Regen en kou, welke kleding?

Gebruikersavatar
LadyAnirul
Berichten: 205

Re: Regen en kou, welke kleding?

Bericht#11 » 27 jan 2023, 21:03

Ronin84 schreef:@LadyAnirul, wat versta je onder een goede zonnebril?


Ik heb een nogal bijzonder probleem waar ik openbaar niets over kwijt wil. Zeg maar een dure, ZEER donkere bril.
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: Regen en kou, welke kleding?

Bericht#12 » 27 jan 2023, 21:14

Is er een Zonnen vizier op sterkte verkrijgbaar ???
Dit is FF Serieus....
Een Skibril op sterkte is nl wel verkrijgbaar .
Zelfs een veiligheidsbril voor in de Bouw ook bijv, ( ook in Kleur / Glazen ).
1 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Gebruikersavatar
Jo&Marian
Berichten: 1112

Re: Regen en kou, welke kleding?

Bericht#13 » 28 jan 2023, 14:20

Amendoim schreef:Oh, en nog wat:

zolang je rijdt en onderweg bent, heb je het niet koud. Ja je voelt wel kou, maar je hebt het niet KOUD.

Totdat je stil staat of bent aangekomen op je bestemming.


Laat ik beginnen met te zeggen dat ik niet graag door de regen of de kou rij, dat wil ik m'n oude botten en spieren niet aan doen.
Maar...soms overkomt het je onderweg en als ik dan op mijn bestemming ben heb ik wel het ultieme middel om op te warmen!

Alleen als hij ijs...en ijskoud is!
Afbeelding

;)
5 x
Als het niet gaat zoals het moet....dan moet het maar zoals het gaat!

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Regen en kou, welke kleding?

Bericht#14 » 28 jan 2023, 20:03

LadyAnirul schreef:
Ronin84 schreef:Een beetje helm heeft tegenwoordig een zonnevizier dat je kunt neerklappen. Zo zit je nooit onverwacht zonder zonnebril.


In mijn ervaring is zo'n vizier leuk, maar geen vervanging voor een goede zonnebril.


^^^dat.

Helemaal gelijk.
0 x

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Regen en kou, welke kleding?

Bericht#15 » 28 jan 2023, 20:04

LadyAnirul schreef:
Ronin84 schreef:@LadyAnirul, wat versta je onder een goede zonnebril?


Ik heb een nogal bijzonder probleem waar ik openbaar niets over kwijt wil. Zeg maar een dure, ZEER donkere bril.


Zwartkijker :-) :lmao:
1 x

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Regen en kou, welke kleding?

Bericht#16 » 28 jan 2023, 20:10

Ronin84 schreef:@LadyAnirul, wat versta je onder een goede zonnebril?.


Niet dat je het mij gevraagd hebt maar ikzelf heb zowel een Serengetti als een duurdere RayBay, allebei met echt glas. Those do the job, always. Geen enkel plastic vizier kan daar tegenop, ook geen plastic glazen in (duurdere) zonnebrillen.

Mijn helm is een Caberg, geen goedkoopje, met een gepolariseerd ingebouwd zonnescherm maar het is totaal k*t in vergelijking met een echte zonnebril. Dus nooit gebruikt. Waardeloos in vergelijking.

Ik geef d'r niet graag gelijk maar ik ben het eens met @LadyAnirul. :-) En met @Brute-Force l ;-) :-D

Ronin84 schreef:IAls je onderweg je zonnebril af wil doen (ik rijd regelmatig rond zonsopkomst en ondergang) moet je stoppen, je helm openen en je bril afnemen, en dan ergens opbergen.


Echt nooit last van moet ik zeggen... ik rij gewoon door. Gaat prima met een echt goede bril. Die past zich aan.
2 x

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Regen en kou, welke kleding?

Bericht#17 » 29 jan 2023, 10:22

Zo zie je maar: het is een persoonlijke smaak, en een kwestie van gewenning.
Ik heb nooit zo'n dure bril gehad, dus ik weet niet hoeveel beter die zijn.
Maar daardoor heb ik ook "geen last" van het kwaliteitsverschil.
Het is ook wel vanzelfsprekend dat een hele dure zonnebril, beter is als de zwarte schuif in een helm die als reserve onderdeel voor een tiende van de prijs te koop is (aanpassing van bijvoorbeeld sterke en oogaandoeningen even daarbuiten gelaten), vooral als de bril fotochromatisch is.
Het zal misschien ook nog wel liggen aan het merk, en de prijsklasse van de helm, maar persoonlijk gebruik ik hem juist erg veel.

Maar wat me net ook te binnen schoot over de jas:
Er zijn ook all-season jassen die een losneembare wintervoering, én ventilatieritsen hebben. Dan kun je die open maken tijdens het rijden als je het te warm hebt, en als het gaat regenen kun je ze weer dicht doen om droog te blijven.
Misschien is dat nog iets om naar te kijken?
1 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
thomas
STN Deutschland
Berichten: 1049

Re: Regen en kou, welke kleding?

Bericht#18 » 29 jan 2023, 11:23

Another advantage of the helmets integrated sun visor is that you can flip it down partially. I use this sometimes with flipped up clear visor, when I want more air and still some eye protection.
And if you want to use varifocal sunglasses with an integrated head-up display, you can also do so under your helmet.
2 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Regen en kou, welke kleding?

Bericht#19 » 29 jan 2023, 12:14

thomas schreef:Another advantage of the helmets integrated sun visor is that you can flip it down partially. I use this sometimes with flipped up clear visor, when I want more air and still some eye protection.


Afbeelding
0 x

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Regen en kou, welke kleding?

Bericht#20 » 29 jan 2023, 15:34

Ik vind dat schuifviziertje ook makkelijk. Ik heb een bril op flinke sterkte, en dan zou ik m'n normale bril en m'n zonnebril op sterkte moeten meenemen. Kan uiteraard, maar effe dat zonneviziertje omlaag klappen is wel zo makkelijk en het helpt meestal genoeg. Uiteraard is een echte zonnebril wel veel beter.

Qua kleding, meestal voldoen een goede winterjas en motorbroek voor mij wel. Kou die optrekt via handen en voeten vind ik het lastigste. Als het echt koud is helpen op een gegeven moment motorlaarzen en handschoenen niet meer.
1 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Social Media

   

Terug naar “Café de Slappe Klets”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer