Wat draag jij op de brommer?

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Wat draag jij op de brommer?

Bericht#1 » 24 apr 2021, 11:08

Afgelopen week werd ik door een collega voor gek verklaard dat ik zo gekleed op de bromfiets rijd. Voor mijn dagelijkse ritten heb ik motorkleding aangeschaft. Hoewel ik sterk van mening dat je op veiligheid niet moet bezuinigen, wil dit niet zeggen dat ik een motorpak van 1000,- euro ga aantrekken op de snorfiets. Het moet wel in balans blijven vind ik. (en mijn vrouw helpt die mening goed scherp te houden met de hand op de knip :schater: _)
De meeste mensen zullen in eerste oogopslag denken dat ik een motorrijder ben, en dat vind ik ook niet raar, vooral op de combinatie met de Mash. Maar waarom is het dan wel raar dat je verantwoord gekleed op de brommer gaat, en is het niet raar als een collega dat op de motor doet. We rijden allebei dezelfde route naar huis waarbij de max. snelheid overal 60 km/u is, en waarbij we allebei op de weg moeten rijden in plaats van het fietspad. De situatie is dus precies hetzelfde, op de machine tussen de benen na, want ik rijd ook die max snelheid.
Dat heeft me af doen vragen: Hoeveel leden hebben hier motorkleding aangeschaft om te rijden op de brommer, en welke dan? En wat zijn de beweegredenen hiervan?

Ikzelf heb een 4-seizoens High visibility motorjas met protectors op de schouders en de ellebogen en een waterdicht membraan, en omdat ik brildragend ben heb ik een systeemhelm. Dit is een neon-gele motorhelm met flip-down zonneklep, en pinlock tegen het beslaan van het vizier (dubbel glas zeg maar). Daarbij heb ik motorhandschoenen, die ik in deze tijd van het jaar 2 paar bij heb. Winterhandschoenen voor onder de 10 graden, en mid-season handschoenen omdat mijn handen beginnen te zweten in het andere paar. boven de 10 graden. Broek en laarzen heb ik niet, maar ik heb wel vaak een regenbroek aan tegen de rijwind, (op een café-racer heb je daar nogal wat kou van in de winter.) en stevige halfhoge schoenen.
Ik rijd nagenoeg dagelijks op de brommer, en als je kleding wil hebben die je droog houd, waarom dan niet 20,- euro meer uitgeven voor kleding met beschermers erin, die je ook nog goed zichtbaar maakt?
3 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
Kaka
Voormalig STN Lid
Berichten: 20

Re: Wat draag jij op de brommer?

Bericht#2 » 24 apr 2021, 14:04

Ik heb een Grand Canyon motorjas met protectors, daarnaast een kevlar motorjeans.
Verder heb ik nog een doorwaai jas, hoodie, overhemd en motorschoenen gekocht. De schoen is een sneaker. Het moet wel een beetje casual lijken
Alles behalve de motorjas bij xlmoto gekocht. Beetje op de aanbiedingen letten, dan kost het de kop niet.
0 x
Nu: Peugeot Django Heritage 50
Voorheen: Vespa Pk50XL automatica
:sct1:

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Wat draag jij op de brommer?

Bericht#3 » 24 apr 2021, 14:35

Kaka schreef:Beetje op de aanbiedingen letten, dan kost het de kop niet.

Klopt helemaal. Goed in de gaten houden op internet voor je iets koopt, en eventueel kortingscode.nl erbij en je hebt zo 100 euro verdiend op een jas of helm. Na het seizoen kopen wil vaak ook nog wel extra kortingen geven.
1 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: Wat draag jij op de brommer?

Bericht#4 » 25 apr 2021, 10:21

Uit ervaring kan ik zeggen, dat goede kleding "met protectie" een goede investering, is voor elke rijder op een tweewieler.
Groet,
Jan-H
1 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Wat draag jij op de brommer?

Bericht#5 » 25 apr 2021, 12:20

Ronin84 schreef:Klopt helemaal. Goed in de gaten houden op internet voor je iets koopt, en eventueel kortingscode.nl erbij en je hebt zo 100 euro verdiend op een jas of helm. Na het seizoen kopen wil vaak ook nog wel extra kortingen geven.


Wij hebben nog kortingsbonnen van onze sponsor MotorKledingCenter, 10 % eraf. Wie interesse heeft, stuur me even een PB.
1 x

Gebruikersavatar
capriv6
Berichten: 38

Re: Wat draag jij op de brommer?

Bericht#6 » 25 apr 2021, 12:37

Ik ook een beschermende motorjas , geen broek.
Hoe gaat het met de Mash? problemen opgelost?
1 x

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Wat draag jij op de brommer?

Bericht#7 » 25 apr 2021, 14:36

capriv6 schreef:Ik ook een beschermende motorjas , geen broek.
Hoe gaat het met de Mash? problemen opgelost?

Gelukkig wel. Vereiste wat werk en overtuiging maar nu is het allemaal opgelost.
1 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
Sjaak
Berichten: 539

Re: Wat draag jij op de brommer?

Bericht#8 » 25 apr 2021, 17:28

Ik heb de afgelopen dagen mijn skipak aangehad tegen de kou Was blij dat ik hem had meegenomen, want smorgens waschet rond het vriespunt als ik vertrok. Heb ook handschoen met verwarming.
En een beenkleed, die ook waterdicht is. En naar mijn werk draag ik een reflecterende jas. En die is ook nog gevoerd . Dus koud hen ik het niet snel.. Ben het dus helemaal met je eens!!
0 x

Gebruikersavatar
peter stupers
Berichten: 1206

Re: Wat draag jij op de brommer?

Bericht#9 » 25 apr 2021, 19:37

Ik draag altijd een motorjas, zit ook een uitritsbare binnenvoering in, en heb diverse motorhandschoenen.
Verder draag ik altijd motorlaarzen. Koop hier alles bij Louis, die zit hier bij ons om de hoek.
1 x
Groeten Peter.

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Wat draag jij op de brommer?

Bericht#10 » 26 apr 2021, 21:42

Ik draag m'n motorkleding bijna nooit op de scooter. Behalve op lange en koude ritten.

Charme van de scooter is voor mij dat je er zo opstapt en kan rijden. :sct1:
1 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Social Media

   

Terug naar “Café de Slappe Klets”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron

Aanmelden  •  Registreer