naam is wie je bent

Gebruikersavatar
boukeent
Berichten: 432

naam is wie je bent

Bericht#1 » 23 mar 2021, 18:16

ik verbaas me echt al tijden waarom mensen niet hun eigen naam gebruiken op een forum.

Ik heet Bouke en mijn achternaam is Ent dus mijn forum naam is boukeent. best wel logisch en simpel.

Echter is zie zoveel vreemde namen langs komen en dan denk ik waarom, wat is de reden daar achter.

bijvoorbeeld onze voorzitter heet volgens mij edwin maar heeft voor mij vreemde gebruikers naam.

het zal wel aan mij liggen maar wat is nu reden om een andere naam te gebruiken dan die je ouders je hebben gegeven.

Bouke
Laatst gewijzigd door boukeent op 08 apr 2021, 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
kymco xtown 300i, 2018
sym joymax z 300i, 2019
mash dirt track 650, 2019

Gebruikersavatar
KoKiem
Berichten: 235

Re: naam is wie je bent

Bericht#2 » 23 mar 2021, 19:21

Ach meneer Ent, ooit zei eens een Engelsman "What's in a name". Ikzelf heb een Kymco scooter die ik liefkozend Mycko noem en mijn nickname (zoals een naam op een forum heet) Ko Kiem. Persoonlijk een leuke woordspeling, vond ikzelf.
Daarbij vraagt u toch ook niet aan een schrijver, zanger of andere BN'er waarom deze zijn of haar eigen naam niet gebruikt ?
In een eerder bericht gaf u zelf aan heel veel youtube te kijken en dan ook nog een prive kanaal van de voorzitter. Als u de filmpjes gezien en goed geluisterd had, zou u meteen begrepen hebben waarom de naam AMENDOIM gekozen is. Mocht u ooit eens met een scooter in een ander land komen waar deze taal gesproken wordt, en u hebt zin in deze lekkernij, weet u wat u vragen moet. :lol:

Wat ik wel een beetje jammer vind is dat u dit forum gebruikt om niet scooter-gerelateerde zaken en pseudo persoonlijke zaken te ventileren. Persoonlijk zou ik zaken van (pseudo) persoonlijke aard of bestuurszaken eerder in een e-mail of pb zenden. Het bestuur doet haar best om deze club van liefhebbers bijeen te brengen in een medium. Zij doen dit prima en steken er een hele hoop tijd in. We moeten dit zeer waarderen en dan niet teveel zout op slakken of water naar de zee willen dragen.

Trouwens u heeft een naam die niet zo lang is of veel voorkomt. Mensen die Jansen of de Vries heten, hebben dikwijls al moeite met een herkenbaar e-mail adres te kiezen; laat staan een nickname. Dit omdat alles uniek moet zijn. En zeg nu zelf: "zou u een volgnummer willen hebben"? Trouwens mijn buurvrouw heet Klementyna Wrzichiziwolenski. Ik begrijp dat zij als nickname niet haar eigen naam gebruikt maar een alledaags woord als bv. 'pinda'.
4 x
“Reizen is niet iets waar je goed in bent. Het is iets wat je dóet.”

50 cc in bezit: Kymco Gran Dink en Honda NSC 50R.
50 cc historie: Tomos Qaudro, Aprilia Amico, Benelli T50, Honda SS50, Berini M48, Zündapp CS50

www.brommerreizen.nl

Gebruikersavatar
vp50
Berichten: 268

Re: naam is wie je bent

Bericht#3 » 23 mar 2021, 22:05

Hallo Bouke ,
Ik heet Peter en rij met een Kymco VP50 ,vandaar.

Groeten
Peter
0 x

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: naam is wie je bent

Bericht#4 » 23 mar 2021, 22:40

Enige anonimiteit op het internet is prima. Iedereen kan meelezen.
3 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: naam is wie je bent

Bericht#5 » 24 mar 2021, 12:20

Heinz schreef:Enige anonimiteit op het internet is prima. Iedereen kan meelezen.


Inderdaad. Werkgevers checken tegenwoordig ook alles wat je op internet zet. En met een paar zoekopdrachten vind je best veel over Bouke, ook dingen die ik op m'n werk niet mag bekijken in het Russisch met full frontal naaktheid in close up.

Mocht je aan het solliciteren zijn @boukeent, dan zou ik dat filmpje, of die hele collectie, even op privé zetten.
2 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
boukeent
Berichten: 432

Re: naam is wie je bent

Bericht#6 » 24 mar 2021, 18:22

prima dat iedereen kan meelezen. ik heb niet te verbergen en vele veiligheiddiensten hebben mijn info al. dat ik deze post misbruik dan zeg ik tegen beheerders verwijder de zaak. Het is gewoon mijn idee dat als je iemand tegenkomt op het internet of in persoon ook een naam hebt. Ik zie vele reacties met verwijzing naar een voornaam maar nergens is deze naam te vinden in welke post dan ook. Is er een meeting dan heet ook iedereen volgens mij ook gewoon jan, piet of klaas.

en inderdaad ga zoeken op @boukeent en dan vind je mijn verleden.
verwijzing naar russisch kan heel goed kloppen want ik ben getrouwd met een russische vrouw.

schiet me maar af.

Bouke
0 x
kymco xtown 300i, 2018
sym joymax z 300i, 2019
mash dirt track 650, 2019

Gebruikersavatar
boukeent
Berichten: 432

Re: naam is wie je bent

Bericht#7 » 25 mar 2021, 20:30

KoKiem schreef:Ach meneer Ent, ooit zei eens een Engelsman "What's in a name". Ikzelf heb een Kymco scooter die ik liefkozend Mycko noem en mijn nickname (zoals een naam op een forum heet) Ko Kiem. Persoonlijk een leuke woordspeling, vond ikzelf.
Daarbij vraagt u toch ook niet aan een schrijver, zanger of andere BN'er waarom deze zijn of haar eigen naam niet gebruikt ?
In een eerder bericht gaf u zelf aan heel veel youtube te kijken en dan ook nog een prive kanaal van de voorzitter. Als u de filmpjes gezien en goed geluisterd had, zou u meteen begrepen hebben waarom de naam AMENDOIM gekozen is. Mocht u ooit eens met een scooter in een ander land komen waar deze taal gesproken wordt, en u hebt zin in deze lekkernij, weet u wat u vragen moet. :lol:

Wat ik wel een beetje jammer vind is dat u dit forum gebruikt om niet scooter-gerelateerde zaken en pseudo persoonlijke zaken te ventileren. Persoonlijk zou ik zaken van (pseudo) persoonlijke aard of bestuurszaken eerder in een e-mail of pb zenden. Het bestuur doet haar best om deze club van liefhebbers bijeen te brengen in een medium. Zij doen dit prima en steken er een hele hoop tijd in. We moeten dit zeer waarderen en dan niet teveel zout op slakken of water naar de zee willen dragen.

Trouwens u heeft een naam die niet zo lang is of veel voorkomt. Mensen die Jansen of de Vries heten, hebben dikwijls al moeite met een herkenbaar e-mail adres te kiezen; laat staan een nickname. Dit omdat alles uniek moet zijn. En zeg nu zelf: "zou u een volgnummer willen hebben"? Trouwens mijn buurvrouw heet Klementyna Wrzichiziwolenski. Ik begrijp dat zij als nickname niet haar eigen naam gebruikt maar een alledaags woord als bv. 'pinda'.


ik heb geen probleem met mijn naam en als die makelijk is dan heb ik schijnbaar geluk.

dat ik niet scooter gerelateerde topic start heeft u geheel gelijk maar er zijn velen die dat doen op dit forum.

mocht dit topic niet voldoen aan uw of stn normen dan zeg ik direct verwijderen.

Ik verschuil me niet en zal dat ook nooit doen. Het is mijn keuze en daar sta ik voor. Doen andere dit wel dan is het hun keuze en dat respecteer ik ook. mijn vraag is dan alleen waarom en wat als we fysiek ontmoeten.

Dat je of facebook of instagram iets verzind ok, maar je zal die iemand nooit ontmoeten.

Schijnbaar ben ik enige die zich dit afvraagt en dat is dat voor mijn ok.

kokiem is gezien zijn reactie daar niet mee eens en wil alleen per pm of email communiceren.

Bouke
0 x
kymco xtown 300i, 2018
sym joymax z 300i, 2019
mash dirt track 650, 2019

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: naam is wie je bent

Bericht#8 » 25 mar 2021, 21:12

Ik sluit me aan bij BadWeather.
Enige anonimiteit is zeldzaam tegenwoordig. Vooral op internet.
Ik was vroeger fanatiek gamer. Zat dagelijks achter de pc met anderen videogames te spelen. In die cultuur is het de normaalste zaak van de wereld dat je een nickname gebruikt. Waar dat vandaan is gekomen weet ik niet, en het maakt me eigenlijk ook niet uit. Persoonlijk ben ik gewoon gewend om een synoniem te gebruiken op internet, wat mijn privacy ten goede is gebleken. Maar in dit geval gebruik ik een synoniem op het forum, maar sta ik wel in het smoelenboek. Dus echt anoniem is het ook niet.
Uiteindelijk is iedereen vrij om te kiezen wat hij/zij wil. Ik snap wat je bedoeld, maar ik snap de tegenargumenten ook goed.
4 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: naam is wie je bent

Bericht#9 » 26 mar 2021, 08:00

Ik vind het eerlijk gezegd ook een beetje een non issue. Op een forum hoef ik niet ieders echte naam te weten. Tijdens een meet of toer stelt iedereen zich netjes voor. Gaat prima.
1 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
boukeent
Berichten: 432

Re: naam is wie je bent

Bericht#10 » 31 mar 2021, 19:51

ik begrijp ieders input en vooral ronin84 gaf in mijn ogen goede uitleg.

van mij mag topic gesloten worden en we gaan weer verder met ieder zijn leven.

nogmaals ieder persoon maakt zijn eigen keuzes en ik maak ze waarschijnlijk minder strikt dan anderen.

Bouke
0 x
kymco xtown 300i, 2018
sym joymax z 300i, 2019
mash dirt track 650, 2019

Social Media

   

Terug naar “Café de Slappe Klets”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer