Verwarmde winterhand schoenen

Klapband

Verwarmde winterhand schoenen

Bericht#1 » 28 okt 2024, 00:32

Ik ben op zoek naar verwarmde winterhand schoenen.

Ik wil graag hier advies voor of mensen die al diverse ervaring hebben met goede of slechte handschoenen.

Ik gebruik momenteel nog een oudere versie van de gerbing O2 volgens mij..
Volgens de site waar ik ze gekocht had paar jaar geleden vielen deze handschoenen kleiner uit.
Dus ik dacht neem een maat groter dan wat ik heb.. Maar uiteindelijk bleken ze toch te groot te zijn.
Handen komen niet goed in contact met de warmte spiralen die in de handschoenen zitten.
Ook had ik misschien iets te veel verwacht van het oudere 7Volt systeem wat mij overigens zwaar teleur stelde.
Ik heb daarbij ook die junior adapter die je aansluit op het kabeltje dat aan de accu vast zit.
Met die junior 7v adapter kan je daarmee diverse warmte graden instellen. Helaas heb ik daar het verschil van diverse standen nooit echt gemerkt, zat echter weinig verschil of je hem nou hoger zetten of lager.
Ik had hem altijd op het hoogste staan omdat de handschoenen slecht presteerde en toch nog een beetje warme had.
Jammer was dat als het weer niet te koud was de handschoenen het redelijk deden.
Maar als het super koud was ik eigenlijk nog koude vinger toppen had + plus dat de handschoen op een rare temp zat dat je tussen bevriezen en ontdooien in zat en dus pijnlijke vingers eraan over houd.

Ik wil nou dus voor andere verwarmde handschoenen gaan kijken. Liefst deze maand nog omdat ze tegen de winter steeds slechter leverbaar worden. (blijkbaar heeft iedereen ieder jaar weer nieuwe nodig ofzo)

Ik kreeg laatst van tenkateshop weer een mailing van hun in me mailbox.
Aangezien er wat in stond van verwarmde handschoenen toch maar even bewaard.

Kan het preciese even niet vinden.

https://www.tenkateshop.com/motorkledin ... A500%7D%7D

Iemand die hier wat kan aanraden. Mag best wel geld kosten. Maar ze moeten voornamelijk erg goed zijn..
En eventueel een mogelijkheid tot aansluiten scooter accu..
(ben van die los draagbare accus niet zo kapot van, lastig om deze het hele jaar te onderhouden) en ik heb daar niks aan omdat de duur ook korter is dan gewoon aan de accu aansluiten.
De kisbee heeft overigens een 7 AH accu.

Ik wil graag weten wat zo het verschil is tussen een gerbing handschoen en een macna hand schoen, en handschoenen van andere merken. Ik vraag me af of dat gerbing dan ook de leader is op de markt van deze verwarmde handschoenen en of er wellicht nog betere zijn te verkrijgen.
0 x

peter stupers

Re: Verwarmde winterhand schoenen

Bericht#2 » 28 okt 2024, 07:30

Ik heb ze van Macna en ben er zeer tevreden over, je kan er een kabelset bij kopen om op je scooter aan te sluiten. 3 verwarmstanden en het verschil kun je duidelijk merken tussen de standen.
1 x
Groeten Peter.

Klapband

Bericht#3 » 28 okt 2024, 13:01

Ik wil die van macna eigenlijk ook kopen.
Verwarmde sokken en vest is bij dit merk goedkoper dan bij gerbing.

Ook vind ik die controller van gerbing die tussen je benen bengelt ook niet erg handig. Terwijl de macna ze op de handschoenen zelf in te stellen zijn.
0 x

Ronin84

Bericht#4 » 28 okt 2024, 16:59

Ik heb zelf de macna foton handschoenen gehad.
Voor mij viel de maat prima met mijn grote klauwen en ik heb de hoogste stand niet eens nodig gehad op de brommer.
Inderdaad, de regeling op de handschoenen zelf is ideaal en als je liever een kabeltje aan de fiets hebt, kan dat ook. Het grote voordeel van accu's in de handschoenen is dat je niet je kabelset hoeft om te bouwen als je een andere tweewieler koopt en van de macna zijn de accu's niet storend groot.
Er zullen ongetwijfeld meer goede merken zijn, maar mij is de Macna Foton het beste bevallen vanwege de pasvorm. Iedere hand is anders, dus ik zou eens kijken bij een winkel wat je het beste past. Dan kun je daarna altijd nog op internet kijken voor een betere prijs (als die er al is tenminste)
0 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Klapband

Bericht#5 » 29 okt 2024, 00:08

Ben momenteel aan het twijfelen tussen de goedkopere RTX foton 2 en de azra rtx hand schoenen.

Denk dat het leer bij de vingers waarschijnlijk beter isoleert dan dat stof van de foton 2.

Zag ook dat de verwarmde sokken rond de 111 euro kosten, waar de bij gerbing stuk duurder kosten.
Overigens zag ik bij Macna ook een wat goedkopere body warmer.
Weet alleen niet of dat van de oude serie was.
0 x

Lutz

Bericht#6 » 30 okt 2024, 20:05

Ik heb Gebring size M en is iets aan de grote kant. Ik gebruik een 12V kabel en heb een stopcontact aan de scooter. Het grote voordeel van handschoenen tegenover verwarmde handgrepen is dat de hele hand warm wordt. Ik zet de handschoenen op warmtestand blaauw. Alleen het kabel in de jas laten lopen vereist handigheid. De handschoenen zijn hetzelfde bij Gebring altijd hetzelfde, alleen kan je of een voedingkabel (meegeleverd) of accus (apaart kopen) gebruiken.
1 x
You meet the nicest people on a …

Lutz

Bericht#7 » 31 okt 2024, 12:57

Ôp de handschoenen staat nog: XRL
1 x
You meet the nicest people on a …

Klapband

Bericht#8 » 02 nov 2024, 21:57

Ik denk dit te gaan doen:

Macna Cloud bodywarmer
https://barbiermotorsport.nl/product/ma ... _maat=xxxl

Dit doe ik omdat je op de scooter vrij stil zit en door de kou je lichaams temperatuur vrij snel kan gaan zakken, en dus ook dit door trekt naar je benen en je voeten en tenen.
(alleen handschoenen lijkt me dan niet genoeg) andere optie kan zijn verwarmde hand schoenen en sokken en dan een andere jas of zo. Weet voor de body warmer / jas niet wat ik dan moet kiezen.

Ik weet niet of een ander optie of een motorjas nou een goed idee is voor op een scooter..

Handschoen:

Macna Poton 2 RTX (goedkopere versie dan de azra zonder blue tooth volgens mij)
https://www.tenkateshop.com/macna-foton ... m-101.html

Optie 2:
Macna AZRA RTX ( zijn wel iets duurder, maar vingertoppen zijn wel van leer. Zit wel
bluetooth connect op als de bodywarmer, maar niet perse nodig)
https://www.tenkateshop.com/macna-azra- ... m-101.html

Ik ben op deze macna dingen uitgekomen omdat de onderdelen van gerbing een stuk meer aan de prijs zijn. Je betaald voor een warmde vest al 199 euro voor mij gerbing en dat vind ik net wat te veel voor op de scooter. Sokken van gerbing zijn ook best prijzig helaas. Van macna vind ik die voor 111 euro wat nog wel te behappen valt.

Bodywarmer kan ik eventueel eind van deze maand nog kopen.. Vind wel belangrijk dat ik op ze minst de handschoenen werkend hebt wat al veel kan verschillen kwa temp.

Wil het liefst alles aansluiten aan 7AH scooter accu.

Sokken ga ik alleen erbij doen als bodywarmer en handschoenen niet voldoende zijn.
Ik hoop juist met de bodywarmer dat de bloedomloop gewoon normale temp blijft zodat de voeten het ook niet koud krijgen.

========================================================================================================

Edit:

Ik denk dat macna cloud body warmer en handschoenen niet samen zullen gaan.
Body warmer gaat max tot 3.4AH en de handschoenen 3.1AH max.

Wellicht is een powerbank body warmer een beter idee en flexibeler in gebruik.
(volgens mij kan je dan elke powerbank erop aan sluiten wat je zelf wilt.

Een optie kan misschien dit zijn:

https://www.comfort-producten.nl/heated ... d_source=1
Ook een stuk goedkoper dan de macna cloud body warmer.

Andere optie voor verwarmde sokken (via usb)

https://www.bol.com/nl/nl/p/elektrisch- ... oductImage
0 x

Ronin84

Bericht#9 » 02 nov 2024, 22:37

Ik moet zeggen dat ik nooit een verwarmde bodywarmer of sokken gehad heb.
Goede motorlaarzen en motorjack met wintervoering zijn voor mij op de brommer altijd genoeg geweest.
De Revit Flux H20 motorlaarzen die ik had, zijn goed warm in de winter en waterdicht. Dan had ik een gevoerde regenbroek aan tegen de rijwind en de vochtige lucht, met dan verwarmde handschoenen en een allseason motorjack van macna met verwijderbare wintervoering. het enige waar ik het dan koud had na een half uur in -10 waren mijn bovenbenen.
Als je echt last hebt van de kou kan ik je keus echt wel begrijpen, maar lijkt mij wel erg veel geld om uit te geven aan een winteruitrusting die in mijn ogen niet echt nodig is.
Leer of synthetich maakt volgens mij in dit geval niet echt veel uit. De foton is heeft ook een waterdicht membraan, net als de azra en beide hebben 4 standen in de verwarming. Dat heeft meer met stijl te maken als met functie lijkt het.
De foton2 voor tourrijders die veelal cordura uitrusting dragen, de azra voor naked bike en kruisraket rijders die meestal in het leer kruipen.

Al moet ik wel toegeven dat het me wel heerlijk warm lijkt in de winter, maar persoonlijk zou ik het er niet voor aanschaffen. Heb ook niet genoeg stopcontacten om al die accu's op te laden.
1 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Klapband

Bericht#10 » 03 nov 2024, 14:42

Motor laarzen vind ik zelf niet zo handig. Moet ik ook weer me werkschoenen extra mee slepen. En extra omkleden is weer extra tijds verlies als je naar werk moet of naar huis gaat.

Heb die Revit Flux H20 net opgezocht.. Maar die zijn wel maar een half uur waterdicht.
Gevoerde regenbroek zoek ik ook.. Maar weet niet waar ik naar moet kijken.

All season motor jack, geen idee waar ik naar moet kijken.. Ik dacht doe het simpeler om gewoon een warmte vest onder me huidige jas te doen. Snap dat je motor jack beter tegen regen is.. Maar dan lijkt het me goedkoper om gewoon een regen jas over je huidige jas te doen..

Voor de handschoenen ik wil me daar eens beter over laten infomeren.
0 x

Social Media

Terug naar “Café de Slappe Klets”