Electrische fiets

Gebruikersavatar
LadyAnirul
Berichten: 205

Re: Electrische fiets

Bericht#21 » 27 okt 2022, 09:59

Ronin84 schreef:Voor een fiets met trapondersteuning geld het volgende:Wanneer is een elektrische fiets volgens de regelgeving een fiets?
• de elektromotor heeft een vermogen van maximaal 250 watt;
• de trapondersteuning stopt bij een snelheid van 25 kilometer per uur.
Alles wat hier bovenuit komt valt in de catagorie snorfiets of bromfiets.
Aangezien het vermogen van de mobilette meer als 0,25 KW is (omgerekend naar pk is dat 0,25:x1.36= 0.34pk)
valt een mobilette dus waarschijnlijk volgens de verkeerswet in de catagorie snorfiets.
Je mag het van mij proberen, maar ik vrees dat het je niet gaat lukken.


Dus praktisch alle Ebikes die ik rond zie scheuren met 40+ km/u (waar de mensen de trappers één keer per 5 seconden rond draaien zonder enige 'load') zijn brommers? Zonder plaat? zonder helm? Zou leuk zijn als de politie dat weet, en er eens op gaat handhaven. En ja, zoals altijd zijn er ook mensen met een Ebike die niet opvallen omdat ze wél netjes en rustig (kunnen) rijden, maar de idiots die echt 40+ km/u scheuren op die dingen mogen ze de fiets afnemen en/of een gigantische boete geven.
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Electrische fiets

Bericht#22 » 27 okt 2022, 10:41

LadyAnirul schreef:Dus praktisch alle Ebikes die ik rond zie scheuren met 40+ km/u (waar de mensen de trappers één keer per 5 seconden rond draaien zonder enige 'load') zijn brommers? Zonder plaat? zonder helm? Zou leuk zijn als de politie dat weet, en er eens op gaat handhaven. En ja, zoals altijd zijn er ook mensen met een Ebike die niet opvallen omdat ze wél netjes en rustig (kunnen) rijden, maar de idiots die echt 40+ km/u scheuren op die dingen mogen ze de fiets afnemen en/of een gigantische boete geven.

Eigenlijk wel.
Maar 80% van de snorscooter die ik rond zie rijden zijn ook opgevoerd.
Het feit dat ze te hard kúnnen is voor mij geen probleem. Mijn auto kán ook 180, maar dat rijd ik nooit.
Dat inzicht schijnt echter te verdwijnen als er 2 wielen minder onder de billen hangen.
1 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
LadyAnirul
Berichten: 205

Re: Electrische fiets

Bericht#23 » 27 okt 2022, 14:02

Ronin84 schreef:Dat inzicht schijnt echter te verdwijnen als er 2 wielen minder onder de billen hangen.


Tja, dat snap ik ook niet. Waarom mag je auto en motor zo hard kunnen als de fabrikant wil (een MTT 420-RR kan dus 439 km/u), maar een brommer mag MAX 45 km/u EN MAX 50cc. Het is gevaarlijk om zo langzaam op te trekken en zo traag tussen de auto's te rijden. Net als het verschil tussen snorfiets en brommer, waar volgend jaar nog minder van over is (allebei helmplicht).

Met een motor mag je in de zgn bebouwde kom ook niet harder dan 50. Of het nu een 125cc of 1298cc is. :crap:
Kort door de bocht: Als je mensen met een AM rijbewijs simpelweg verbied om op de snelweg te rijden, heb je praktisch hetzelfde resultaat. :darulez:
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Electrische fiets

Bericht#24 » 27 okt 2022, 17:48

Auto's en motoren rijden niet op fietspaden, dat is het grote verschil.

Overigens kan je prima een beetje opvoeren hoor, hermandad kan toch niet achter iedere boom staan.
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Electrische fiets

Bericht#25 » 27 okt 2022, 19:47

Heinz schreef:Auto's en motoren rijden niet op fietspaden, dat is het grote verschil.

Overigens kan je prima een beetje opvoeren hoor, hermandad kan toch niet achter iedere boom staan.

Dus als je op het fietspad rijdt heb je geen verstand en verkeersinzicht meer nodig?
:hmmm:

Maar goed. Dat heeft verder weinig meer te maken met een elektrische fiets aanschaffen.
Persoonlijk moet ik er ook aan geloven om zo'n ding aan te gaan schaffen wegen een versleten knie.
Ik hoop dat mijn verstand niet verloren gaat na aanschaf van de fiets.
Er is mij opgevallen dat zoals hiervoor al eerder vermeld het verschil wel erg groot is.
Bij de een heb je voor 22oo,- een fiets met een middenmotor, 450Wh accu en hydraulische schijfremmen.
Bij de ander heb je voor 3000,- een vergelijkbare fiets met 400Wh accu, van die blokjesremmen (die je in de jaren 90 overal op had), en dan is de zadelpen nog niet eens geveerd :eek:
In sommige gevallen betaal je puur voor de naam al extra, maar ik vraag me wel af waarom het verschil zo groot is.
0 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Electrische fiets

Bericht#26 » 27 okt 2022, 20:02

Ronin84 schreef:
Heinz schreef:Auto's en motoren rijden niet op fietspaden, dat is het grote verschil.

Overigens kan je prima een beetje opvoeren hoor, hermandad kan toch niet achter iedere boom staan.

Dus als je op het fietspad rijdt heb je geen verstand en verkeersinzicht meer nodig?
:hmmm:


Ik denk dat je mijn reactie verkeerd interpreteert (maar dat weet je zelf ook wel). ;)
1 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: Electrische fiets

Bericht#27 » 27 okt 2022, 21:25

En zo heb je een Dure Electrische Fiets ... en opeens heb je niets ...
https://www.youtube.com/watch?v=iled-cTFxfU
1 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Electrische fiets

Bericht#28 » 28 okt 2022, 08:24

Heinz schreef:Ik denk dat je mijn reactie verkeerd interpreteert (maar dat weet je zelf ook wel). ;)

En jij de mijne :lmao:
We zijn weer lekker bezig met het geschreven woord. :schater:
Je geeft nu wel precies aan wat hét nadeel is van een mooi platform als dit: Het geschreven woord is lastiger te interpreteren ten opzichte van het gesproken woord.
Gelukkig kennen we elkaar inmiddels wel een beetje wat dat betreft
1 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Social Media

   

Terug naar “Café de Slappe Klets”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden  •  Registreer