SYMply Unlimited - A 50cc roadtrip through Europe!

Gebruikersavatar
Jo&Marian
Berichten: 1112

Re: SYMply Unlimited - A 50cc roadtrip through Europe!

Bericht#161 » 08 aug 2018, 10:30

Mooie verslagen en schitterende foto's van 'n topprestatie Dennis. :worshippy:
Ik kijk nu al uit naar je avontuur 2019 want het klopt helemaal wat ravw schrijft dat het verslavend werkt.

Ik lees overigs dat je niet ver van "de keizer der bergpassen" af bent en als je de kans krijgt moet je deze klassieker zeker berijden, alleen moet ik je waarschuwen dat je hier vast en zeker naar terug keert (ik heb het pas 5 keer gedaan!)

Ik heb het over de 2760 m. hoge Stelvio-pas of Stilfser-joch zoals de locals hem noemen.
Niet voor niets dat deze pas op de Unesco erfgoed lijst staat.

Afbeelding

Afbeelding

Nog heel veel plezier en een veilige thuis komst!

;) Jo
3 x
Als het niet gaat zoals het moet....dan moet het maar zoals het gaat!

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: SYMply Unlimited - A 50cc roadtrip through Europe!

Bericht#162 » 08 aug 2018, 11:17

Hey, Jo en Marian,
Ook dit zijn prachtige berglandschappen.
Moedig van Dennis om zich op zijn 50 cc ST op de bergpassen te wagen.
Ook altijd genoten van de verslagen van jullie roadtrips op de motorscooter.
Met dank en groet,
Jan.
0 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
hanskleij
Voormalig STN Lid
Berichten: 550

Re: SYMply Unlimited - A 50cc roadtrip through Europe!

Bericht#163 » 08 aug 2018, 22:50

Hallo Dennis,
Wat geniet ik onwijs van je reisverslagen en je avonturen want dat zijn ze.
Ben ook in Oostenrijk geweest en ook in het gebied waar je bent geweest.
Petje af omdat met een 50 cc te gaan doen
Geniet er nog van en ik volg met veel plezier je verslagen, goede reis en voorzichtig.
Groet Hans
1 x

Gebruikersavatar
Rolinda
Berichten: 336
Contacteer:

Re: SYMply Unlimited - A 50cc roadtrip through Europe!

Bericht#164 » 09 aug 2018, 00:22

Wederom Prachtig!!!
Ook ik geniet van je verhalen.
En Dennis wees TROTS op jezelf dat je al zover gekomen bent!!!
Ik ben het wel!!
Succes morgen! :D
1 x
..HappyCaferacer..

Afbeelding
Van 24-03-2017 tot 22-11-2018 caferacer raw 50
22-11-2018 A Rijbewijs, Mash 250 Scrambler
Totaal 1888 km gereden
Dag record 280 km
Volg onze avonturen op FB!https://www.facebook.com/groups/288962908449615
Brommervakantie Zwitserland 2018 https://youtu.be/tJqMS_vEOy8

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: SYMply Unlimited - A 50cc roadtrip through Europe!

Bericht#165 » 09 aug 2018, 00:29

:-) en wat zal straks de dagelijkse ritjes tegen gaan vallen als je hier in Nederland weer eens 30 km door een poldertje moet :-)

Denk straks op de terug weg als je in nederland aankomt dat heel erg moet wennen aan die platte wegen
ooit eens in het Zillertal voor 2 weken geweest maar het was wel weer even een paar dagen wennen als je dan weer terug bent in nederland
dan merk je ook hoe vies de lucht hier is en hoe druk het eigenlijk is hier in nederland
1 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
gerard lift
Berichten: 1277

Re: SYMply Unlimited - A 50cc roadtrip through Europe!

Bericht#166 » 09 aug 2018, 20:24

Mooie verslagen er kriebelt waf bij ons .erg mooi jouw reis
1 x

Gebruikersavatar
Dennis97
Voormalig STN Lid
Berichten: 416

Re: SYMply Unlimited - A 50cc roadtrip through Europe!

Bericht#167 » 09 aug 2018, 21:10

DAG 12:

Hallo allemaal! Daar ben ik weer. Gisteren was het me niet gelukt het verslag ook hier te posten, daarom vandaag 2! Vandaag werd ik wakker onder een strak blauwe hemel met daarin een stralende zon. Na de gebruikelijke ochtend bezigheden starte ik de Symphony ST en ben ik helemaal naar het einde van het Ötztal gereden. Na een heerlijke rit van ongeveer 40 kilometer kwam ik aan bij de stad Imst. Hier heb ik de ST geparkeerd bij de ingang van de Rosengartenschlucht.

In deze kloof graaft de rivier Schinderbach zich al eeuwen een steeds diepere weg door de rotsen. Bizar eigenlijk om door een kloof te lopen wetende dat deze enkel doormiddel van water uitgesleten is. De weg door de kloof was prachtig! Langs afgronden, door tunnels uitgehakt in de rotsen en over bruggetjes. Wel moet je voor deze kloof een goede conditie hebben.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ongeveer 1,5 uur later was ik bij het einde van de kloof aangekomen. Ondertussen was de temperatuur opgelopen naar een graad of 30. Dat was dus behoorlijk zweten. Na de lunch ben ik terug gelopen naar de Symphony ST. Een moment twijfelde ik nog om even door de stad Imst te lopen, maar vanwege de warmte had ik hier geen zin meer in. Vervolgens ben ik via een touristische route terug gereden naar de camping waarbij ik onderweg nog begroet werd door een aantal bergkoeien.
Afbeelding
Eenmaal op de camping aangekomen gaf de klok alweer 15:00 uur aan. Daarop besloot ik om nog een paar uurtjes bij de tent te relaxen en een koud biertje te drinken bij de bar. Ook heb ik alvast mijn route voor morgen voorbereid.

Morgen gaat de roadtrip namelijk verder! Na een aantal dagen in het Ötztal verbleven te hebben rijd ik morgen verder in de richting van Zwitserland. Na 160 kilometer kom ik dan aan bij de volgende camping. Tijdens deze kilometers zullen ik en mijn Symphony ST de Silvretta pas trotseren! Dit is een 2032 meter hoge bergweg met stijgingen van maarliefst 14%. Desondanks heb ik er alle vertrouwen in dat het goed komt!

Fijne avond!

Groeten Dennis

https://youtu.be/gFfiQ2CB4Y0
7 x
Kawasaki Versys-X 300 ABS (juli 2017) - 21.000 km
SYM Symphony ST euro 4 50cc (juni 2018) - 29.320 km
SYM Symphony ST euro 3 50cc (februari 2017) - 22.793 km
Baotian KillerBee 50cc (2011) - 14.600 km

SYMply Unlimited - A 50cc roadtrip through Europe
SYMply Unlimited - Heading north!

Gebruikersavatar
Dennis97
Voormalig STN Lid
Berichten: 416

Re: SYMply Unlimited - A 50cc roadtrip through Europe!

Bericht#168 » 09 aug 2018, 21:16

DAG 13:

Vandaag reed ik, na een aantal dagen op min of meer op dezelfde plek gebleven te zijn, weer verder. Ik vertrok vrij laat. Zo rond een uur of 11. Aan de hemel stond een stralende zon en mijn humeur was net zo stralend.

Het begin van de rit was 40 kilometer naar beneden richting het dal van Imst. Dit betekende dus lekker doorrijden! De kilometers gingen relaxed voorbij en ik genoot van de omgeving.
Afbeelding
Op een gegeef moment draaide ik van de grote weg een smalle bergweg op. Een heel mooi stukje asfalt. Wel was dit asfalt enkel breed genoeg voor 1 auto. Het vervelende is dat je in de bergen niet door sommige bochten heen kunt kijken. Daarom is het gebruikelijk om bij een onoverzichtelijke bocht te toeteren om vervolgens stapvoets de bocht door te rijden. Hierdoor weet een eventuele tegenligger dat er iemand aankomt. Dit geld natuurlijk ook andersom.

Na dit weggetje begonnen ik en de Symphony ST vanaf 700 meter aan de laatste echte Alpen beklimming naar de top van de 2071 meter hoge Silvretta Hochalpenstrasse. De klim verliep super! Doordat de klim over vele 10-tallen kilometers liep trok de Symphony het goed. Met een gangetje van 40 km/h reden we probleemloos naar boven. Enkel het laatste stuk van de Hochalpenstrasse verliep iets steiler waardoor de snelheid terug liep naar 20 km/h.

Het dal waar de Silvretta doorheen loopt is een typisch voorbeeld van een dal wat door een inmiddels verdwenen gletsjer is uitgesleten. Dit kun je zien aan de perfecte U-vorm. Dit type dal wordt ook wel een trogdal genoemd en ontstaat doordat een gletsjer na verloop van tijd grote stukken gesteente weg geschuurd heeft.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De Silvretta was heerlijk rustig en de rit verliep voorspoedig. Na een tijdje kwam er een Nederlandse motorrijder naast mij rijden met de vraag of ik een zetje nodig had. We grapten wat en hij wenste mij verder succes. Eenmaal op de top aangekomen kon ik prachtig over een azuur blauw stuwmeer uitkijken. Na hier geluncht te hebben reed ik verder.
Afbeelding
De afdaling was werkelijk waar genieten!! Een prachtige weg met nieuw asfalt. Ik kan het wel uit gaan leggen, maar ik denk dat een screenshot van de navigatie al een hoop zegt! :)
Afbeelding
Na de afdaling was het rustig doorrijden naar de tussenstop camping. De temperatuur was inmiddels opgelopen naar een behoorlijk warme 35 graden. Rond 16:30 uur kwam ik aan op de camping. In de warmte heb ik enkel mijn tentje opgezet en heb daar toen de spullen ingegooid.

Vervolgens ben ik met de Symphony ST richting de Bürserschlucht gereden. Hier heb ik een wandeling gemaakt om de benen wat te strekken. Ik blijf de natuur hier adembenemend mooi vinden. Na de wandeling heb ik boodschappen gedaan en de ST afgetankt voor de rit van morgen.

Inmiddels zit ik bij de tent. De lucht is in de verte zwart en het rommelt. Er is vannacht 20 mm neerslag voorspeld met onweer en hagelstenen van 2 cm. Ik hoop maar dat het allemaal mee gaat vallen.

Morgen staan er 230 kilometers op de planning en rijd ik Zwitserland binnen!

Tot morgen!

Groeten Dennis
7 x
Kawasaki Versys-X 300 ABS (juli 2017) - 21.000 km
SYM Symphony ST euro 4 50cc (juni 2018) - 29.320 km
SYM Symphony ST euro 3 50cc (februari 2017) - 22.793 km
Baotian KillerBee 50cc (2011) - 14.600 km

SYMply Unlimited - A 50cc roadtrip through Europe
SYMply Unlimited - Heading north!

Gebruikersavatar
henkhouet
Voormalig STN Lid
Berichten: 1252

Re: SYMply Unlimited - A 50cc roadtrip through Europe!

Bericht#169 » 09 aug 2018, 21:17

Leuk dat je de Rosengartenschlucht gelopen hebt.
Het is inderdaad een hele klim, maar zeker de moeite waard.

Het is een genot om jou verslagen te volgen.
Keep on going.

gr, Henk
1 x

Gebruikersavatar
Dennis97
Voormalig STN Lid
Berichten: 416

Re: SYMply Unlimited - A 50cc roadtrip through Europe!

Bericht#170 » 09 aug 2018, 21:36

Jo&Marian schreef:Ik lees overigs dat je niet ver van "de keizer der bergpassen" af bent en als je de kans krijgt moet je deze klassieker zeker berijden, alleen moet ik je waarschuwen dat je hier vast en zeker naar terug keert (ik heb het pas 5 keer gedaan!)

Ik heb het over de 2760 m. hoge Stelvio-pas of Stilfser-joch zoals de locals hem noemen.
Niet voor niets dat deze pas op de Unesco erfgoed lijst staat.


Hoi Jo, Ik heb wel naar deze pas gekeken! Maar ik durfde het toch niet helemaal aan met mijn 50cc scootertje :shock: De 2600 meter hoge Grossglockner Hochalpenstrasse was eigenlijk nog maar net net te doen.

Ooit wil ik hem nog wel net als jou met een motor trotseren!

Groeten Dennis
0 x
Kawasaki Versys-X 300 ABS (juli 2017) - 21.000 km
SYM Symphony ST euro 4 50cc (juni 2018) - 29.320 km
SYM Symphony ST euro 3 50cc (februari 2017) - 22.793 km
Baotian KillerBee 50cc (2011) - 14.600 km

SYMply Unlimited - A 50cc roadtrip through Europe
SYMply Unlimited - Heading north!

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van 2018”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten

Aanmelden  •  Registreer