Electrische fiets

bertocello

Electrische fiets

Bericht#1 » 11 dec 2016, 11:20

Niet dat ik mijn scooter moe ben maar ik wil ook nog wel eens geruiseloos en moeiteloos door de natuur zoemen, vandaar mijn vraag.
Welke electrische fiets kan je aanraden en welke zeker niet?
Prijsklasse 1800 - 2600 , € max. 25 km/uur.
0 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Eric L

Re: Electrische fiets

Bericht#2 » 11 dec 2016, 11:51

Ik heb geen ervaring met elektrische fietsen maar weet wel dat ze heel fijn zijn.
Vorig jaar in Hamelen hebben mijn vrouw en ik (zei de gek) 1 dag zo'n fiets gehuurd gehad.
Wat heerlijk rondfietsen zonder weinig inspanning op zo'n ding.

Succes met je keuze.
Laat je goed informeren want ik denk dat je voor dat geld iets heel moois kunt kopen.
Informeer ook naar de aanschaf prijs van een nieuwe accu want dat is volgens mij het duurste onderdeel wat je na verloop van tijd opnieuw nodig hebt...
0 x

karlheinz

Bericht#3 » 11 dec 2016, 11:58

Mijn vriendin heeft een Flyer E-bike.
Die is erg goed en solide.
De prijs van deze fiets is €2999,-
0 x

wimpie61
Voormalig STN Lid

Bericht#4 » 11 dec 2016, 12:05

Hoi mijn dochter heeft een elektrische fiets aangeschaft een jaar geleden.
In de voorlichting van aanschaf kwam naar voren de accu , motor, garantie,en onderdelen die op voorraad zijn .
Voor in de stad heeft zij de keuze gemaakt voor de gazelle met een accu voor 100km voor wiel motor . En 7 versnelling. De motor had in begin wat schuren geluid . Binnen een week een nieuwe motor. .
MAAR doorgaans heb je een goede fiets elektrisch voor 2100 euro met verzekering er bij. Succes met de keuze .
0 x

tomosje
Voormalig STN Lid

Bericht#5 » 11 dec 2016, 12:10

tja dan heb je veel keuze.
ik heb wel eens gehoord dat er gazelle s zijn die niet helemaal aan de verwachte kwaliteit voldoen en dan met name de service van gazelle maar goed dat kan in een jaar veranderd zijnik zelf heb een cortina transport en die is eigenlijk gekocht omdat ik altijd die ouderwetse fietsen van gazelle/Batavus zo mooi vond dus de eh dominee fiets zeg maar brede banden breed stuur en stangen ipv kabels voor de remmen.
chromen velgen jullie kennen ze vast wel
en toen we elektrische fietsen wilden aanschaffen en klaziena graag een oma fiets model wilde is ze na lang zoeken bij deze uitgekomen en als we de fietsen maker mogen geloven waren wij de eerste in Nederland die een stelletje kochten dus dames en heren 7 versnellingen de op 1 na grootse accu totaal prijs 3 jaar geleden 1750 per stuk nog fietstassen voor mij en jas beschermers een mooie ouderwets ogende spatlap en klaziena een mand en leuke tas er bij al met al zo rond de 3800 euro..
en we kunne met gemak 60 à 80 km op 1 accu lading fietsen met een beetje economisch gebruik nog wel 20 km meer dat fiets je nooit op 1 dag en heerlijk relaxt in de rust modus fietsend zou bijna zeggen doe het net zo lief als scooterrijden
zal eens kijken of ik ergens een foto heb
oh ja heb je bijvoorbeeld aan een acciraidus van 50km genoeg wordt de fiets goedkoper maar kijk dan ook eens naar een puch fiets i=onze zoon rick heeft die en dieheeft er nu 2 jaar altijd op gefietst geen centje pijn de accu was nu overleden maar ja had hem ook meer als 300 keer volldig opgeladen als je dit x 50 km doet..= ruim 15000 km....\ik bedoel en dat voor een fiets van 1000 euro helemaal niet verkeerd dacht ik. maar das wel een sportiever model en als je die om de 2 jaar zou inruilen hou je geld over ten opzichte van de duurdere merken..
roelfl
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

ScooterBlokker
Voormalig STN Lid

Bericht#6 » 11 dec 2016, 12:12

kijk hier eens wij hebben een Flyer fiets geweldig maar kost wel wat

http://www.flyer-fietsen.nl/
0 x
wij rijden op twee Kymco's
Ria op een scooter uit 2003 40318 op de teller
en ik op een scooter uit 2005 met 64253 op de teller

Afbeelding Afbeelding

tomosje
Voormalig STN Lid

Bericht#7 » 11 dec 2016, 12:12

Afbeelding
hier een fototje van mijn fiets en die van klaziena
2 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Jeroen007

Bericht#8 » 11 dec 2016, 12:20

Als je al een goede fiets hebt kun je die ook vrij eenvoudig ombouwen naar electrisch, er zijn verschillende aanbieders waar je spullen kunt kopen. Sinds een jaar is mijn mountainbike electrisch. Heb er veel plezier mee en een veel grotere actieradius nu in de natuur.
0 x

koorn292

Bericht#9 » 11 dec 2016, 13:08

Hallo, wat ook verstandig kan zijn wanneer je keuze van een bepaald merk is gemaakt,
je via internet eens prijzen moet vergelijken. Ik kocht een elektr, fiets 3jr, geleden(een Batavus) voor mijn vrouw via internet
en dat scheelde toen ruim 500euro tw. inplaats van2398 euro, rond de 1850 euro. Geheel gemonteerd afgeleverd en thuis
op hoogte gezet (stuur en zadel} zonder extra bijbetaling. Alleen weet ik de naam van dat bedrijf niet meer. maar hij
zat dacht ik in Houten.Ik zou zeggen: even kijken op internet kan geen kwaad.
0 x

Miglow

Bericht#10 » 11 dec 2016, 14:48

Voor mijn ex heb ik een jaar of twee geleden een Giant gekocht. En shoppen loont enorm. Deze had de accu's (inderdaad 2, omdat ze absoluut niet leeg mocht staan) in de fietstassen en was uiteindelijk in Goor €450 goedkoper dan in Deventer eo. Na 500km terug voor een gratis nastelbeurt, toen hebben ze ook onder garantie een paar bekende problemen gerepareerd die zich nog niet manifesteerden.
1 x
Afbeelding

Life without a me is like a broken pencil, pointless. :lol:

Zelfs met een dikke plaat voor je kop, moet je ooit een helm op.

Als ik scooter wil rijden, word ik wel pizzakoerier.

Social Media

Terug naar “Café de Slappe Klets”