Bericht#7 » 24 feb 2024, 14:21
Ik was er donderdag op de beurs: heel veel electrische bromscooters. BMW heeft iets voor de stad. Het is mij niet duidelijk geworden wat het was. Honda heeft de Adventure X. Volgens mij geen motorfiets en ook geen motorscooter.
Heel veel motorscooters staan bij Kymco.
Ze maken 125 t/m 200cc: klein en licht en kost geen €9000.- nieuw.. Of 360 t/m 500cc: dat kost dan gaauw €14000.-
Kimco heeft nu vanaf de brommers een lage tankdop. De lage tankdop deed mij herinneren om een kniekussen mee te nemen bij het tanken (de jonge Jan-H heeft dat zeker niet nodig).
Ergens stond een elektrische motorfiets:
106km buiten de stad. Indien ik met mijn scooter een toer ga rijden dan moet ik toch verder kunnen zonder 8 uren op te laden.
Er was nog Zero: ermee kan je 136km komen.
Kawasaki heeft een plug-in hybride: tot 50km op stoom, (waar moet het „r“ zitten?), dan op benzine.
In Zierikzee zit een bedrijf dat aftermarket ABS kan inbouwen.
Op de beurs kon je ook naviagtie toestellen kopen. Dus ik was vanochtend even in Moordrecht met de scooter en heb iets leuks gekocht. Soms is het gewoon leuk om op een kaart te kijken.
Nog een toetje: in Delft zit een Zündapp handelaar die vooral Zündapp brommers of motoren opbouwt en verkoopt. Die heeft er ook een R50 staan.
Misschien zoekt nog iemand een echte Zündapp scooter. Je kan daar ook een RS50 van maken, en als motorfiets laten keuren, en dan met mij toeren! Ik pas dan mijn snelheid aan…
1 x
You meet the nicest people on a …