Helmplicht snorfiets Amsterdam

Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 630
Contacteer:

Helmplicht snorfiets Amsterdam

Bericht#1 » 20 jan 2019, 17:53

0 x
Langste rit op 1 dag 310 km

Huidige scooter:
Sym fiddle 3 02-07-2020 nieuwe

Eerdere scooters:
Peugeot elystar
Peugeot kisbee sportsline
Kymco New Dink 2013 zwart (black Betty)
Kymco Grand Dink 2008 champagne (Klara)(helaas ongeluk gehad)
Yamaha Neo's
Kymco Grand Dink 2008 antraciet
Peugeot buxy rs
Kymco k12
Peugeot tkr
Tomos

Gebruikersavatar
gerard lift
Berichten: 1277

Re: Helmplicht snorfiets Amsterdam

Bericht#2 » 20 jan 2019, 18:08

Lachen dat krijg je met groen linkse mileui gekkies. Maarja ze hebben er zelf voor gekozen. Ze gaan daar nu de problemen van ondervinden eigen schuld
0 x

Gebruikersavatar
Steven Luuko
Berichten: 86

Re: Helmplicht snorfiets Amsterdam

Bericht#3 » 20 jan 2019, 19:24

Oké, dus:
- een snorfiets MOET op het fietspad, wanneer er een blauw rond bord met een fiets erop staat.
- een snorfiets MAG NIET op een fietspad, waar een blauw rechthoekig bord met de tekst "Fietspad' staat.
- een snorfiets MAG NIET op een fietspad, wanneer er een blauw rond bord met een fiets erop staat, met daaronder een bord met de tekst "snorfietsers naar de rijbaan" en alleen dan zouden ze een helm moeten dragen.
Dus eigenlijk is het laatste bord en het eerste bord hetzelfde: Verboden voor brom/snorfietsen. Behalve dat het eerste bord niet verplicht voor fietsers is.

Maximum snelheid voor snorfietsen is overal 25km/u, dus ook op de verplichte rijbaan.
Met zowel snorfietsen als bromfietsen (die al zoveel op elkaar lijken) een helmplicht, is het lastig om te zien of een bestuurder nou een snorfietser of bromfietser is. Ook is 25km/u op een rijbaan veel te langzaam om veilig met het verkeer mee te gaan.

Van bromfietsers kan ik ergens iets voorstellen dat ze bij een bepaalde sitatie op de weg moeten.
Ze mogen immers 20km sneller rijden. Een snorfiets mag 25km/u rijden, maar bijna alle snorfietsen rijden veel sneller dan dat. Met deze nieuwe regel verplaats je het probleem. Zou betere controle op snelheid en wat vaker een rollertest geen beter idee zijn? Of het compleet afschaffen van de snorfiets en alleen maar bromfietsen toestaan?
1 x

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Helmplicht snorfiets Amsterdam

Bericht#4 » 20 jan 2019, 19:57

Ach het beeld hier zal dan niet snel veranderen vaak genoeg dat ik achter een snorfiets zit ,die ik met moeite bij kan houden op de weg terwijl er een fietspad naast ligt waar ze op ze zouden moeten rijen

maar ik houd me hart soms ook wel vast dat als iedereen dat gaat doen met die snorfietsen dan word het echt een zooitje op de weg , maar ik vind ook dat bestuurders van motorvoertuigen ook wel eens wat harder aan gepakt mogen worden op snelheid en gevaarlijk rijgedrag
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
thomas
STN Deutschland
Berichten: 1049

Re: Helmplicht snorfiets Amsterdam

Bericht#5 » 20 jan 2019, 20:09

Steven Luuko schreef:Met zowel snorfietsen als bromfietsen (die al zoveel op elkaar lijken) een helmplicht, is het lastig om te zien of een bestuurder nou een snorfietser of bromfietser is.
Echt waar?
Als een domme Duitser zou ik kijken naar de kleur van de plaat.
2 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Helmplicht snorfiets Amsterdam

Bericht#6 » 20 jan 2019, 20:51

thomas schreef:
Steven Luuko schreef:Met zowel snorfietsen als bromfietsen (die al zoveel op elkaar lijken) een helmplicht, is het lastig om te zien of een bestuurder nou een snorfietser of bromfietser is.
Echt waar?
Als een domme Duitser zou ik kijken naar de kleur van de plaat.



dat zegt nog niets bij vele , zo vragen mij ook nog vaak is dit een motor of een brommer ... of mag je zonder helm rijden.
dus ik denk dat veel mensen niet eens weten wat het kenteken betekend en welke er zijn voor verschillende motorvoertuigen

de gemiddelde mens heeft alleen maar oog voor waar hij heen moet of mobiletelefoon en de omgeving is niet meer belangrijk ervaar ik ..
maar ik zou ook zeggen gooi die snorfietsen er uit daar heb je nu zo'n ebike voor
1 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Social Media

   

Terug naar “Weet je dat…”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer