Hebben jullie ook al lentekriebels met deze mooie temperaturen ? Nou, ik wel !
Afgelopen maandag was het nog wel wat fris, maar een proefrondje over de eilanden van een kleine 100 kilometer deed me toch goed. Vanaf huis eerst even naar Westkapelle om daar buitendijks langs de Noordzee te tuffen. Dan langs het natuurgebied Oranjezon en over de Veersegatdam naar Noord-Beveland. Ik heb geen geplande route en probeer wegen te nemen die ik nog niet ken. Zo kom ik langs het Veerse meer te rijden en op diverse kronkelige dijkjes met niet al te best wegdek. Fijn dat ik een nieuwe schokdemper achter heb, deze kan ik dan eens lekker uittesten.
Bij Katseveer ga ik de brug over naar Zuid-Beveland en via diverse binnenwegen kom ik bij Eindewege. Heerlijk om weer te kunnen rijden zonder handschoenen, echter wel de handvat verwarming nog iets bij...... In de buurt van vliegveld midden-Zeeland is men al weer aan het zweefvliegen. Zelf heb ik nog nooit gezweefvliegd. Iets dat mij wel aanspreekt evenals een ballonvaart. Binnendoor keer ik huiswaarts en heb weer dik genoten op deze stille, mooie maandag.
Ook woensdag was een prachtige dag en ben even naar België (Stabroek) om boodschappen geweest. Heerlijk met 13 graden op de thermometer. Was toch ook weer dik 150 kilometer op de teller. En het mooie weer blijft aanhouden.
Zaterdag heb ik me vrij kunnen maken om de richting van de Vlaamse Ardennen (Geraardsbergen) op te gaan. Met een vooruitzicht van 17 graden zijn er ergere zaken om te ondernemen. Een flinke 300 kilometer wil ik zaterdag erbij kunnen zetten en hoop dat dit gaat lukken.
En hoe zit het met de andere ruim 400 leden ? Tenslotte zou de STN voor een tourclub door moeten gaan. Ik lees, jammer genoeg, weinig nieuwe tour-verhalen.