Ik vraag me af welke scooter de beste keuze zou zijn.
Heb momenteel naar mijn piaggio new fly 4t, peugeot kisbee 4t, tomos quadro estart 2t ook nog steeds in bezit van mijn oude scooter peugeot vivacity sport line 4 2t uit 2006 (helpt me uit de brand scooter)
Aangezien de scooter op leeftijd is wil ik hem het liefst weg doen.. Ik gebruik hem momenteel als alternatief. Aangezien de andere 3 momenteel stil staan. (ga uiteraard in maart of april beginnen om me tomos om te bouwen van snor naar brom (en natuurlijk herkeuren. Ben er zelf erachter dat die in snor vorm niks voor mij is (te langzaam) de tomos heb ik meer erbij als verzamel object / alternatief voor de fiets (fietsen doe ik niet meer zo graag naar me werk)
Aan de 4takt scooters heb ik helaas teveel werk / down time.. (had liever op de new fly gezeten maar het is helaas niet anders.
Ik heb hier geen overdekt sleutel hok wat mij anders een hoop tijd had geschilt. Ben erg beperkt door vooral het weer en de tijd (in de winter is het ook sneller donker) Als ik een overdekt sleutel hok had kon ik savonds gewoon verder gaan en had ik het wel binnen 2 weken wel opgelost. (dit kan ik met zekerheid zeggen.. Aangezien we eerder een slaapkamer niet gebruikt hadden ik daar de peugeot kisbee geheel hebt opgebouwd vanaf het frame, en daar prima kon werken.. Ik heb er wel zowat elke avond daar wel iets kunnen doen. Wat helaas op dit moment gewoon niet lukt .(zeker met de regen en de koudere temperatuur) (komende dagen word het gelukkig wel beter. Aangezien ik al een tijdje een dochter hebt (die al bijna 2 jaar is) gaat dat sleutelen in die kamer niet meer (aangezien het een kinder kamer is geworden)
Om het verhaal wat korter te houden wil ik eigenlijk de peugeot vivacity van 2006 weg doen i.v.m het al een oudje is (rijd nog steeds) en toch het liefst weer een 2takt erbij scooter wil (liefst vanaf bouwjaar 2011)
Om deze naar 2011 te krijgen heb ik wel een optie voor (maar dat even ter zijde)
Waarom ik de 2takt scooter wil is vanwege de betrouwbaarheid en weinig down-time en heeft voor 50cc hier in het zuiden ook meer power. Mijn keuze zou dan weer vallen op een peugeot scooter. Omdat deze gewoon zeer goed rijden en ook een super kwaliteit originele fabrieks cilinders hebben die heel erg mooi lopen en weinig slijtage kennen.
De reden waarom ik de oude vivacity wil verkopen is wegens :
* Bouwjaar 2006 (mijn doel is om er eentje te vinden die uit 2011 komt)
* Mechanische oliepomp is erg duur en lastig aan te komen
* Sommige onderdelen word steeds lastiger te verkrijgen
* Ben het ook wel een beetje zat met dat vertikale blok. (slechte inlaat en een te verouderde carburateur)
* Uitlaat steun sneller geneigd om te breken.
* Wil er eentje met een grotere benzine tank. Hoop er toch iets verder te mee kunnen rijden, ondanks het 2takt is.
* de meer luxere / jongere uiterlijk van bijvoorbeeld de new vivacity..
Waarom peugeot horizontaal?
* Omdat er veel delen van het vertikale blok ook op het horizontale blok zitten (ga ze overigens niet allemaal opnoemen)
* Het vertikale blok was al ijzer sterk, ga er vanuit dat het nieuwere horizontaal blok net zo is (is toch wel de geupdate versie van het vertikale blok.
Zijn er mensen die een van de scooters hebben en enige zelf gemaakte ervaringen zou willen delen?
Zou hier wel wat vragen over willen stellen. Maar zou handig zijn als ik eerst weet, wie wat gehad heeft. Of nog steeds in bezit.
Als jullie denken dat ik zoveel scooters heb dat klopt. Al ben ik wel in overweging om eventueel de new fly te verkopen.
Want het gewicht blijft voor mij wel een beetje jammer.. (is erg lastig om er aan te hand mee te lopen, kan bij pech helaas niet altijd iemand bellen. En dan loop je met zo`n onmogelijk zware scooter aan de hand naar huis wat er veel moeite kost.) En aan de motor sleutelen kost ook best wel een hoop tijd (haal normaal dan gewoon de achterste helft van de kappen los.. Helaas kost je dit toch al weer gouw 3 extra uren. En een dag is daarom zo weer voorbij. Wil de scooter eerst beter lopend krijgen voordat ik ga beslissen dat ik hem verkoop of niet (vooral wanneer ik merk dat het blok echt amper vermogen heeft voor de scooter) (waarom ik hem nog even hou is vanwege EURO 2 carburateur en gunstige bouwjaar 2017.) (ben niet zo verzot op dat nieuwe injectie) En een nieuwe scooter kopen wil ik liever ook niet meer.
Momenteel hou ik het even op dat vertanding assen heel zwaar lopen en dat kan verklaren dat het een hoop de motor tegen heeft gewerkt. En daardoor minder vermogen had.