uitbreiding

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

uitbreiding

Bericht#1 » 06 mar 2023, 17:00

Brommer/scooter rijden is besmettelijk.
Een tijdje terug heeft mijn vrouw een stukje gereden op mijn Mash.
Het brommer rijden is haar zo goed bevallen dat ze zelf nu ook een scooter heeft gekocht.
Schakelen vond ze niks.
Het is een Kymco Agility FR Euro4 geworden uit 2020.
Deze had maar 4260 km gelopen ongeveer.
Afbeelding

Afbeelding
Het enige puntje dat na aanschaf naar boven kwam is de storing.
Het schijnt dat de TPS storing geeft. Omdat we deze snorscooter hebben laten omkeuren naar brom, heb ik het vermoeden dat de scooterzaak deze sensor heeft gebruikt om aan de snelheid te komen.
Helaas wil het ding nu dus niet meer fatsoenlijk lopen, en ga ik morgen terug naar de zaak om dit na te laten kijken.
We hebben er nog geen 50 Km mee gereden, dus dan mag je verwachten dat het netjes opgelost gaat worden.
Zelf denk ik dat er een nieuwe carburateur op zal moeten omdat die sensoren vanuit de fabriek afgesteld worden.
We gaan het zien.
Ze had er ieder geval al wel lol mee, totdat het starten niet meer lekker ging en de motor begon te stotteren
2 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: uitbreiding

Bericht#2 » 06 mar 2023, 19:12

Ben heel benieuwd naar je ervaringen. Het zou zomaar kunnen dat ik toch ook nog een E4 neem als tussenpaus. Dat hoge stuur is ideaal. Wel waardeloos van die storingen meteen.
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Meneer Sloef
Berichten: 133

Re: uitbreiding

Bericht#3 » 06 mar 2023, 20:37

Gewoon mee teruggaan, valt onder garantie van de BOVAG, mits dit bedrijf is aangesloten natuurlijk. Vaak heb je dan ook 3 maanden garantie. Succes, dit moet goedkomen.
0 x

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: uitbreiding

Bericht#4 » 07 mar 2023, 06:14

Meneer Sloef schreef:Gewoon mee teruggaan, valt onder garantie van de BOVAG, mits dit bedrijf is aangesloten natuurlijk. Vaak heb je dan ook 3 maanden garantie. Succes, dit moet goedkomen.

Ik ga er vandaag ook me terug, maar die bovag garantie heb je pas bij aangesloten bedrijven vanaf een bepaalde aanschafprijs.
Bij auto's is dit geloof ik pas boven de 5000,- Euro. Alles daaronder is geen verplichting voor de verkoper.
Zo is het bij tweewielers ook: "Minimaal twaalf maanden garantie bij de aankoop van een snorfiet/scooter. De aankoopgarantie geldt ook voor gebruikte snorfietsen, bij een aankoopbedrag van minimaal 50% van de oorspronkelijke cataloguswaarde."
Aldus het grote en (soms) wijze google.
Aangezien deze scooter dat niet heeft gekost, hoef ik niet op de bovag te rekenen.
Ik verwacht echter weinig problemen bij die beste man, en anders zet ik er zelf wel een nieuwe carburateur op.
Het zal wel los lopen. Vanmiddag heb ik antwoorden. Eerst maar eens even gaan werken, en dan zien we het vanmiddag wel.
0 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: uitbreiding

Bericht#5 » 07 mar 2023, 11:07

@Ronin84 succes
0 x

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: uitbreiding

Bericht#6 » 12 mar 2023, 09:17

Nog vorderingen met de agility?
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: uitbreiding

Bericht#7 » 12 mar 2023, 12:19

weinig.
Vrijdag heeft mijn vrouw hem op kunnen halen omdat hij klaar was.
Hij startte slecht, en toen ik ermee terug reed naar de winkel, wou de motor steeds afslaan bij gas geven. Ik ben hobbelend met 15 km/u naar de zaak gereden.
Dat heet hij vooralsnog goed opgelost, wat het starten en accelereren ging weer goed. Maar na een stukje gereden te hebben van ca. 5 km, kwam de storing weer terug en heeft ze hem terug gebracht naar de winkel.
Ze zoeken verder, en als de storing eruit is, worden we weer gebeld.
1 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
peter stupers
Berichten: 1206

Re: uitbreiding

Bericht#8 » 12 mar 2023, 20:03

Wat een pech. Netjes dat ze het oplossen ondanks de aanschafprijs voor Bovag-garantie.
0 x
Groeten Peter.

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: uitbreiding

Bericht#9 » 12 mar 2023, 20:09

Ik hoop dat je het nou toch een keer gaat mee zitten @Ronin84 want het geluk laat je een beetje in de steek .
Hopelijk kunnen ze de scooter van je vrouw toch maken zodat ze uiteindelijk samen met jou de hort op kan.
En hopelijk krijg je de caferacer ook weer goed.
Succes alvast en sterkte en beterschap met je revalidatie.
Hou vol je komt hier uiteindelijk ook weer doorheen .
2 x

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: uitbreiding

Bericht#10 » 13 mar 2023, 07:31

Kan me voorstellen dat je effe goed klaar bent met het e4 en e5 gebeuren...
1 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Social Media

   

Terug naar “Café de Slappe Klets”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer