Peugeot new vivacity 2takt of Peugeot speedfight 3 2takt

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Peugeot new vivacity 2takt of Peugeot speedfight 3 2takt

Bericht#11 » 05 mar 2021, 07:40

Dan snap ik op m'n beurt niet waarom je een topic opent als je toch al precies weet wat je wilt, terwijl niemand op dit forum een Speedfight 3 LC heeft. En ik heb het niet over een Zipje, maar over een NRG of Runner.

Overigens heb ik goede ervaringen met Piaggio 2T en 4T. Die blokken zijn zeer sterk als je weet wat je doet, onderdelen zijn makkelijk te krijgen en ze zijn goed op te voeren. Vering is inderdaad niet het sterkste punt. Maar ik kan me haast niet voorstellen dat Peugeot veel beter is.

Maar goed, ieder z'n voorkeur natuurlijk! :thumbsup:
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Peugeot new vivacity 2takt of Peugeot speedfight 3 2takt

Bericht#12 » 06 mar 2021, 03:19

Nou probeer voor een 4takt piaggio dan maar een nieuw rechter carter te vinden.. Dan zal ik je uit je droom helpen dat deze niet op die manier verkocht worden.
En zo heeft piaggio meer van die geintjes.
Ook compleet nieuw cartersetje kost een schreeuwende prijs van 999 euro (ja een LEEG carter setje) is gewoon gestoord om zoveel te vragen.. Voor 2takt kan je altijd wel makkelijk aan zo`n nieuw onderdeel komen.. Voor de kisbee heb je zelfs meerdere alternatieven van origineel tot gewoon van een goedkoper chineesje.

En uit zo`n piaggio 4t komt amper vermogen uit.. zijn zo langzaam als stront.. zelf als je ze ontgrensd.
0 x

Gebruikersavatar
vp50
Berichten: 268

Re: Peugeot new vivacity 2takt of Peugeot speedfight 3 2takt

Bericht#13 » 06 mar 2021, 07:30

Allo klapband,
Vertel mij eens hoeveel het voorkomt dat je rechter carter kapot gaat ?

Groeten
Peter
0 x

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Peugeot new vivacity 2takt of Peugeot speedfight 3 2takt

Bericht#14 » 06 mar 2021, 07:52

Ja daarom, de meesten hebben in praktijk geen nieuwe carterdelen nodig. Het klopt dat Piaggio 4t in sommige uitvoeringen niet snel is. Maar een handige gast als jij knutselt er met gemak een 80cc op en dan is het een heerlijk blok. Een Piaggio 2t hoef je alleen maar te ontgrenzen en dan rijdt het goed.

Dat voor een Chinees blok alles goedkoop is lijkt me logisch, maar ik meen dat je ervaringen met de kisbee ook niet goed waren.
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Peugeot new vivacity 2takt of Peugeot speedfight 3 2takt

Bericht#15 » 06 mar 2021, 20:05

vp50 schreef:Allo klapband,
Vertel mij eens hoeveel het voorkomt dat je rechter carter kapot gaat ?

Groeten
Peter


Piaggio (4takt) staat er bekend om dat de uitlaat bouten van het carter vast te komen zitten. Dit komt omdat er vanuit de fabriek en of daarna bij de 1ste onderhouds beurt geen vet (ceramisch) word gebruikt om de bouten van de uitlaat vast te zetten..

Eigenlijk zou je deze als de scooter nog nieuw is een voor een los moeten halen en voorzien van een likje vet zodat het de volgende x wel normaal los komt..
Maar goed ik denk als je dit niet van te voren weet er niemand is die aan een spik splinter nieuwe scooter gaat sleutelen om dit te corrigeren. Dus naar lange tijd gaat het vast vreten in het alu van het carter.. En dan krijg je deze niet meer vast of los gedraait en zitten muurvast.. Uiteraard is er na een k*t klusje dit uit te boren en te repareren, maar er zijn ook gevallen dat er niks meer te repareren valt en je dan toch een ander carter deel nodig hebt om het probleem te herstellen.. Enigste optie is alleen nog de 2ehandse markt. Nieuw niet te krijgen.
0 x

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Peugeot new vivacity 2takt of Peugeot speedfight 3 2takt

Bericht#16 » 07 mar 2021, 12:10

Maar het wordt de SF3 tweetakt neem ik aan? :thumbsup:
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Peugeot new vivacity 2takt of Peugeot speedfight 3 2takt

Bericht#17 » 09 mar 2021, 02:04

ja daarom doe ik het daar ook voor, aangezien de 4takt nog best wel makkelijk te vinden is.

Dat 2takt blok is een nieuwer ontwerp van het oude blok. Het oude blok loopt opzicht wel prima.
Maar dat nieuwe zal denk ik net zo goed lopen en heeft ook een betere inlaat.

Wil met standaard uitlaat en OEM cilinder rijden.. Alleen vario verander ik naar een sportvario.

oude type blok ben ik eigenlijk wel op uit gekeken.. En scooter is momenteel van 2006.
Hoop straks dat die nieuwe van 2011 is.

Wil er verder nog even niet op stapel mee lopen aangezien ik nog niks heb. :neh!:
0 x

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Peugeot new vivacity 2takt of Peugeot speedfight 3 2takt

Bericht#18 » 09 mar 2021, 08:03

Maar rij je nu dan het meeste op die Vivacity uit 2006? Want ik herinner me dat je ook een Kisbee projectscooter had en natuurlijk die Fly.
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Peugeot new vivacity 2takt of Peugeot speedfight 3 2takt

Bericht#19 » 10 mar 2021, 01:46

Kisbee moet ik een achterband van vervangen (staat momenteel even stil, maar ga ik binnenkort met het mooie weer weer op pakken.. En motorblok moet gewisseld worden.. Ik reed met het blok wat ik ooit bij een frame heb gekregen die ik erbij had gekocht. Blok was toen gewoon gratis erbij, want had alleen voor dat frame betaald. De oude eigenaar liet wel zien dat het blokje draaide.

Maar bij het andere blok had ik problemen mee omdat die steeds uitviel als het blok op temperatuur komt
Ik moest de kleppen stellen en had er even geen tijd voor i.v.m de winterdagen toen (werd ook snel donker).. Dus heb toen dat tweede blok eronder gezet zodat ik er toch ermee kon rijden.
En ja met de kisbee heb ik inderdaad toch wel enige tijd mee naar me werk kunnen rijden.


Met de fly ben ik ook nog bezig. Achterkant van het frame zit roest op. Dus dat word de verf schoon schuren en opnieuw even weer netjes zwart spuiten.
Ben er ook achter gekomen dat de vertanding heel zwaar liep (heb er eerder over geklaagd waarom de scooter zo weinig vermogen had) Dus ga er vanuit dat ik een lager probleem heb.. En dus waarschijnlijk iets te weinig vertandings olie erin had gezeten (dealer zei dat het genoeg zou zijn) en ik zei dat het te weinig was.. Dus blijkbaar toch de lagers te weinig smering gehad.. Maar ik ga dan toch al die lagers aan de achterkant vervangen, en dan doe ik er meer vertandings olie erin zoals het boekje dat beschrijft.

Daarnaast nog de blok rubbers vervangen En ook de middenbok na kijken.. (die heeft in het begin toen ik ermee rijd in de winter vast gezeten.. Toch maar even na zien of er geen schade is.

Voor de rest zelf een onderhoud beurt geven.

Dus nieuwe riem, nieuwe rollen, nieuwe motor olie, nieuwe vertandings olie.
Er komt een nieuwe uitlaat erop (het vespa model van het merk sito plus
Nieuwe achterband zit er al erop.. Komt ook nog een nieuwe voorband op.
En de remblokjes controleren / vervangen als die versleten zijn.

Komt erop neer dat ik komende tijd nog genoeg te doen heb.

Ondertussen probeer ik wat blokjes op te bouwen.


Van alle scooters is de vivacity de oudste.. Ik heb daarna die fly gekocht.. Maar de viva nog niet verkocht (je weet nooit wanner je een extra hulp middel voor nodig hebt.
Als de speedfight 3 hier is gaat de viva in de verkoop..

Ik ga deze week weer verder met de tomos.. Afgelopen week de cilinder vervangen.. Ik ga hem een 45km versie van maken.
Als die is ingereden gaat die weg voor de keuring.
Verlopig nog even normaal 35km ermee rijden.

Ik hoef er alleen nog de nieuwe 14/12 carburateur erop te maken en een nieuw luchtfilter erop (de oude was bewerkt door de vorige eigenaar) En een speedy had ik er al erop zetten.

Er zat overigens vocht in de cilinder.. Hoe dat kan?
Ik had ergens in landgraaf E5 benzine getankt dacht ik zo..Maar dat bleek namelijk rommel te zijn. Blijkbaar zat er toch teveel ethanol in.. Hierdoor is er vocht in me benzine tank ontstaan (ethanol trekt vocht damp aan)
En dus in de onderkant zat blijkbaar een beetje water in..
Bij het kicken ging dit via de carburateur de cilinder in. Er zat zelf een beetje vocht in de uitlaat.
Ik kwam er achter omdat ik hem toen wilde starten, maar niet aan wilde.
Ook is bij het kick starten een circlip los gekomen. (kom wel eens vaker tegen bij sommige zuigers dat die circlip groef niet zo heel diep is. En is die circlip toch eruit geschoten en heeft mijn cilinder verneukt.

Maar afgelopen weekend nieuwe cilinder erop met nieuw spruitstuk.. De rest van het werk maak ik dit weekend af als dat kan.
0 x

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Peugeot new vivacity 2takt of Peugeot speedfight 3 2takt

Bericht#20 » 11 mar 2021, 08:25

Poe, hoop werk! Hebben die Fly en Kisbee dan zoveel gelopen dat er zoveel aan gesleuteld moet worden?
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Social Media

   

Terug naar “Café de Slappe Klets”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

Aanmelden  •  Registreer