LET OP! Nederland moet er ook aan geloven: diesel en benzine krijgen Europese namen.

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: LET OP! Nederland moet er ook aan geloven: diesel en benzine krijgen Europese namen.

Bericht#21 » 13 okt 2018, 08:11

ja hier ook overal het geval. op de bemande shelpomp na nergens e10 en die pomp heeft ook kueze uit 3 soorten benzine waarvan 1 e10..
voorlopig dus weer een storm.in een glas water...
1 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Vanquishdiv
Berichten: 44

Re: LET OP! Nederland moet er ook aan geloven: diesel en benzine krijgen Europese namen.

Bericht#22 » 07 apr 2019, 23:10

Voorlopig.. vanaf 01-10-2019 moeten pompstations die meerdere slangen hebben de optie E10 aanbieden. Nu wordt telkens gesuggereerd dat wij dan over moeten gaan op een premium brandstof.
Dat hoeft natuurlijk niet, een pompstation kan ook de optie Euro95 E5 blijven aanbieden en daarnaast de ''budget'' Euro95 E10 in te voeren en daarnaast nog de premium brandstof 98 E5 (die in werkelijkheid misschien E0 is maar dat niet op de slang mag staan). V-Power 98 E05 heeft bijvoorbeeld 0% bio-ethanol staat op de website van Shell https://www.shell.nl/consumenten/shell-fuels.html
0 x

Gebruikersavatar
Broski
Berichten: 31

Re: LET OP! Nederland moet er ook aan geloven: diesel en benzine krijgen Europese namen.

Bericht#23 » 08 apr 2019, 08:38

bertocello schreef:Sym schrijft voor om UITSLUITEND E5 te tanken op al haar tweewielers. Ik rijd nu 1 jaar en 9 maanden (35.000 km) zonder problemen op E10!


In de handleiding van mijn ST staat;

"This scooter’s engine is designed for using the unleaded fuel of Octane 90 or above."

Ik tank echter al vanaf dag 1 BP's Ultimate 98, en de scooter rijdt soepel en snel.

Kost iets meer, maar goed ik gebruik ook alleen de beste olie. Wil er niet op bezuinigen.
0 x

Gebruikersavatar
Vanquishdiv
Berichten: 44

Re: LET OP! Nederland moet er ook aan geloven: diesel en benzine krijgen Europese namen.

Bericht#24 » 09 apr 2019, 20:19

In mijn handleiding staat Euro 95 en maximaal 10% bio-ethanol. Doordat er maximaal staat ga ik er vanuit dat 0% beter.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Weet je dat…”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer