Mindset

joey
Berichten: 61

Mindset

Bericht#1 » 21 jun 2020, 16:20

Hallo leden van STN

Ik heb het voor elkaar gekregen om op 1 dag 120 km te rijden!
Ik ben van Almelo naar Deventer geweest en terug.

De reden. "Zoeken met de detector"
Het was leuk.
Ik heb dit inmiddels 2 keer gedaan.

Nu is het echter zo dat ik de 2de keer een bijna ongeluk heb veroorzaakt op de grote weg.
Ik was niet bekent op dat stuk... en sneed iemand onbewust af in mijn dooie hoek.
Het was een dubbel wegdek.

Nu ben ik dus telkens te bang om te gaan. Ik zie er tegen op... Ik was namelijk nogal geschrokken en ben een doomdenker.
Ik loop mezelf dus in de weg... om die ene fout!

Het is zo stom.
Ik weet dat ik het gewoon moet doen.. Er nog een keer heengaan en verkennen! Het is zo mooie stad!

Heeft iemand tips om eroverheen te komen? Of blijft het alleen bij doen!?
Ik blijf ertegen aanlopen namelijk
1 x

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: Mindset

Bericht#2 » 21 jun 2020, 17:11

Misschien andere spiegels monteren ... groter , hoger , langer ..

En je hoofd draaien als je van rijbaan veranderd.
Oortjes in ,met Muziek vind ik levensgevaarlijk ... dat leid af.
0 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Gebruikersavatar
peter stupers
Berichten: 1206

Re: Mindset

Bericht#3 » 21 jun 2020, 17:19

Gewoon blijven rijden en je kijkgedrag aanpassen.
0 x
Groeten Peter.

Gebruikersavatar
Meneer Sloef
Berichten: 133

Re: Mindset

Bericht#4 » 21 jun 2020, 17:25

Precies! Goed om je heen kijken, op tijd(!) Richting aangeven, goed spiegelen, even over de schouder kijken en gaan.... Kan altijd een x gebeuren. Soms zijn automobilisten heel snel dichtbij... Je kunt niet meer doen dan goed kijken en met de "stroom" meegaan.
Maar voor nu, gewoon weer gaan.
1 x

Gebruikersavatar
Victor-San
Berichten: 676

Re: Mindset

Bericht#5 » 21 jun 2020, 17:47

Het is misschien makkelijker te zeggen maar gewoon weer gaan. Begin met korter en rustiger route en kan je weer aanwennen zonder bang te zijn om te rijden.
1 x

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Mindset

Bericht#6 » 21 jun 2020, 23:10

Als iemand met ontzettend veel ervaring op de 50cc scooter (al zeg ik het zelf :-D ), ook internationaal naar België, Duitsland,Polen en Rusland, heb ik al best veel meegemaakt onderweg. Ook die ongelukken.

En inderdaad is het advies, zoals @Brute-Force zegt: zorgen dat je apparatuur in orde is en voldoet aan jouw eisen (iedereen is en rijdt anders, jij moet uitzoeken wat voor jou comfo en goed is ), wat @Meneer Sloef zegt: misschien een nieuwe manier van 'waarnemen' vinden voor jezelf, maar vooral ook wat @Victor-San zegt: als je van dat paard afvalt, er meteen weer opklimmen en doorgaan. Het is de enige manier.

"There is nothing to fear but fear itself".

Wat routes en GPS betreft: de beste GPS zit in je hoofd. Ga ook nooit zomaar af op een apparaat dat je zegt wat je kunt of moet doen. Met zelf routeren precies hetzelfde.

En in het onbekende @joey... ligt het avontuur. Ga ervoor. En laat niemand en niets je tegenhouden.

Gefeliciteerd me je eerste 120 kilometer rit ! :thumbsup:
0 x

joey
Berichten: 61

Re: Mindset

Bericht#7 » 22 jun 2020, 07:37

Heel hartelijk bedankt voor de reacties mannen!
Ik ga als het zaterdag mooi weer is weer kijken of ik er heen kan!
Lijkt me leuk!

Is 120km op een dag touren veel? Of valt dat in jullie opzicht nog mee?
Ben even nieuwsgierig.
2 x

joey
Berichten: 61

Re: Mindset

Bericht#8 » 22 jun 2020, 07:40

Brute-Force schreef:Misschien andere spiegels monteren ... groter , hoger , langer ..

En je hoofd draaien als je van rijbaan veranderd.
Oortjes in ,met Muziek vind ik levensgevaarlijk ... dat leid af.


Wat ik wel kan doen is grote spiegels nemen, Hier denk ik even over na. Heb ten slotte maar 1 oog waarmee ik zie dus kan wel praktisch wezen.
Het is namelijk lastiger voor mij om zo snel in de spiegels ook met mijn beperking in het snelle denkwerk.
Ik heb net iets meer tijd nodig om te anticiperen dan een gemiddeld persoon. Dit wisten ze allemaal bij het afnemen van mijn examens.
Maar een medische test was niet nodig.
Muziek doe ik nooit.
Hoofd draaien altijd!
0 x

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Mindset

Bericht#9 » 22 jun 2020, 09:10

Beperkingen zijn uiteraard vervelend, maar ze mogen andere weggebruikers niet in gevaar brengen. Als je je op een gegeven moment niet meer goed kan concentreren op het rijden, kan je beter even stoppen en pauzeren. Zeker als je een een rit van 120 km maakt. Op de scooter is dat al snel een halve dag rijden.

Op onbekend terrein kan het ook weleens gebeuren dat je meer let op de juiste route dan op het verkeer. Dat is begrijpelijk, maar het verkeer hoort altijd op 1 te staan. Ook al rij je helemaal verkeerd, altijd goed op het verkeer blijven letten. Want de juiste weg vind je wel weer, maar na een ongeluk is het ritje afgelopen.

En laat je verder niet ontmoedigen, iedereen maakt fouten in het verkeer. De meeste mensen geven het alleen niet toe.
1 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Meneer Sloef
Berichten: 133

Re: Mindset

Bericht#10 » 22 jun 2020, 19:43

Persoonlijk vind ik voor een gewoon ritje 120 ruim voldoende. Maak zelf vaak ritjes van +/- 1,5uur zit dan op zo,n 75/80 km per x. Heeeeeerlijk..... Savonds even afkoelen op m,n scooter. En als de welbekende kers... Een koel biertje..... Ooohhhh zaligheid!!
0 x

Social Media

   

Terug naar “Café de Slappe Klets”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden  •  Registreer