ronde om ijsselmeer

boukeent

ronde om ijsselmeer

Bericht#1 » 28 jul 2020, 16:41

donderdag 30/7 ga ik ronde om ijsselmeer maken.

qua planning ga ik brouter offline routeplanner gebruiken met als instelling moped. Route heb ik in qmapshack gemaakt als test als alternatief van basecamp en tyre.
als navigatie gebruik ik zowel mijn garmin zumo 345 maar ook oude android telefoon met kurviger pro app.

Dit zal een test worden of ik alternatieve route kan plannen op offline basis.

tomtom go/tomtom drive, mra, tyre, etc zijn allemaal online en in heb gemerkt dat je internet niet overal beschikbaar hebt.

leuk experiment en ik ga donderdag zien of het werkt.

De geplannde rit is wel redelijk lang geworden ongeveer 350 km maar ik kan altijd laatste stukje afsnijden en 35 km afsluitdijk is zo gereden.

Bouke
2 x
kreidler rs 50
honda cbx550f
suzuki gsx600f
kymco agility 50
honda revere 650
bmw k75rt
bmw r1100rt
kymco xtown 300i, heden
kymco new dink 200i, heden woonwerk

Groen

Re: ronde om ijsselmeer

Bericht#2 » 28 jul 2020, 17:07

Veel plezier, succes,
Houd je ook rekening met onderstaande link
https://deafsluitdijk.nl/hinder/
0 x
Nu: 10-2016 Kymco New Dink 50
Voorheen:2008-2016 ZNEN RETRO, jeugd nostalgie: Vespa Piaggio Ciao, Honda SS 50, Vespa Boxer

Afbeelding

boukeent

Bericht#3 » 28 jul 2020, 17:17

Groen schreef:Veel plezier, succes,
Houd je ook rekening met onderstaande link
https://deafsluitdijk.nl/hinder/

klopt maar ik heb motorscooter dus geen grote lastigheden van NH naar friesland. vorige week nog met de auto gereden. fietspad is volgens mij wel afgesloten.

Bouke
1 x
kreidler rs 50
honda cbx550f
suzuki gsx600f
kymco agility 50
honda revere 650
bmw k75rt
bmw r1100rt
kymco xtown 300i, heden

Scooterbulletje

Bericht#4 » 28 jul 2020, 21:26

Veel rijplezier aan t weer zal t niet liggen.
0 x

Victor-San

Bericht#5 » 28 jul 2020, 22:22

:thumbsup: leuke uitdaging! Veel plezier en ik hoop dat je nog kans hebben om leuk foto's maken. :sct1:
0 x

boukeent

Bericht#6 » 29 jul 2020, 09:17

zo eerste test met qmapshack. werkt geheel anders als basecamp, tyre of online apps.

is wennen maar heeft voor mij als voordeel dat je zowel op windows als linux kan werken, geheel offline en met zowel garmin als osm kaarten.

je kan heel makelijk spelen met routeberekening profielen zowel online als offline.

veel te leren en om mee te spelen.

ik maak altijd uit eindelijk een track/spoor voor op de scooter die ik inlees in diverse programma's zoals kurviger pro app, osmand, locus pro maar ook tomtom go op android en op een van mijn oude zumo's (340 en 345).

Bouke

Afbeelding
0 x
kreidler rs 50
honda cbx550f
suzuki gsx600f
kymco agility 50
honda revere 650
bmw k75rt
bmw r1100rt
kymco xtown 300i, heden

boukeent

Bericht#7 » 29 jul 2020, 09:23

Victor-San schreef::thumbsup: leuke uitdaging! Veel plezier en ik hoop dat je nog kans hebben om leuk foto's maken. :sct1:

geen idee. het schijn mooi weer te worden dus ik ben van plan op tijd weg te gaan en ik weet niet of ik mooie foto momenten tegen kom. vaak vergeet ik een foto te maken en ga weer onderweg en denk achteraf had ik hier maar een foto gemaakt.

Bouke
0 x
kreidler rs 50
honda cbx550f
suzuki gsx600f
kymco agility 50
honda revere 650
bmw k75rt
bmw r1100rt
kymco xtown 300i, heden

Oldy

Bericht#8 » 30 jul 2020, 15:43

En :?: hoe verloopt de rit, of heb je vanwege de warmte de rit afgelast. :slurp:
0 x

Victor-San

Bericht#9 » 30 jul 2020, 17:14

Het is mooie weer om het te rijden! Ik hoop dat je leuk tijd hebt. Ik ben benieuwd :cheers: :sct1:
0 x

boukeent

Bericht#10 » 30 jul 2020, 21:55

doel voor vandaag bestond uit meerdere punten:
1. testen navigatie, zumo 345 instelling motor en android telefoon met kurviger pro instelling scooter/fiets. route op basis van een spoor/track.
2. dag indeling: rijden, pauze en fotomomenten/mooi plekjes.
3. lange rit en bekijken of 350 km binnendoor en stops haalbaar is qua dagplanning.

punt 1.

route voor het eerste gemaakt in qmapshack. route bestaat uit 3 stukken met verschillende routing. eerst deel de rijp naar den oever binnendoor, afsluitdijk snelweg, friesland naar de rijp weer binnendoor. routedelen omgezet naar 3 tracks en die samengevoegd. ingeladen in beide navigatie. zumo 345 deed wat ik verwachte en maakte van track een goede route. kurviger pro met offine schema had het iets moeilijker maar het klopte aardig. soms werden fietspaden aangegeven die niet voor scooters waren, vooral binnen de bebouwde kom, maar over het algemeen redelijke keuzes. ik heb paar keer fietspad gepakt omdat dat iets gunstiger was. instelling van scooter zal denk ik in duitsland beter werken dan in nederland waar overal andere keuzes gemaakt worden door wegbeheerders.

punt 2.
ik heb nog te veel de neiging om door te rijden. dit keer mijn pauzes wel beter genomen en dat had effect op punt 3. mijn achterwerk, pols/hand, benen kregen nu voldoende rust en ontspanning om het goed uit te houden. 10 uur onderweg is wel een dag.
voordeel van een scooter is dat je rustiger rijd en dus ook beter een fotomoment kan waarnemen. denk zelf dat ik redelijk geslaagd ben. echter er was te kort tijd om diverse plaatsen goed te bekijken en rond te wandelen.

punt 3.
350km is qua dag planing binnendoor haalbaar maar dan moet ik niets willen bekijken of langstoppen.
dit ritje heeft me wel wat geleerd. bij een vakantie rij ik makelijk 500km maar dan vaak wel begin stuk snelweg en daarna binnendoor. Ik stop dan echter alleen om te tanken en wat te nuttigen.
voor mij conclusie is wil ik ook wat zie dan moet ik max 150 km rekenen voor tour met bezichtigingen. rest moet dan vlotdoorgaande wegen of snelwegen.

Ik ben vandaag om 8 uur vertrokken en binnendoor gereden naar den oever. de afsluitdijk gepakt en bij monument even gestopt. na de sluizen in friesland de parrallel weg op en langs de dijk richting makkum. in makkum even de jumbo bezocht om mijn ontbijt te scoren. om 10 uur mijn ontbijt genuttigd even verderop bij de sluit en brug.
Door gereden langs de dijk via hindelopen en stavoren.
Na stavoren de kliffen bekeken. dit had ik dus nooit verwacht dat het landschap zo apart gevormd is in de ijstijd. daar ook het schouwspel van de muggen waargenomen. gelukkig verder meer tegengekomen. De wind was daar ook stukken minder.
verder naar lemmer en onderweg zie ik een bordje van een camping waar een ex collega op staat. stuur hem een berichtje, hij is op de camping dus ben even langsgegaan voor koffie. dit even werd dus 2 uur maar daardoor wel goede pauze. om 2 uur weer onderweg van lemmer naar blokzijl. blokzeil vluchtig bekeken en een mooi plaatsje. door naar genemuiden.... daar blijkt route met pont te gaan en ik had geen klein geld dus door naar hattum en route terug opgepakt bij brug over de ijssel bij kampen.
vanaf kampen langs de veluwemeren naar elburg. door dat ik nu nog een kleine 130km naar huis moet ik door maar wat een mooi stadje.
nu door naar nijkerk, bunschoten, weesp..... even snel nog tanken. het is inmiddels half 6 dus ik besluit naar muiden te rijden en daar snelweg op. stukje a1, rondweg a10, afslag purmenend. over het schouw de jaagweg op naar purmerend. dit zovaak gereden maar ik heb eigenlijk geen fut meer om binnendoor te gaan.
rij vanuit purmerend door de beemster en stap om half 8 van mijn scooter af.

lange dag, veel genoten, veel geleerd.... was mooi.

Bouke
3 x
kreidler rs 50
honda cbx550f
suzuki gsx600f
kymco agility 50
honda revere 650
bmw k75rt
bmw r1100rt
kymco xtown 300i, heden

Social Media