Zijspan (50cc) huren?

Gebruikersavatar
eithink
STN Tourbuffel
Berichten: 609

Zijspan (50cc) huren?

Bericht#1 » 30 sep 2016, 01:19

Kleine kans maar is er iemand dit een scooter heeft met zijspan? Die ik volgende zomer zou kunnen huren/lenen?
0 x
"Het voordeel van scooters, het is altijd starten en lopen, en niet starten toch lopen"
peugeot v-clic 2-2-15 tot 19-6-15 ~7000km
Peugeot vivacity 19-6-15 tot heden (12000km 8-2-2016)
langste afstand op 1 dag 500km(+-) 19-7-2015
Verst bezochte stad= praag

Afbeelding

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Zijspan (50cc) huren?

Bericht#2 » 30 sep 2016, 09:49

Volgens mij zijn er daar überhaupt maar heel weinig van, zeker in 50cc uitvoering, en al helemaal geen bij de club.

Bovendien rijdt dat heel anders hè, da's niet een kwestie van opstappen en wegrijden... bochtenwerk zoals je gewend bent, gaat niet.

Zelfbouw kan wel en ook zijn er, dacht ik, bouwpakketten voor beschikbaar maar sowieso bij zelfbouw moet je het dan weer laten keuren meen ik.

Ook zit je met de breedte van het voertuig en hoe je de bevestiging maakt aan een scoot. Officieel mag je er niets aan vastlassen.

Op Marktplaats taan alleen miniatuurtjes. Er is wel een topic over geweest op Brommerforum : http://www.brommerforum.nl/showtopic/49896
0 x

Gebruikersavatar
Ludixxxl
Berichten: 228
Contacteer:

Re: Zijspan (50cc) huren?

Bericht#3 » 30 sep 2016, 09:53

Zijspan op 50cc hoeft niet gekeurd te worden omdat er volgens de wet geen zijspannen zijn voor bromfietsen. Zolang je je maar houd aan de verlichtings en afmetingseisen. En het moet een afneembare constructie zijn, bij lassen moet je frame wel gekeurd worden.
1 x
Peugeot Ludix 14'' werk en tourbuffel project
Peugeot Kisbee 12''
Honda Vision OT

Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær :knight:

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Zijspan (50cc) huren?

Bericht#4 » 30 sep 2016, 09:56

Zo mag het in ieder geval vast niet (op de openbare weg) :

https://www.youtube.com/watch?v=zgb0Vu4AAEk
0 x

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Zijspan (50cc) huren?

Bericht#5 » 30 sep 2016, 10:00

Blijkbaar zegt de wet dit erover :

Zijspan/bakbrommer
Artikel 5.6.6
niet breder dan 2,00 m.
Artikel 5.6.39
Van bromfietsen op meer dan twee wielen moet één van de remmen in aangezette toestand kunnen worden vastgezet, tenzij een afzonderlijke vastzetinrichting aanwezig is.
Artikel 5.6.51
Bromfietsen op drie wielen moeten zijn voorzien van:
a. één dimlicht indien de breedte van het voertuig 1,30 m of minder bedraagt en twee dimlichten indien de breedte van het voertuig meer dan 1,30 m bedraagt;
b. één stadslicht indien de breedte van het voertuig 1,30 m of minder bedraagt en het voertuig in gebruik is genomen na 31 december 2006, en twee stadslichten indien de breedte van het voertuig meer dan 1,30 m bedraagt en het voertuig in gebruik is genomen na 31 december 2006;
c. twee richtingaanwijzers aan de voorzijde en twee richtingaanwijzers aan de achterzijde indien het voertuig is voorzien van een gesloten carrosserie;
d. één achterlicht indien de breedte van het voertuig 1,30 m of minder bedraagt en twee achterlichten indien de breedte van het voertuig meer dan 1,30 m bedraagt;
e. één of twee remlichten indien de breedte van het voertuig 1,30 m of minder bedraagt en het voertuig in gebruik is genomen na 31 december 2006, en twee remlichten indien de breedte van het voertuig meer dan 1,30 m bedraagt en het voertuig in gebruik is genomen na 31 december 2006;
f. één of twee rode achterretroreflectoren indien de breedte van het voertuig 1,00 m of minder bedraagt en twee rode achterretroreflectoren indien de breedte van het voertuig meer dan 1,00 m bedraagt;
g. vier ambergele retroreflectoren aan de trappers voor zover de bromfiets is voorzien van niet-intrekbare trappers en in gebruik is genomen na 31 december 2006.

Artikel 5.6.52
Zijspanwagens, verbonden aan een bromfiets, moeten zijn voorzien van een rode retroreflector, aangebracht aan de achterzijde van het voertuig op ten minste 0,25 m en ten hoogste 0,90 m boven het wegdek.
0 x

Gebruikersavatar
le Rouge
Berichten: 215

Re: Zijspan (50cc) huren?

Bericht#6 » 30 sep 2016, 10:13

Was het maar waar , wees eens eerlijk hoe vaak ben je in Nederland scooters met een zijspan tegengekomen :?:
Als ze er waren had ik er wel een gehad , 50 cc lijkt me uitgesloten want zie je zo'n ding al rijden op het fietspad :) :?:
Een enkele keer staat er wel eens een te koop maar die is zeer stellig ingevoerd uit de U.S.A deze bv . maar die is al weg

Afbeelding

Wel verkocht dus deze Kymco maar of hij door de keuring komt is vraag twee .
In de VS is er geen nee te koop daar kan alles alle merken vooral Vespa worden daar omgebouwd met de meest vreemdsoortige bakkies ernaast .

hier nog twee bekende voorbeelden van Kymco's die ik best graag had willen hebben .


Afbeelding

Afbeelding

En wat zou trucker in zijn nopjes zijn als hij deze voorbij ziet komen :yahoo:

Nee ik geef je weinig of geen kans , driewielers wel dat is geen probleem die worden gewoon verkocht en misschien ook wel verhuurd .

Groeten Ard
2 x
Piaggio 50 4t Afbeelding en Sym Symphonie ST 50 euro 4 Afbeelding

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Zijspan (50cc) huren?

Bericht#7 » 30 sep 2016, 10:28

le Rouge schreef:Was het maar waar , wees eens eerlijk hoe vaak ben je in Nederland scooters met een zijspan tegengekomen :?:
Als ze er waren had ik er wel een gehad , 50 cc lijkt me uitgesloten want zie je zo'n ding al rijden op het fietspad :) :?:


Tja Ard, als je het zo stelt... challenge.... accepted ? ;-)
0 x

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Zijspan (50cc) huren?

Bericht#8 » 30 sep 2016, 10:32

eh ,er li gt mij iets bij dat voertuigen met bromfiets kenteken breder dan 75? cm gebruik mogen maken van de rijbaan..
in de steden heb je zo wie zo weinig fietspad meer de laatste tijd echter vraag ik me af wat de meer waarde is van een zijspan je kan dan net zo goed of koffers monteren of een aanhanger er achter gooien.
roelf
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Zijspan (50cc) huren?

Bericht#9 » 30 sep 2016, 10:36

tomosje schreef:zijspan je kan dan net zo goed of koffers monteren of een aanhanger er achter gooien.
roelf


Ik pas niet in jouw koffer. Gegarandeerd. En in een aanhanger mag ik niet. Afgezien van het uche-uche... wat je dus niet wilt :-)
0 x

Gebruikersavatar
Trucker49
STN Tourbuffel
Berichten: 3873

Re: Zijspan (50cc) huren?

Bericht#10 » 30 sep 2016, 16:39

@le Rouge.. En wat zou trucker in zijn nopjes zijn als hij deze voorbij ziet komen :yahoo:

Ohhhh...een blauwe 250 er met zijspan :bighug:

Dank voor de foto :thumbsup:
0 x
Groeten van Cor

Kymco Bet & Win 2-takt vloeistof gekoeld sinds 2006

Afbeelding Afbeelding

Social Media

   

Terug naar “Café de Slappe Klets”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer