Peugeot new vivacity 2takt of Peugeot speedfight 3 2takt

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Peugeot new vivacity 2takt of Peugeot speedfight 3 2takt

Bericht#21 » 11 mar 2021, 14:05

De fly heeft er momenteel iets van 12.xxx erop staan.

Banden, olieen, riem, rolletjes en subframe rubber is normaal onderhoud.

Wat erbij komt is de lagers van de vertanding. Er hebben 2 dealers eraan gewerkt en eigenlijk alleen maar pruts werk af geleverd (behalve alleen ik toen naar de 2 dealer ben gegaan toen de scooter het helemaal niet meer deed.. Ze hadden hem wel werkend gekregen.. Maar er is verder niet netjes aan gesleutel
Van alle schroefjes dit erin horen ben ik er op ze minst 2 kwijt geraakt door hun.. Hebben ook het rechter carter kapot gemaakt, want de uitlaat bouten zaten muur vast. Hier ben ik wel 1 weekje mee bezig geweest om dit grapje uit te boren en nieuw te tappen.. De vraag is of de uitlaat dit keer blijft zitten of misschien weer los gaat lopen.. Anders weer groter uitboren en er v-coils erin zetten.
Vanwege dit pruts werk kan ik dit zelf allemaal gaan herstellen helaas.. Garantie is toch allang voorbij.
Ga overigens ook de achterveer en de kickstarter nog vervangen.. De veer werkt nog wel maar is aardig verroest en kwa uiterlijk ziet het er niet uit.. De kickstarter vind ik een ellendig ding en zit steeds roest tussen het scharnier deel.. Ga er dus ook eraf.
Als ik hem vaak via de kickstart wil aan trappen dan wilt gewoon de motor niet aan, terwijl dit wel elektrisch lukt.
En kijk later nog voor een ander kickstart deksel.. De huidige is helemaal lelijk geel uitgeslagen en ziet er niet meer uit.


Voor de kisbee is het gewoon alleen het blok wisselen. En de banden vervangen wat normaal onderhoud is.
En ook meteen olie vervangen. (stilstand is ook niet goed voor olie.


Met de tomos daar ben ik vandaag mee bezig. Hoop het deze week nog af te hebben. (is niet zo heel veel werk) vandaar dat ik ook een tomos hebt waar snel iets aan te maken is.
0 x

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Peugeot new vivacity 2takt of Peugeot speedfight 3 2takt

Bericht#22 » 11 mar 2021, 17:51

Wat betreft die uitlaat van die Fly: je kan hem ook gewoon met twee draadeinden vastzetten met een moer op beide uiteinden. Dan hoef je niet meer te tappen in het carter.
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Peugeot new vivacity 2takt of Peugeot speedfight 3 2takt

Bericht#23 » 12 mar 2021, 01:23

Alleen dat ziet er niet echt uit. Dan doe ik er liever nog een moertje achter.

Dus gewoon carter schoon maken.. Moer eraan lijmen.. Bout erin en laten drogen.
Los draaien.. Uitlaat erop en bout weer erop draaien.
0 x

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Peugeot new vivacity 2takt of Peugeot speedfight 3 2takt

Bericht#24 » 12 mar 2021, 11:37

Ja, dat kan ook. Langere bout met een moer erachter.
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Peugeot new vivacity 2takt of Peugeot speedfight 3 2takt

Bericht#25 » 19 mar 2021, 17:40

Vandaag een net frame weten te scoren.. Speedfight 3 2takt brom van 2011.
0 x

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Peugeot new vivacity 2takt of Peugeot speedfight 3 2takt

Bericht#26 » 22 mar 2021, 10:33

En de rest van de onderdelen?
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Peugeot new vivacity 2takt of Peugeot speedfight 3 2takt

Bericht#27 » 25 mar 2021, 22:47

Die komen eraan.

Had gehoopt een gebruikte scooter op de kop te tikken, maar die was op de maandag voor de 19de al verkocht en weg helaas.
Wilde er de 19de er voor kijken. Maar heb die dag toen al gebruikt om het 2011 frame op te halen met me buurman die een bus heeft. Dus verder de dag wel ergens goed voor gebruikt.

Heb verder nog gekeken op MP voor een blok. Toen ik wilde reageren kreeg ik wel even een reactie, en de volgende dag advertentie weg. De speedfight 3 en new vivacity 2 takt scooters vliegen er momenteel ook eruit of ze niets kosten.
(want iedereen wilt liever nog een 2takt hebben dan een 4takt)

Dan ga ik dat ding maar in elkaar puzzelen.. Ja ik weet dat het een hoop geld kan / gaat kosten, ben er van op de hoogte.

Hier en daar probeer ik wat spullen bij elkaar te zoeken dat net zo goed is als nieuw, maar nog niet eens de helft kost (of minder) van het nieuwe onderdeel..

Zo heb ik een gebruikte ontsteking (vliegwiel , waterpomp meenemer plus stator voor 40 euro kunnen kopen) ziet er nog uit als nieuw.. Waar normaal een nieuwe gauw al 178 euro kost.

Heb vandaag wat frame brackets binnen gekregen, was er 25 euro voor kwijt. (ik had al een sommetje gemaakt op easyparts.)
als ik die brackets nieuw moest kopen was ik duurder uit. En de brackets zien er nog uit als nieuw.. Kan er niet echt om huilen.
De spannings regelaar heb ik voor 7 euro erbij (bij dezelfde verkoper) en deze ziet er ook nog zeer netjes uit.


Ik heb verder nog een bestelling staan.. Het klein spul kosten niet veel. koste 44,92 euro + een cilinder koelkap voor 16,50 euro.
Het nieuwe vloeistof gekoelde carter setjes koste mij 259 euro (vind dat niet heel duur voor zoiets) het AC cartersetje kost op dit moment een goede 550 euro (wat ik echt teveel vond)

Ik begin met een nieuwe carterset omdat een 2ehands blok op MP vinden een krime is.. Al word er wel iets aangeboden, zie maar dat je het van die gene kan kopen, en vaker moet je het ook nog komen ophalen wat voor mij geen beginnen aan is.)

Waar ik wel de kosten ga hebben is in:

* Slotenset. Deze wil ik het graag ook het liefst origineel hebben. Ik kan om tijdelijk de uitgave te drukken voor een imitatie set kiezen, alleen wil dit niet nog eens een keer open halen om het slot eraf te halen.. En een imitatie setje is misschien ook sneller kapot.

* Kilometer teller koop ik liefst ook nieuw (omdat heel veel van die 2ehandse tellers gewoon versleten zijn en al een te hoge km stand erop staan. Beetje jammer als er pas een nieuw blok eronder zit en je kmteller staat al op 30k..

* Voor de brandstof pomp daar twijfel ik nog over. Liefst een nieuwe, maar die kost al gauw 122 euro.
Er zijn ook imitatie pompjes, alleen geen idee hoe lang die overleven (kosten 23,95) Anders toch maar een origneel gebruikte voor minder zoeken.

* Misschien in de krukas, zijn weinig alternatieven voor het kloon blok, terwijl er voor ludix en jetforce wel veel alternatieven te krijgen zijn.. Anders toch maar een goede 2ehandse as erin (heb zo mijn adresjes)

* Voorvork (denk dat ik dit beter in 1 keer goed moet doen, geen andere gebruikte rommel erin zetten (of moet voor minder een net zo goede voorvork vinden)

Ben ook nog in afwachting van een kabelboom.

Later meer, leef met de dag. En sleutel met de dag. En koop onderdelen met de dag. :lol2:

Geld is opzicht het probleem niet. Maar wil er ook niet teveel aan uitgeven dan nodig.
En het mooie van alles is dat ik er ook nog iets van leer.. Weet ook precies hoe de kisbee in elkaar zit. (zelf opgebouwd)

Voor de rest is het nog even een verrassing. Als de scooter klaar is gaat de viva eruit.

Ik heb het bouw proces op een ander forum staan. Maar als er behoefte naar is kan ik wel hier en daar wat fotos erop zetten.
0 x

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Peugeot new vivacity 2takt of Peugeot speedfight 3 2takt

Bericht#28 » 26 mar 2021, 08:02

Klinkt weer als een flink project met aardig wat downtime! Ben benieuwd wat je er van maakt, ik vind foto's erg leuk.

Edit: heb je topic op Scooter Forum gevonden. :thumbsup:
1 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Peugeot new vivacity 2takt of Peugeot speedfight 3 2takt

Bericht#29 » 27 mar 2021, 03:40

Het is momenteel niet anders. Onderdelen zijn 2ehands gewoon al erg schaars. Moet roeien met de riemen die ik heb.
0 x

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: Peugeot new vivacity 2takt of Peugeot speedfight 3 2takt

Bericht#30 » 17 mar 2022, 00:17

Heinz schreef:Dan snap ik op m'n beurt niet waarom je een topic opent als je toch al precies weet wat je wilt, terwijl niemand op dit forum een Speedfight 3 LC heeft.
Maar goed, ieder z'n voorkeur natuurlijk! :thumbsup:


Euhhh Correctie ....

Ik heb naast de 4-Takt een Peugeot Speedfight 3 , 2-Takt Lc... Bouwjaar 2011 , juist .. DE Waterkoeling versie met schijfrem aan de achterzijde.
2-takt Lc , 70 CC Malossi, Yasuni R, Malossi Multivar, Doppler race krukas etc etc ..
Voor de Goede Orde... Deze is niet voor Straat gebruik , daar heb ik een Speedfight 3 , 4-takt voor .

Waarom een Speedfight 3 ? ik kan ook een Vespa Sprint kopen .
Ik vind het een Fijne Scooter , niet te groot , niet te klein , perfecte wegligging omdat de Tank onder de scooter zit ,
en ziet er leuk uit , Digitaal dashbord met Toerenteller .

Wat ik niet snap .. Dat meneer Klapband , Alias Eurokit ... een Frankenstein Scooter aan het bouwen is , straks totaal prijs excl. de vele uren arbeid is hij veel meer kwijt als hij er 1 gebruikt gekocht zou hebben , en veel minder hoofdpijn . ik weet zeker dat straks veel 2e hands onderdelen die gekocht en opgestuurd worden niet voldoen aan de wensen .
Maarja... Eurokit weet het altijd beter.
2 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Social Media

   

Terug naar “Café de Slappe Klets”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer