Lentekriebels

KoKiem
Contacteer:

Lentekriebels

Bericht#1 » 06 mar 2025, 15:27

Hallo allemaal,

Hebben jullie ook al lentekriebels met deze mooie temperaturen ? Nou, ik wel !
Afgelopen maandag was het nog wel wat fris, maar een proefrondje over de eilanden van een kleine 100 kilometer deed me toch goed. Vanaf huis eerst even naar Westkapelle om daar buitendijks langs de Noordzee te tuffen. Dan langs het natuurgebied Oranjezon en over de Veersegatdam naar Noord-Beveland. Ik heb geen geplande route en probeer wegen te nemen die ik nog niet ken. Zo kom ik langs het Veerse meer te rijden en op diverse kronkelige dijkjes met niet al te best wegdek. Fijn dat ik een nieuwe schokdemper achter heb, deze kan ik dan eens lekker uittesten.
Bij Katseveer ga ik de brug over naar Zuid-Beveland en via diverse binnenwegen kom ik bij Eindewege. Heerlijk om weer te kunnen rijden zonder handschoenen, echter wel de handvat verwarming nog iets bij...... In de buurt van vliegveld midden-Zeeland is men al weer aan het zweefvliegen. Zelf heb ik nog nooit gezweefvliegd. Iets dat mij wel aanspreekt evenals een ballonvaart. Binnendoor keer ik huiswaarts en heb weer dik genoten op deze stille, mooie maandag.
Ook woensdag was een prachtige dag en ben even naar België (Stabroek) om boodschappen geweest. Heerlijk met 13 graden op de thermometer. Was toch ook weer dik 150 kilometer op de teller. En het mooie weer blijft aanhouden.
Zaterdag heb ik me vrij kunnen maken om de richting van de Vlaamse Ardennen (Geraardsbergen) op te gaan. Met een vooruitzicht van 17 graden zijn er ergere zaken om te ondernemen. Een flinke 300 kilometer wil ik zaterdag erbij kunnen zetten en hoop dat dit gaat lukken.

En hoe zit het met de andere ruim 400 leden ? Tenslotte zou de STN voor een tourclub door moeten gaan. Ik lees, jammer genoeg, weinig nieuwe tour-verhalen.

Afbeelding

Afbeelding
3 x
“Reizen is niet iets waar je goed in bent. Het is iets wat je dóet.”

50 cc in bezit: Kymco Gran Dink (2009), Kymco G-Dink (2014) en Honda NSC 50R (2017).
50 cc historie: Tomos Qaudro, Aprilia Amico, Benelli T50, Honda SS50, Berini M48, Zündapp CS50

http://www.brommerreizen.nl

Ruud_B

Re: Lentekriebels

Bericht#2 » 06 mar 2025, 18:34

Mooi verhaal! Ofschoon ik al een poosje geen scooter meer heb, ben ik nog steeds ( een niet actief toerend) lid.
Heb een mooi brommer, motor en scooter verleden achter mij. Voor nu hou ik het voorlopig op mijn elektrische fiets.
Ik geniet van alle ins en outs hier op het forum alsmede de reisverslagen. Jou, beste Ko, volg ik al een poosje op brommerreizen.nl
Mooi om je verslagen te lezen alsmede je GrandDink restauratie.
Je doet mij er een groot plezier mee!

Vooral doorgaan!

Vriendelijke groet, Ruud
1 x
" IK ACCEPTEER U, ZOALS IK BEN "

Brute-Force
Contacteer:

Bericht#3 » 06 mar 2025, 18:53

Probleem is dat veel Members niet bij elkaar in de buurt wonen , en afstanden te groot zijn .
Ik heb ook al eens voorgesteld , een Tour Dordtse Biesbosch .. Lekker Cruzen om de dijken rond Dordrecht , Dordrecht is een Eiland .
Dordse Binnenstad... Dordrecht is de Oudste Stad van Nederland ... JA! ouder dan Nijmegen , Staten Generaal heeft hier geregeerd zoals nu het Binnenhof in Den haag .
Dordrecht heeft Munt geslagen , HFL; Hollandse Florijnen , zat te zien in Dordrecht
Dordrecht was een Handelsstad , veel VOC Schepen meerden zich aan om te laden / lossen , veel Pakhuizen, en kades , Varken Markt / wijn Haven/ Hooi kade etc etc ....
Geen Animo voor .
Daarbij wel een Probleem ... Dordtse binnenstad : Mileu Zone`s ..
Dus jaa ,,, geen Reply , geen Animo ... houd het op voor mij .
0 x
2 x Gilera Runner op Motorplaat .

Sprizzo
Contacteer:

Bericht#4 » 06 mar 2025, 20:26

KoKiem schreef:En hoe zit het met de andere ruim 400 leden ? Tenslotte zou de STN voor een tourclub door moeten gaan. Ik lees, jammer genoeg, weinig nieuwe tour-verhalen.

Ik heb toevallig afgelopen weekend mijn aller eerste tourrit door België op papier gezet en wil daar straks een topic over openen. Voor mij zal het een test tourrit gaan worden waarbij ik ca. 120km per dag wil rijden, locaties bezoeken en het minimalistisch kamperen ga beleven. De lentekriebels zitten er bij mij zeker in, ZIN IN!!!

Brute-Force schreef:Geen Animo voor .

Ik zie het wel zitten hoor met een groep. Dordrecht kent inderdaad een hele rijke geschiedenis welke voor mij niet bekend zijn. Ik kom er vaker, ook op de scooter. De geschiedenis als handelsstad was mij trouwens wel bekend.
2 x
Sym Symphony ST E5 50cc (2023)

Heinz

Bericht#5 » 07 mar 2025, 07:24

@KoKiem, je houdt het tourvuur goed brandend hier! Ik lees je verhalen met plezier en lichte jaloezie. Voor mij zijn de kaarten momenteel anders geschud, langer touren komt ooit wel weer.

@Brute-Force, als jij met een concreet voorstel komt voor een Dordrechttour, ga ik mijn best doen om erbij te zijn!

@Sprizzo, mooie plannen, ben benieuwd.
2 x

Brute-Force
Contacteer:

Bericht#6 » 07 mar 2025, 16:21

@KoKiem maakt mooie verslagen ... Chappoo...
1 x
2 x Gilera Runner op Motorplaat .

boukeent

Bericht#7 » 08 mar 2025, 08:36

voor mij vanaf april. half april weekend naar achterhoek en terug door drenthe en friesland als test na winterslaap van tourscooter. met koningsdag richting baarle.... NL&BE.

Bouke
2 x
kymco xtown 300i, 2018
sym joymax z 300i, 2019
mash dirt track 650, 2019

peter stupers

Bericht#8 » 08 mar 2025, 14:23

Lentekriebels nou die heb ik wel met zo'n weer als vandaag, graag zou ik op de scooter hebben gesprongen
maar helaas nog een paar weken wachten heb mijn hoofd in her verband zitten.
1 x
Groeten Peter.

Sjaak

Bericht#9 » 08 mar 2025, 18:33

Mijn plannen zijn er veel, vandaag ook een rondje gemaakt van 125km. Hopelijk vanaf half/ eind april weer meerdaagse rit.
1 x

KoKiem
Contacteer:

Bericht#10 » 09 mar 2025, 15:09

Brute-Force schreef:Daarbij wel een Probleem ... Dordtse binnenstad : Mileu Zone`s ..

In Dordrecht geldt de zero-emissiezone vanaf 1 januari 2026 ALLEEN VOOR ONDERNEMERS IN DE BINNENSTAD. Deze mogen vanaf die datum geen stadslogistiek (bezorgingen) uitvoeren met brandstofvoertuigen. Of dit veel zal uitmaken.... de geleerden zullen het wel weten. Ben ooit eens naar het evenement "Dord in stoom" geweest. In die paar dagen denk ik dat de uitstoot vele malen hoger ligt. :lmao:
0 x
“Reizen is niet iets waar je goed in bent. Het is iets wat je dóet.”

50 cc in bezit: Kymco Gran Dink (2009), Kymco G-Dink (2014) en Honda NSC 50R (2017).
50 cc historie: Tomos Qaudro, Aprilia Amico, Benelli T50, Honda SS50, Berini M48, Zündapp CS50

http://www.brommerreizen.nl

Social Media

Terug naar “Café de Slappe Klets”