einde snorfiets

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: einde snorfiets

Bericht#41 » 22 feb 2019, 22:22

HugoH schreef:Ik heb ooit op een ander forum het volgende verhaal gelezen :
een bromfietser met geel kenteken werd geflitst op 48 km/u op een weg met een maximum snelheid van 50 km/u. Als bromfietser was hij verplicht om op die rijbaan te gaan rijden. Hij kreeg een boete omdat hij 3 km/u te hard reed ....

Gemeten snelheid of na correctie?
Gemeten 48 krijg je never een bekeuring voor...
Na meetcorrectie zou kunnen, maar dan heb je ook boven de 50 gereden!
0 x

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: einde snorfiets

Bericht#42 » 22 feb 2019, 22:50

Delight schreef:Na meetcorrectie zou kunnen, maar dan heb je ook boven de 50 gereden!


boven de 50 dan zullen er hier heel wat users op de bon geslingerd worden denk ik :schater: want de meeste zijn de 50 wel voorbij
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
Ruud_B
Berichten: 561

Re: einde snorfiets

Bericht#43 » 22 feb 2019, 23:12

CeesR schreef:Dag geitenbreiers,

hierbij mijn gedachten omtrent 125cc. We lijken doorgaans wel een stel geiten, daar waar je 25 mee mag gaan " we'" 45 a 50 en waar we 45 mee mogen wil men minimaal 60 ( tot 100+ ) ?

Allemaal als reden om een beetje vlot mee te kunnen met het verkeer, omdat er anders met regelmaat gevaarlijke situaties ontstaan.

Om vervolgens genoegen te nemen met 90 ( Vespa sprint 125cc ) tot max 115 km/uur. M.i is dit nog veel gevaarlijker en zou wederom m.i slechts voorbehouden moeten zijn aan motorrijders met veel ervaring!
Geloof mij dat een 500cc tot +- 750 cc veel gemakkelijker rijd en safer is. Dus als ik eerlijk ben dan zie ik nog liever het hele 125cc gebeuren verdwijnen, daar zou het een stuk veiliger van worden op de weg.

Ik begrijp dat dit misschien wat lullig overkomt, maar dit is mijn gedachte er over en ik denk te weten waar ik over praat na ruim 35 jaar motorrijden ervaring. Tis niet dat ik het een ander niet gun, puur uit oogpunt van veiligheid. Zelf vind ik dat 250cc echt wel het absolute minimum is om mee op " de grote weg " te rijden.

Gr Cees



Ik ben het helemaal met je eens Cees, ook ik heb ruim 30 jaar mijn motorrijbewijs en ervaar hetzelfde als jij.

Vrgr Ruud
0 x
" IK ACCEPTEER U, ZOALS IK BEN "

Gebruikersavatar
gerard lift
Berichten: 1277

Re: einde snorfiets

Bericht#44 » 22 feb 2019, 23:20

Het is niet alleen de motor rijder al die koekblikken op de weg rijden veel te hard en dicht op elkaar. Iets fout en de boel klapt op elkaar ikk rij 1200 km per week door Nederland en erbuiten heb genoeg gezien. De snelweg is voor motor rijders levens gevaarlijk
1 x

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: einde snorfiets

Bericht#45 » 23 feb 2019, 00:04

gerard lift schreef:De snelweg is voor motor rijders levens gevaarlijk


de snelweg is niet gevaarlijk maar die idioten die daar zich niet weten te gedragen moeten ze gewoon hun papiertje afpakken
want een weg kan nooit gevaarlijk zijn mits je zelf maar save rijd en niet als een dolle stier ergens snel door heen wil komen
liever te laat aan komen dan nooit meer aankomen is mijn moto
maar ik zie nog zat 2 wiel rijders rond rijden waarvan ik steeds denkt ... dat die nog rond rijden ..
helemaal in het zwart of met sportschoenen op de motor soms nog wel met korte broek .... oke als je van je vlees af wil moet je voor al zo door gaan

Ik vind me zelf ook niet echt er uit zien met gele hesje en oranje helm maar weet wel dat ik erg opvalt en dat veel mensen me vaak al van ver aan zien komen :-)
ben alleen maar blij dat te horen dan weet ik wel dat ik gezien word snap ook nog niet dat zo iets niet verplicht is voor twee wielers , , ten minste niet in NL
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1152

Re: einde snorfiets

Bericht#46 » 23 feb 2019, 00:06

Gezond verstand is soms ver te zoeken voor vele.
0 x

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: einde snorfiets

Bericht#47 » 23 feb 2019, 00:52

Micha schreef:Gezond verstand is soms ver te zoeken voor vele.


ja het is echt vreemd maar ik merk het vaak zelf ook met mensen die normaal gesproken heel netjes zijn en geduldig maar zo dra ze in de auto stappen of zo dan veranderen ze compleet in randdebielen en dorps gekken en zeer egotrippers , van de weg is van mij en iedereen moet maar wijken .. regels gelden niet voor mij maar alleen voor ander..

weet niet waar dat aan ligt , ik zelf loop ook wel eens te tieren en te schelden maar goed dna heb ik me al 100 keer ingehouden

vanmorgen om maar even een voorbeeld te geven
fietser voor me , moeder met kind achter op , ik rijd op de brommer op de weg achter haar zij rijd helemaal rechts
ze steekt haar hand uit en kijkt me aan , dus ze weet dat ze moet stoppen , wacht tot ik 2 meter van haar verwijderd ben en gooit haar fiets dus even naar links :bang!: , en dan even snel achter om kijken met een gezicht van , ja dan moet je maar remmen

op zo'n moment heb ik ook wel zo iets van , afschieten dat mens
waar zitten de mensen tegenwoordig met hun hoofd hebben ze nu helemaal niets meer van verkeersregels gehoord een van de eerste regels die je leert met deel nemen aan het verkeer , rechtdoor op de zelfde weg gaat voor
nu is het alle afslaande verkeer mag gewoon doen waar ze zin in hebben

fietsers en rood light werkt ook niet goed samen
het is ook vaak dat ik staat te wachten maar 9 van de 10 fietsers zijn gewoon al over gestoken :darulez:

:bandana:
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
Doolsmurf
Berichten: 117

Re: einde snorfiets

Bericht#48 » 23 feb 2019, 01:01

Delight schreef:Gemeten snelheid of na correctie? Gemeten 48 krijg je never een bekeuring voor...
Na meetcorrectie zou kunnen, maar dan heb je ook boven de 50 gereden!


Het was 48 km/u na correctie, aldus het panellid. Ik heb geprobeerd het bericht terug te vinden, maar kan het bericht en het forum niet meer terug vinden.

Ik vond wel eenzelfde soort bericht op een ander forum.

Boete vanwege 49 kilometer per uur in 50 km zone
https://radar.avrotros.nl/forum/fiets-b ... 84587.html
0 x

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: einde snorfiets

Bericht#49 » 23 feb 2019, 07:52

Laat het duidelijk zijn. je mag met een bromfiets (geel kenteken Nederland) maar 45 km per uur rijden.
Als je 46 km per uur rijd ben je in overtreding en kan men jouw daarvoor een boete geven. Je bent dan ook niet verzekerd want je rijd op een brommer die harder gaat dan de maximum toegestane snelheid.
1 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: einde snorfiets

Bericht#50 » 23 feb 2019, 08:15

HugoH schreef:Boete vanwege 49 kilometer per uur in 50 km zone
https://radar.avrotros.nl/forum/fiets-b ... 84587.html

Heb je ook de aangehaald punten gelezen van deze beste man?
Volgens mij snapt hij de regels niet helemaal en wil ze naar zijn hand zetten.
Het rare is:
a) Ik reedt op een scooter met geel kenteken.
b) De toegestane snelheid was daar binnen de bebouwde kom gewoon 50 km/h.
c) Er stonden geen borden langs de weg met 45 km/h aanduiding erop.
d) Ik werdt geflitst door een vaststaande paal naast de weg met sensoren in het asvalt.

Dat de meesten harder rijden, houd niet in dat dat de regel is.
Het is heel lullig, maar wij mogen maar 45...ook als de auto’s harder mogen.
Een verkeersbord is geen vrijbrief...
Ze kunnen er wel een bord met 100 hebben staan, maar dan nog mogen wij maar 45 met een bromscooter.
Dus ja...4km te hard na meetcorrectie is gewoon te snel en een boete.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Weet je dat…”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron

Aanmelden  •  Registreer