SYMply Unlimited - A 50cc roadtrip through Europe!

Gebruikersavatar
henkhouet
Voormalig STN Lid
Berichten: 1252

Re: Met de Symphony ST naar Oostenrijk

Bericht#11 » 06 mar 2018, 18:10

Hallo Dennis,

ik heb een klein beetje ervaring met het plannen van routes door Duitsland en Oostenrijk.
Ik gebruik een gewone simpele Garmin.

Het is even puzzelen, maar hier mijn werkwijze :


In Google maps zet ik een route uit, heel simpel, gewoon van A naar B.
Als vervoermiddel selecteer ik dan de fiets.
Google maps zet met die instellingen over het algemeen een goede bruikbare route uit.
Eventueel kan de route versleept worden via plaatsen die men echt wil aandoen of wil passeren.

Als de route naar mijn zin is, "prik" ik om de 8 a 10 km een punt op die route, en noteer van dit punt de coördinaten.
Deze coördinaten zet ik in mijn garmin.

Daarna maak ik met de reisplanner die in de Garmin zit een route, door deze coördinaten in de juiste volgorde achter elkaar te selecteren.
Eigenlijk is de route dan klaar, maar ik controleer voor de zekerheid nog even deze route op de computer.
Dit doe ik omdat de kaart van Google maps niet hetzelfde is als de kaart in de Garmin.


Hiervoor gebruik ik een programma (routeplanner) genaamd Tyre to travel.
Met dit programma kan ik de route uit de garmin inladen en omdat die wel de kaart van garmin gebruikt, wordt meteen duidelijk waar eventuele fouten in de route zitten.
Die kan je dan simpel aanpassen (route iets verleggen) en dan de aangepaste route terug zetten naar de Garmin.

De werkwijze lijkt omslachtig, maar brengt mij altijd weer via de mooiste plekjes naar mijn bestemming.
En natuurlijk brengt deze manier van voorbereiden alvast de nodige voorpret.

Want op Google maps maak ik regelmatig gebruik van streetview, zodat ik al redelijk wat van de route kan zien. (helaas geen streetview van Duitsland en Oostenrijk, maar wel satelliet)

gr, Henk
2 x

Gebruikersavatar
Dennis97
Voormalig STN Lid
Berichten: 416

Re: Met de Symphony ST naar Oostenrijk

Bericht#12 » 07 mar 2018, 16:14

Even een update!

De naam van dit topic moet iets aangepast worden ben ik bang..
"Met de Symphony ST door Europa" past beter.

Ongeduldig als ik ben kon ik weer eens niet wachten. :roll: Ondertussen ben ik al begonnen met het uitstippelen van een route en momenteel zit ik op dag vier ergens rond Munchen.

Gister avond zat ik een tijdje naar Google Maps te staren samen met een webpagina van de top 10 mooiste wegen in europa. En langzaam maar zeker ontstond er in mijn hoofd een ander plan. Ja.. op de scooter naar Oostenrijk is ver en ook wel bijzonder.. maar ja, daarmee houdt het ook wel op.

Ik wil iets doen waarbij ieder ander mens mij aankijkt alsof ik ze zie vliegen! Alsof ik helemaal gek geworden ben! Ik wil iets doen waar ik als 70 jarige nog steeds over kan vertellen! Iets wat je een keer in je leven doet.

Aankomende zomer zal ik daarom met mijn 50cc Symphony een reis gaan maken door Duitsland, Oostenrijk, Italië, Zwitserland, Frankrijk, Luxemburg en België! :sct1: Eigenlijk door west Europa dus..

Nadat ik bij de Großglockner aan ben gekomen zal ik via de Großglockner Hochalpenstraße (inclussief een bezoekje aan de gletsjer) naar de andere kant van het massief rijden. Na de pass rijd ik richting het westen waar ik Italië binnen kom.

Vervolgens keer ik via de Timmelsjoch Hochalpenstraße (met op de top een motormuseum.. vraag me niet waarom) terug naar Oostenrijk. Hier rijd ik ook weer westelijk om onder de Bodensee langs, via Zwitserland, weer Duitsland in te rijden. In duitsland neem ik de Hochstrasse in het zwarte woud ook nog maar even mee, waarna ik in Frankrijk beland. Om vervolgens via Luxemburg en België bij het drielandenpunt Nederland weer binnen te komen.

(Teken maar uit.. Een mooie opdracht om de topografie wat bij te spijkeren) :schater:

Met dit plan zal ik dus verder gaan!

Groeten Dennis!
Laatst gewijzigd door Dennis97 op 07 mar 2018, 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.
4 x
Kawasaki Versys-X 300 ABS (juli 2017) - 21.000 km
SYM Symphony ST euro 4 50cc (juni 2018) - 29.320 km
SYM Symphony ST euro 3 50cc (februari 2017) - 22.793 km
Baotian KillerBee 50cc (2011) - 14.600 km

SYMply Unlimited - A 50cc roadtrip through Europe
SYMply Unlimited - Heading north!

Gebruikersavatar
henkhouet
Voormalig STN Lid
Berichten: 1252

Re: Met de Symphony ST naar Oostenrijk

Bericht#13 » 07 mar 2018, 16:42

Zozo, dat is nogal een reis.
Hardstikke mooi, maar ik ben bang dat sommige bergen bijna niet te doen zijn met een 50CC scooter.

Ik had een route uitgestippeld naar Florence (Italie), via Belgie en Frankrijk, maar moet mijn route aanpassen omdat ik het niet helemaal vertrouw zo hoog in de bergen.
Dus ik kies zelf voor een route via Duitsland en Oostenrijk.

Hoeveel dagen denk je onderweg te zijn Dennis ??

Gr, Henk
0 x

Gebruikersavatar
Jo&Marian
Berichten: 1112

Re: Met de Symphony ST naar Oostenrijk

Bericht#14 » 07 mar 2018, 16:43

Dit is een straf plan Dennis.
Zeker doen als je de kans krijgt.

Ik heb 'n simpele TomTom Urban Rider die het perfect doet, makkelijk te bedienen en supersnel in het berekenen van een alternatieve route als je toch verkeerd rijdt.
Routes bekijk ik eerst in Google Maps en zet ik dan op m'n computer met het programma Tyre uit en kopieer deze vervolgens naar de TomTom.
Heel simpel en hij (T.T.) zet me precies op de route die ik tevoren heb uitgezocht.

Alvast veel plezier met het uitzoeken van dit avontuur.

Groetjes, Jo
0 x
Als het niet gaat zoals het moet....dan moet het maar zoals het gaat!

Gebruikersavatar
René K
Berichten: 632

Re: Met de Symphony ST naar Oostenrijk

Bericht#15 » 07 mar 2018, 16:58

Erg moedig om met een 50cc scooter zo'n verre reis te maken, uiteraard haalbaar maar persoonlijk heb ik daar de
lef niet voor. Peerke van de VWDR forum heeft samen met zijn vrouw ook verre reizen gemaakt met een 50cc scooter.
Ik zou wel o.a Land/wegen kaarten meenemen, maar dat is natuurlijk bij U wel bekend.
Ik kijk zoals velen uit naar de verslagen en natuurlijk foto's waar U allemaal geweest bent met de scooter. :thumbsup:
0 x

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Met de Symphony ST naar Oostenrijk

Bericht#16 » 07 mar 2018, 18:42

De naam van het topic wijzigen kun je doen door het eerste bericht in het topic te wijzigen. Bovenaan pas je dan de naam aan.

Mooi plan die europatour. Garmisch Partenkirchen is ook een leuk plekje. Vlakbij kun je 1 berg op 3 manieren omhoog. Tot over de 4000 meter. Helaas niet met de scooter. ; )
0 x

Gebruikersavatar
Dennis97
Voormalig STN Lid
Berichten: 416

Re: Met de Symphony ST door Europa

Bericht#17 » 07 mar 2018, 19:19

@henkhouet Ik denk inderdaad dat het bij sommige stukken met 15 km/h naar boven klimmen is. Maar.. ik heb vakantie en geen haast :schater:

Voor deze trip heb ik ongeveer 2,5 weken uitgetrokken. (18 dagen) misschien dat het er 19 worden maar dat weet ik niet zeker.

@meatlove Dat wist ik nog niet. Ik heb de titel gelijk aangepast!
3 x
Kawasaki Versys-X 300 ABS (juli 2017) - 21.000 km
SYM Symphony ST euro 4 50cc (juni 2018) - 29.320 km
SYM Symphony ST euro 3 50cc (februari 2017) - 22.793 km
Baotian KillerBee 50cc (2011) - 14.600 km

SYMply Unlimited - A 50cc roadtrip through Europe
SYMply Unlimited - Heading north!

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Met de Symphony ST door Europa

Bericht#18 » 07 mar 2018, 23:24

Weet je al waar je alle bagage gaat laten? Neem je een topkoffer, sidebags of heb je nog een andere oplossing in gedachten?

Plan je ook rustdagen in tijdens je reis?
0 x

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: Met de Symphony ST door Europa

Bericht#19 » 07 mar 2018, 23:54

Afbeelding
3 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: Met de Symphony ST door Europa

Bericht#20 » 07 mar 2018, 23:56

zo kan het ook , en iets gemakkelijker
0 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van 2018”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer