SYMply Unlimited - A 50cc roadtrip through Europe!

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: SYMply Unlimited - A 50cc roadtrip through Europe!

Bericht#171 » 09 aug 2018, 21:56

Heel goed Dennis, je bent al ver gekomen, maar je ST moet je ook weer thuis brengen. :)
Hoe is het weer daar in de Alpen?
Hier bij ons is het weer omgeslagen met regen en wind.
Wel fijn voor ons en de natuur.
Hartelijke groet uit Maassluis.
Jan-H
0 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: SYMply Unlimited - A 50cc roadtrip through Europe!

Bericht#172 » 09 aug 2018, 22:14

230 km is een hele trip, zelfs op dat uitstekende asfalt (waarom zijn onze wegen niet zo?) Zijn die wegen daar altijd zo goed onderhouden, alleen voor de toeristen? Jezelf filmen, doe je dat met een drone?
Ben benieuwd hoelang je zult decompenseren als je eenmaal terug thuis bent.
0 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Reyn
R.I.P. In Memoriam
Berichten: 768

Re: SYMply Unlimited - A 50cc roadtrip through Europe!

Bericht#173 » 09 aug 2018, 22:15

Weer een mooi verslag met schitterende foto's.
Ik lees je verslagen iedere dag met plezier.
0 x
Sym Symphony ST 2018 euro4
Extra's: half hoog windscherm, 39l topkoffer, extra remlicht onder koffer, heidenau K66 banden

Dagrecord: 336 km

Gebruikersavatar
Rolinda
Berichten: 336
Contacteer:

Re: SYMply Unlimited - A 50cc roadtrip through Europe!

Bericht#174 » 10 aug 2018, 11:42

Wederom Grandioos!!! En dat filmpje... ! Wow!!

Heel professioneel Dennis! :yeah:
0 x
..HappyCaferacer..

Afbeelding
Van 24-03-2017 tot 22-11-2018 caferacer raw 50
22-11-2018 A Rijbewijs, Mash 250 Scrambler
Totaal 1888 km gereden
Dag record 280 km
Volg onze avonturen op FB!https://www.facebook.com/groups/288962908449615
Brommervakantie Zwitserland 2018 https://youtu.be/tJqMS_vEOy8

Gebruikersavatar
Dennis97
Voormalig STN Lid
Berichten: 416

Re: SYMply Unlimited - A 50cc roadtrip through Europe!

Bericht#175 » 10 aug 2018, 22:21

DAG 14:

Je hebt altijd dat ene moment in de vakantie zitten waarop alles net even wat minder verloopt. Zo had ook mijn vakantie vandaag last van een dipje. Zoals voorspeld begon het de vorige avond rond 23:30 uur te regenen. Ik had alles voorbereid tegen de regen en rond die tijd lag ik al warm en droog in mijn tentje. Geen problemen dus.

Rond 02:00 uur schok ik wakker door enorme onweersklappen. Ook regende het nogsteeds. Ik heb echt nog nooit van mijn leven zulke extreme regenval meegemaakt. De regendruppels gaven een enorm kabaal op het tentdoek. Ook stak er een harde wind op. De tent klapperde flink ondanks dat de scheerlijnen stevig vast zaten. Overal om mij heen hoorde ik dingen vallen en kapot gaan. Dit ging voor een uur zo door.

Toen vielen de eerste hagelstenen. Dit waren flinke stenen van zeker 2,5 centimeter. De Symphony ST stond ongeveer een meter naast de tent geparkeerd. Ik hoorde de stenen op de scooter klappen en dacht bij mezelf; morgen tref ik een scooter aan waarvan het windscherm en alle kappen helemaal kapotgeslagen zijn. Zo klonk het.

Na een gebroken nacht door het noodweer ging de wekker om 08:30 uur. Ik werd wakker en hoorde nogsteeds regen op het tentdoek vallen. Gatver..dacht ik. Met veel tegenzin opende ik de tent om vervolgens verwelkomd te worden door een grauwe, natte en koude wereld. Ongelovelijk hoe snel je humeur dan een duikvlucht de diepte in neemt. In de miezer regen heb ik al mijn natte spullen op de scooter geladen welke gelukkig geen beschadigingen had opgelopen van afgelopen nacht. Rond 09:30 uur vertrok ik voor een nieuwe etappe van 230 km.

De eerste 75 kilometers in de regen voelde ik mij ronduit ellendig. Vlak voor de grensovergang naar Zwitserland werd de regen steeds minder. En toen ik Zwitserland, het 5e land van mijn reis, binnen reed was het droog!
Afbeelding
Afbeelding
In de verte zag ik de Bodensee liggen met daarboven een blauwe hemel. Door dit aanzicht fleurde mijn humeur ook weer wat op.
Afbeelding
Eenmaal bij de grote stad Konstanz aangekomen reed ik in het zonnetje. Maar niet te geloven, die stad is een groot verkeersinfarct! Ik reed de stad binnen en kon meteen achter aansluiten. Nadat ik 10 minuten over 5 meter gedaan had was ik het zat en besloot ik ondeugend te doen door met mijn tweewieler tussen de auto's door te rijden. Een aantal automobulisten konden dit niet zo waarderen en claxonneerden. Sorry!

Na Konstanz reed ik het rustige Duitse platte land in. Hier kon ik kilometers maken! In de omgeving waar ik doorheen reed wordt enorm veel fruit geteeld. Appels, peren en pruimen alles wordt hier verbouwd. Ik kon het niet laten om tijdens de lunch een verse appel te plukken. Hij smaakte goed! Naarmate de kilometers volgden zag ik hoe droog de omgeving hier is. De bomen verliezen hun bladeren en het gras is geel. Het lijkt wel herfst op sommige plekken!
Afbeelding
Na een lange dag reed ik het Duitse Zwarte Woud binnen. Werkelijk een prachtige omgeving met pittoreske huisjes, oude houten schuren, grote naaldbossen en smalle zigzaggende weggetjes. Ik kreeg tijdens het rijden door deze omgeving op een of andere manier een heel authentiek gevoel.
Afbeelding
Eenmaal op de camping aangekomen heb ik de tent opgezet en vervolgens boodschappen gedaan in het lager gelegen dorp. Na het eten heb ik, omdat ik nog niet genoeg op de scooter zit, een klein ritje met zonsondergang door de mooie omgeving gemaakt.
Afbeelding
Afbeelding
Morgen staan er 160 kilometers op de planning. Via de bekende B500 Hochstrasse van het Zwarte Woud zal ik Frankrijk, het 6e land van mijn roadtrip, binnen rijden! Spannend dus!

Voor nu een fijne avond en tot morgen dan maar weer!

Groeten Dennis
8 x
Kawasaki Versys-X 300 ABS (juli 2017) - 21.000 km
SYM Symphony ST euro 4 50cc (juni 2018) - 29.320 km
SYM Symphony ST euro 3 50cc (februari 2017) - 22.793 km
Baotian KillerBee 50cc (2011) - 14.600 km

SYMply Unlimited - A 50cc roadtrip through Europe
SYMply Unlimited - Heading north!

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: SYMply Unlimited - A 50cc roadtrip through Europe!

Bericht#176 » 10 aug 2018, 22:31

heel mooi en geniet er van ... ondanks het weer een beetje tegen werkt af en toe , maar ik denk dan vaak , het had ook de hele vakantie kunnen regenen dus een dagje of 2 regen dat moet je maar even voor lief nemen

maar veel plezier verder en rij veilig, ik zal morgen aan je denken als ik op de brommer stapt voor een klein tourtje
1 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: SYMply Unlimited - A 50cc roadtrip through Europe!

Bericht#177 » 11 aug 2018, 00:10

Afbeelding
1 x

Gebruikersavatar
henkhouet
Voormalig STN Lid
Berichten: 1252

Re: SYMply Unlimited - A 50cc roadtrip through Europe!

Bericht#178 » 11 aug 2018, 06:18

Ik heb weer genoten van je foto's en verslag.

TOP.

gr, Henk
1 x

Gebruikersavatar
Rolinda
Berichten: 336
Contacteer:

Re: SYMply Unlimited - A 50cc roadtrip through Europe!

Bericht#179 » 12 aug 2018, 00:21

Whoohooo wat een geweldige :sct1: trip!!!
Veel plezier morgen!
1 x
..HappyCaferacer..

Afbeelding
Van 24-03-2017 tot 22-11-2018 caferacer raw 50
22-11-2018 A Rijbewijs, Mash 250 Scrambler
Totaal 1888 km gereden
Dag record 280 km
Volg onze avonturen op FB!https://www.facebook.com/groups/288962908449615
Brommervakantie Zwitserland 2018 https://youtu.be/tJqMS_vEOy8

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: SYMply Unlimited - A 50cc roadtrip through Europe!

Bericht#180 » 12 aug 2018, 10:22

Petje af!
Echte endurance voor mensch en machine...
1 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van 2018”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden  •  Registreer