Sleutelziek (verzameltopic voor sleutelaars)

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1651

Re: Sleutelziek (verzameltopic voor sleutelaars)

Bericht#131 » 26 sep 2022, 22:13

lief zijn voor elkaar, jongens! ;-)
1 x

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: Sleutelziek (verzameltopic voor sleutelaars)

Bericht#132 » 27 sep 2022, 00:10

Oke @Janvb knuffel voor iedereen.
2 x

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Sleutelziek (verzameltopic voor sleutelaars)

Bericht#133 » 27 sep 2022, 08:33

De China-sliders zijn in het land! Ze zullen eerdaags wel op de mat liggen. Ik ben heel benieuwd hoe een gemiddeld gewicht van 6,5 gram gaat werken! Volgens mij corresponderen rollen en sliders qua gewicht gewoon. M.a.w., je hoeft dus niet lichter of zwaarder te gaan met sliders als je het goede rolgewicht al hebt gevonden.

Ik heb het gevoel dat de originele vario minder last heeft van een dip rond de 40 km/h, dus ik denk dat ik die blijf gebruiken.
1 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Sleutelziek (verzameltopic voor sleutelaars)

Bericht#134 » 28 sep 2022, 13:30

Ik heb ooit eens een gat in mijn uitlaat door een toenmalige buurman laten lassen. Waarbij vermeld moet worden dat hij werkte op van die hele grote infrastructuur projecten van bruggen en snelwegen en zo, en speciale missies. Hij had ook zo'n speciaal astronauten-pak.

Zijn apparatuur was dus ook geen lullig lasapparaatje maar van het formaatje vlammenwerper met de hitte op standje vulkaan. Dat leverde wat complicaties op.

Ten eerste smolt zowat de hele uitlaat. En ten tweede zat er uiteindelijk een hele klodder gestold staal op het gat. Die was meteen een halve kilo zwaarder. Maar het gat was wel dicht.

Bijkomend voordeel: de uitlaat was zo vreselijk heet geworden dat 1) die meteen helemaal blank was aan de buitenkant (scheelde weer een boel werk) en 2) alle aanslag, olie, troep en kool aan de binnenkant tot stof vergaan was, dat kwam er zo uit als poeier toen ik de pijp vertikaal hield. Zowel buiten als binnen dus meteen schoon.
1 x

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: Sleutelziek (verzameltopic voor sleutelaars)

Bericht#135 » 28 sep 2022, 16:15

Je moet zo wie zo een uitlaat niet Autogeen lassen , te veel warmte inbreng in het Metaal .
Beste is een uitlaat TIG lassen.
0 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Gebruikersavatar
peter stupers
Berichten: 1206

Re: Sleutelziek (verzameltopic voor sleutelaars)

Bericht#136 » 28 sep 2022, 20:39

Brute, MIG-lassen nóg minder warmte-inbreng. 0.6 draad erop goed afstellen en gaan met de MIG.
:thumbsup:
0 x
Groeten Peter.

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Sleutelziek (verzameltopic voor sleutelaars)

Bericht#137 » 28 sep 2022, 21:00

peter stupers schreef:Brute, MIG-lassen nóg minder warmte-inbreng. 0.6 draad erop goed afstellen en gaan met de MIG.
:thumbsup:

Het is niet voor niks dat ze bij de Akrapovic fabriek alle uitlaten met Tig lassen, en niet met Mig.
Met gewoon staal is het met Mig ook wel te doen, maar met Tig gebruik je dan backing gas.
Je laat de uitlaat onder een lage druk vollopen met een inert gas, dat er dan voor zorgt dat je lasnaad niet te diep wordt aan de binnenkant en toch sterk. Dit doen wij op het werk ook met hydrauliek leidingen op deze manier. Met een klein beetje oefening achter de hand kun je het niet mooier en sterker lassen als met Tig.
0 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: Sleutelziek (verzameltopic voor sleutelaars)

Bericht#138 » 28 sep 2022, 21:27

Ik heb zat gelast , ik heb diverse Lasdiploma`s , Vlamboog (elektrisch lassen ) Autogeen , Mig / Mag/Tig .
Dus ... Brutus weet het wel een beetje .
onder de 0,8 mm draad, werd er TIG Gelast.
Met TIG kan je het regelen via je voet Pedaal , met MIG is het alleen knoppie indrukken en stoppen en verder gaan , geen tijd om de Machine handmatig bij te stellen .
1 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Sleutelziek (verzameltopic voor sleutelaars)

Bericht#139 » 07 okt 2022, 22:19

Lassen onder de 1,5mm staal inderdaad met gas. De rest is vrij zinloos heb ik ondervonden. 1,6 mm elektrode op 2mm staal met 35A moet je flink oefenen. Wel enorm leuk om te leren en vrij weinig kosten. Heb al wat koppelingspedalen verlengd voor schakelbrommerrijders met grote poten.

Speaking of nieuwe dure dingen in de schuur: ik wil een compressor. Voor het stof en de bandjes, maar een zandstraal, spuit enz. zou ook fijn zijn. Iemand tips? Hoeft niet heel professioneel, maar ik lees dat je onder de 400 liter en 12 bar alleen banden kunt pompen. Terwijl de verkoper/website rustig zegt: 100 liter 8/10 bar.

Het grootste wat ik spuit is een frame, maar meestal zijn het kleine dingen: koplampjes, kapjes enz. niet een auto dus ik heb wat perspectief nodig.
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: Sleutelziek (verzameltopic voor sleutelaars)

Bericht#140 » 07 okt 2022, 22:50

Als je een Compressor aan wil schaffen , is mijn advies zo wie zo een 2 Cilinder met een 2 a 3 Pk Elektromotor.
Wat belangrijk is , is het opbrengst Volume , zeer vaak word er geadverteerd met .. Aanzuigvolume , trap daar niet in .
Maar ... een goede Compressor is niet goedkoop , maar koop je voor het leven .
Ik heb er nog 1 of 2 waar ik eventueel van af wil ( ivm verhuizing ).
0 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Social Media

   

Terug naar “Café de Slappe Klets”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer