Ronde van Vlaanderen

Gebruikersavatar
KoKiem
Berichten: 235

Ronde van Vlaanderen

Bericht#1 » 04 apr 2022, 19:10

Na het zien van de samenvatting van de ronde van Vlaanderen, ben ik nieuwsgierig naar dit stukje Vlaanderen. Het zijn als het ware de uitlopers van de Ardennen met hoogten tot ± 120 meter en liggen op de grens van Vlaanderen en Wallonië. Vanaf mijn huis kan ik er misschien wel een mooie dagtocht van maken, dus achter de computer en googelen maar!
De routes blijken als GPX te downloaden, maar zijn natuurlijk wel op de sportiviteit en commercie gebaseerd. Zo startte dit jaar de rit in Antwerpen, een startpunt dat mijn voorkeur niet heeft. Daarnaast zijn tijdens het wielerfestijn de wegen afgesloten en dat zullen ze voor mij echt niet doen. Twee keer dezelfde berg rijden, heeft ook niet mijn voorkeur, dus de route aanpassen is dan de optie. :thumbsup:
Het is gelukt om een groot gedeelte van de bekende heuvels in mijn ééndaagse route op te nemen. Een aantal van de beruchte bergjes en enkele kasseienstroken zitten in de rit verwerkt. De Kluisberg, Knokteberg, Paterberg, Koppenberg, Taaienberg en Leberg zijn de te bedwingen heuvels. :sct1: Ik vermoed dat dit voor de Kymco niet zo een groot probleem zal zijn.
Halverwege zal ik in Oudenaarde wel tijd vinden om een hapje te eten, of wellicht gewoon onderweg wel. Ik zie wel; alleen de route is gepland. Het lijkt mij toch een bijzondere gebeurtenis om te ervaren wat wielrenners meemaken tijdens deze wielerklassieker.
Natuurlijk ga ik niet op zondag deze rit rijden, want dan vermoed ik dat er veel wielerfanaten hun best gaan doen. Daarom, als het weer het enigszins toelaat, probeer ik deze op maandag 11 april as. te gaan rijden. De totale afstand van deze rit zal ongeveer 275 kilometer zijn; dus vroeg vertrekken (veerboot Vlissingen-Breskens 06.45 uur).

U hoort van mij.
4 x
“Reizen is niet iets waar je goed in bent. Het is iets wat je dóet.”

50 cc in bezit: Kymco Gran Dink en Honda NSC 50R.
50 cc historie: Tomos Qaudro, Aprilia Amico, Benelli T50, Honda SS50, Berini M48, Zündapp CS50

www.brommerreizen.nl

Gebruikersavatar
peter stupers
Berichten: 1206

Re: Ronde van Vlaanderen

Bericht#2 » 04 apr 2022, 20:24

Succes met deze tocht.
1 x
Groeten Peter.

Gebruikersavatar
KoKiem
Berichten: 235

Re: Ronde van Vlaanderen

Bericht#3 » 04 apr 2022, 20:31

Dankje Peter.
0 x
“Reizen is niet iets waar je goed in bent. Het is iets wat je dóet.”

50 cc in bezit: Kymco Gran Dink en Honda NSC 50R.
50 cc historie: Tomos Qaudro, Aprilia Amico, Benelli T50, Honda SS50, Berini M48, Zündapp CS50

www.brommerreizen.nl

Gebruikersavatar
Oldy
Berichten: 823

Re: Ronde van Vlaanderen

Bericht#4 » 06 apr 2022, 18:41

Leuk initiatief, benieuwd hoe je reis verloopt
Weer vooruitzicht is goed. Wel foto's maken aub.
Helaas te druk met andere dingen anders ging ik ook.
1 x

Gebruikersavatar
KoKiem
Berichten: 235

Re: Ronde van Vlaanderen

Bericht#5 » 07 apr 2022, 13:19

Door omstandigheden moet ik plannen herzien en zal de ronde van Vlaanderen in mei gaan rijden. Wel ga ik dit weekend een tweedaagse toer door half Nederland maken. De route zal via Willemstad en Gorinchem langs de Linge naar Tiel voeren. Vandaar via het Drielse veer en de Veluwe naar Apeldoorn, waar ik zal overnachten. De volgende dag via Garderen, Nijkerk, Baarn en Hilversum naar de Loosdrechtse plassen. Dan via Breukelen, Bodegraven en oosterlijk van Zoetermeer naar Rotterdam. Daar neem ik de Beneluxtunnel om weer af te zakken naar huis. Ik heb er zin in en zal er een uitvoerig verslag van maken.

Will be continued.....
3 x
“Reizen is niet iets waar je goed in bent. Het is iets wat je dóet.”

50 cc in bezit: Kymco Gran Dink en Honda NSC 50R.
50 cc historie: Tomos Qaudro, Aprilia Amico, Benelli T50, Honda SS50, Berini M48, Zündapp CS50

www.brommerreizen.nl

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Ronde van Vlaanderen

Bericht#6 » 07 apr 2022, 14:41

Kan bij Zoetermeer nog wel aanhaken. :schater:
1 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
KoKiem
Berichten: 235

Re: Ronde van Vlaanderen

Bericht#7 » 07 apr 2022, 19:53

Ik heb op maandag al een lunchafspraak in Bodegraven. Hoe meer zielen.......
0 x
“Reizen is niet iets waar je goed in bent. Het is iets wat je dóet.”

50 cc in bezit: Kymco Gran Dink en Honda NSC 50R.
50 cc historie: Tomos Qaudro, Aprilia Amico, Benelli T50, Honda SS50, Berini M48, Zündapp CS50

www.brommerreizen.nl

Gebruikersavatar
peter stupers
Berichten: 1206

Re: Ronde van Vlaanderen

Bericht#8 » 07 apr 2022, 20:14

Veel plezier met deze trip en ben benieuwd naar je verslag met foto's. Prettig en veilig weekend. :thumbsup: :sct1: :sct1:
1 x
Groeten Peter.

Gebruikersavatar
Victor-San
Berichten: 676

Re: Ronde van Vlaanderen

Bericht#9 » 08 apr 2022, 19:29

Veel plezier Ko!!!
0 x

Gebruikersavatar
Sjaak
Berichten: 539

Re: Ronde van Vlaanderen

Bericht#10 » 09 apr 2022, 13:57

Lijkt mij een mooie rit, veel plezier en hopelijk goed weer onderweg
0 x

Social Media

   

Terug naar “Café de Slappe Klets”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer