Andere hobbies

Gebruikersavatar
Meneer Sloef
Berichten: 133

Re: Andere hobbies

Bericht#91 » 21 feb 2023, 23:02

Nee hoor ladyanirul, geen probleem. Meneer sloef praat altijd in het dialect, vandaar. Dus heel fijn. Nu moet ik zeggen dat ik niet zo thuis ben in Japanse animatieseries. Heb er wel eens wat van gezien maar daar heb ik niet zoveel mee. Dat komt deels omdat bij wat van die series de figuren/personages altijd streng of boos kijken, daar heb ik niet zoveel mee. Ben altijd van het positieve ;) En de leeftijd zal iets meespelen:) Ben meer van Tom en Jerry, Speedy Gonzales, etc. uit de 80,s.

Gr,
Meneer Sloef.
0 x

Gebruikersavatar
LadyAnirul
Berichten: 205

Re: Andere hobbies

Bericht#92 » 22 feb 2023, 12:23

Meneer Sloef schreef:En de leeftijd zal iets meespelen:) Ben meer van Tom en Jerry, Speedy Gonzales, etc. uit de 80,s.


Dan is het maar goed dat de eerste Gundam serie begon in 1979 :shht: .
Ik ben persoonlijk niet zo'n fan van de "westerse" animatie. Ik ben echt meer van Dragonball, The Guyver, Gundam, Space Battleship Yamato III, dat soort.
Bijna alle nieuwe "moderne" animatie vind ik over het algemeen maar verschrikkelijk; alles komt uit een computer gerold, geen of slecht verhaal, en overal "The Message".
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Meneer Sloef
Berichten: 133

Re: Andere hobbies

Bericht#93 » 22 feb 2023, 17:42

Klopt!! Om een voorbeeld te noemen als je de Winnie de pooh tekeningen uit de originele boeken hebt, de latere walt Disney uitvoering of die afgrijselijke computeranimatie uitvoering.., jak! De message?? is dat de good feeling effect?? Beetje braaf is niet verkeerd, is misschien wel een mooie uitdaging tegenwoordig...? Maar al die namen van jou zeggen mij niets, alleen dragonbal.. Leuk he, begon met een reactie op jou zwart wit tekening, met dat kleine figuurtje midden vooraan.
0 x

Gebruikersavatar
Meneer Sloef
Berichten: 133

Re: Andere hobbies

Bericht#94 » 22 feb 2023, 21:53

Als ik vragen mag.. Is Ladyanirul ook een personage/karakter van een van jou favo animatie serie,s??
0 x

Gebruikersavatar
LadyAnirul
Berichten: 205

Re: Andere hobbies

Bericht#95 » 11 mar 2023, 12:45

Meneer Sloef schreef:Als ik vragen mag.. Is Ladyanirul ook een personage/karakter van een van jou favo animatie serie,s??


Lady Anirul Sadow-Tonkin Corrino is een prinses uit Dune, van Frank Herbert. Voor het eerst gelezen dat ik piepklein was, altijd gaaf gevonden. Vandaar.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
LadyAnirul
Berichten: 205

Re: Andere hobbies

Bericht#96 » 13 mar 2023, 17:26

Aangezien hulp soms uit de raarste plaatsen komt, post ik het ook hier:

Veel oude Desktops en Notebooks eindigen op de storthoop zodra de eigenaar een nieuwe heeft. Wij zouden deze oude machines graag een tweede leven willen geven. De machine kan na eventuele reparatie opnieuw worden geïnstalleerd met bijvoorbeeld Linux. Deze 'oude' computer kan voor bijvoorbeeld iemand die het financieel minder goed heeft, nog een prima machine zijn om mee te kunnen internetten of email op te controleren. Het is zo zonde een oude machine weg te gooien enkel omdat hij 'oud' is, of omdat er één enkel onderdeel kapot is, wat vaak makkelijk kan worden vervangen of zelfs grepareerd.

We hebben momenteel een aantal notebooks en desktops staan, maar die missen onderdelen, voornamelijk notebook adapters. Waarom die eerder worden weggegooid dan de notebook zelf is me een raadsel.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Doolsmurf
Berichten: 116

Re: Andere hobbies

Bericht#97 » 14 mar 2023, 12:08

Helaas. Ik heb vorig jaar twee oude Dell laptops weggegeven (inclusief opladers) aan de kringloop winkel hier in het dorp. Twee andere oude laptops heb ik nog behouden voor mijn Linux hobby (distrohoppen). Devuan Linux met runit en XFCE is op dit moment mijn favoriete combo. Wat installeren jullie zoal op oude laptops ?
0 x

Gebruikersavatar
boukeent
Berichten: 432

Re: Andere hobbies

Bericht#98 » 14 mar 2023, 13:44

LadyAnirul schreef:Aangezien hulp soms uit de raarste plaatsen komt, post ik het ook hier:

Veel oude Desktops en Notebooks eindigen op de storthoop zodra de eigenaar een nieuwe heeft. Wij zouden deze oude machines graag een tweede leven willen geven. De machine kan na eventuele reparatie opnieuw worden geïnstalleerd met bijvoorbeeld Linux. Deze 'oude' computer kan voor bijvoorbeeld iemand die het financieel minder goed heeft, nog een prima machine zijn om mee te kunnen internetten of email op te controleren. Het is zo zonde een oude machine weg te gooien enkel omdat hij 'oud' is, of omdat er één enkel onderdeel kapot is, wat vaak makkelijk kan worden vervangen of zelfs grepareerd.

We hebben momenteel een aantal notebooks en desktops staan, maar die missen onderdelen, voornamelijk notebook adapters. Waarom die eerder worden weggegooid dan de notebook zelf is me een raadsel.


Ik heb nog wel een paar oude pc's in onderdelen en denk 1 laptop.

Bouke
0 x
kymco xtown 300i, 2018
sym joymax z 300i, 2019
mash dirt track 650, 2019

Gebruikersavatar
LadyAnirul
Berichten: 205

Re: Andere hobbies

Bericht#99 » 15 mar 2023, 13:02

Doolsmurf schreef:Helaas. Ik heb vorig jaar twee oude Dell laptops weggegeven (inclusief opladers) aan de kringloop winkel hier in het dorp. Twee andere oude laptops heb ik nog behouden voor mijn Linux hobby (distrohoppen). Devuan Linux met runit en XFCE is op dit moment mijn favoriete combo. Wat installeren jullie zoal op oude laptops ?


Hangt er vanaf wat degene ermee wil en van hun kennis niveau. Meestal iets als Lubuntu, Endless OS, Q4OS of Ubuntu MATE. Zelf ben ik meer van AlmaLinux, SUSE en OpenSUSE.
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
LadyAnirul
Berichten: 205

Re: Andere hobbies

Bericht#100 » 15 mar 2023, 13:03

boukeent schreef:Ik heb nog wel een paar oude pc's in onderdelen en denk 1 laptop.
Bouke


Zou je die langs kunnen brengen of op kunnen sturen? Dat zou fantastisch zijn. Anders moeten we even kijken; waar moeten ze vandaan komen?
0 x
Afbeelding

Social Media

   

Terug naar “Café de Slappe Klets”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer