keuze worden..

Wat onderhoudt betreft van de lokale dealer heb ik nooit een vertrouwd gevoel gehad... bij 2 handelaren gewoon geflest met tweedehands onderdelen of niet uitgevoerde taken wat wel op papier stond...
eentje was zo erg dat toen men scooter weer terug kwam na een storing de volledige buddy kuip loszat en de uitlaat en carterblok loszaten ....er misten 8 bouten.. :kgb: (was een ratelend ritje..)
Er zullen echt keihard werkende monteurs met passie zijn maar laat ze in hemelsnaam in mijn regio komen werken.
Laatste 2 jaar de kymco bij een fietsenzaak in onderhoud gehoud,man was een motorrijder en ooit begonnen als brommer monteur maar is helaas gestopt,
Zal vd week nog bij 1 langs 2 dorpen verder..

Wordt vervolgd!

Dank voor de tips!!
0 x

peter stupers

Bericht#9 » 11 jun 2020, 19:11

Ik rijd zelf een Sym Jet 14 en na het inrijden bij de 1500 beurt alles afgesteld ook met de computer
en hij rijdt nu als een speer, snelheid ook omhoog afgesteld.
Dus ik kan gerust de Jet 14 ook aan jou aanbevelen. En een goeie monteur is goud waard.
1 x
Groeten Peter.

Brute-Force
Contacteer:

Bericht#10 » 13 jun 2020, 17:36

Kymco 16+ zou ik absoluut niet kopen ... zeer mooie scooter , maar niet op snelheid te krijgen .
Te groot achterwiel , en verkeerde vertanding . zelfde verhaal als met de Super 8.
Er is een kleine verbetering als de vertanding van een People S er in gezet word .
0 x
1 x Speedfiets 3, 2-Takt Lc 70Cc Malossi Sport, Yasuni R
1 x Speedfiets 3, 4-Takt , ( Sym 6 Deukjes Blok).

Social Media

Terug naar “Café de Slappe Klets”