einde snorfiets

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: einde snorfiets

Bericht#11 » 19 feb 2019, 21:40

Blijft wel een feit dat mensen weer extra op kosten worden gejaagd in dit land.. Ook de snorfietsen/scooters zullen straks in waarde gaan dalen omdat er geen belangstelling meer voor is. Kijk maar naar de dieselauto’s. Die worden ook al bijna niet meer verkocht.
Alles word in dit land maar door onze strot geduwd... Maar ja we kunnen klagen, maar veranderen er toch niets aan.
Als ik een snorscooter zou hebben deed ik hem snel van de hand om nog een goede (inruil) prijs te krijgen.
0 x

Gebruikersavatar
gerard lift
Berichten: 1277

Re: einde snorfiets

Bericht#12 » 19 feb 2019, 22:05

Het punt is dat Nederlanders een slappe hap. Ja hoor is goed zal wel gebeurd zoiets in zeg Frankrijk. Dan staat het land op z. 'n kop met genoeg financieele schade zodat de overheid zig wel 3 x bedenkt maar ja Nederland let op mijn woorden de wegen belasting voor brommers laat niet lang meer opzich wachten
0 x

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: einde snorfiets

Bericht#13 » 19 feb 2019, 22:19

Ik neem aan dat helmplicht ook gaat gelden voor E-Bikes .... die halen met gemak ook 45 km/u.
1 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: einde snorfiets

Bericht#14 » 19 feb 2019, 22:23

gerard lift schreef:Het punt is dat Nederlanders een slappe hap. Ja hoor is goed zal wel gebeurd zoiets in zeg Frankrijk. Dan staat het land op z. 'n kop met genoeg financieele schade zodat de overheid zig wel 3 x bedenkt maar ja Nederland let op mijn woorden de wegen belasting voor brommers laat niet lang meer opzich wachten


Klopt helemaal. En die wegenbelasting geloof ik ook nog wel..
0 x

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: einde snorfiets

Bericht#15 » 19 feb 2019, 22:24

Brute-Force schreef:Ik neem aan dat helmplicht ook gaat gelden voor E-Bikes .... die halen met gemak ook 45 km/u.


Helmplicht is er al voor 45km/h fietsen. Deze moeten op sommige wegen ook de weg op en voeren net als de bromscooter een gele kentekenplaat.
0 x

Gebruikersavatar
Roy
Berichten: 392

Re: einde snorfiets

Bericht#16 » 20 feb 2019, 11:34

ravw schreef:Nu nog einde brommer en scooters en verplicht naar 125 CC gaan en dan die als AM rijbewijs vrij geven
kom maar op dan hebben we als "nieuwe" brommer rijders ook meer keuze :worshippy:


Dat zal erg leuk zijn natuurlijk!

En daarnaast denk ik ook beter voor het milieu en minder files wat ook weer beter is voor het milieu!

Als dat gebeurd zou ik morgen nog een 125 cc scooter kopen!

Ik zeg een petitie starten!!!
2 x
Dag record 153,5 km :sct1:
Sym Fiddle 2 deep ocean blue

Gebruikersavatar
Doolsmurf
Berichten: 116

Re: einde snorfiets

Bericht#17 » 20 feb 2019, 12:39

Brute-Force schreef: .... die halen met gemak ook 45 km/u.


Dat klopt.

Ik rijd vaak niet harder dan 20 tot 25 km/u op mijn snor scooter en wordt dan regelmatig ingehaald door e-bikers en racefietsers. Als ik straks met een helm op moet gaan rijden, gaat dat helemaal een belachelijk tafereel opleveren.

Ik denk dat ik dan maar een grote 25 km sticker op de rug van mijn hesje ga plakken en met opzet iedereen lekker in de weg ga rijden met mijn 25 km per uur.


Afbeelding
0 x

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: einde snorfiets

Bericht#18 » 20 feb 2019, 13:54

De dikke 50 cc scooter is pas later door de handel en BOVAG/ RAI gedegradeerd tot Snorfiets.
En zijn nog steeds zeer succesvol in verhouding tot de bromscooter aankopen.
Rond respectievelijk 70/30 %.
De echte snorfietsen waren de Saxonette en Sparta fietsen met een kleine hulpmotor.
Logisch dat de ziekenhuizen klagen over de vele gewonden, die helmloos hun leven wagen terwijl de meeste al 40 km of harder lopen. Ook de senioren op de Ebike zijn zonder helm kwetsbaar gebleken en daar zal ook op termijn een soort bescherming voor het hoofd verplicht gaan worden. In de ons omringende landen zie je trouwens niemand zonder een fietshelm rijden.
Dus de overheid probeert nu de wet te wijzigen, waardoor helmplicht in de komende jaren een feit wordt.
125 cc motoren en scooters vrijgeven voor het B rijbewijs zal door Brussel moeten worden afgedwongen, want in onze drukke randstad lijkt mij dat een brug te ver. Je kunt niet meekomen met het snelverkeer en ook worden diverse 80 km wegen omgebouwd naar 100 km autowegen. Denk aan de N 57 naar Zeeland.
0 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Oldy
Berichten: 823

Re: einde snorfiets

Bericht#19 » 20 feb 2019, 14:42

Roy schreef:Als dat gebeurd zou ik morgen nog een 125 cc scooter kopen!

Ik zeg een petitie starten!!!

Nou daarom ben ik bezig met m'n rijbewijs A. Verwacht dat spits toeslag ook word ingevoerd
0 x
Groetjes Oldy :sct1:
Rijd Sym Symphony
Langste rit op één dag 319,5 km
van Alzey naar Krefeld via de Eifel (D) op 13 augustus 2018

Gebruikersavatar
gerard lift
Berichten: 1277

Re: einde snorfiets

Bericht#20 » 20 feb 2019, 15:21

Kun je op wachten de regering heeft geld nodig. Maar Brussel hoeft niet af te dwingen het mag. Maar de rai en bovag hebben ervoor gepleit om het wel toe te staan. Alleen de KNMV was zeer zwaar tegen. Dit kun je trouwens terug vinden op het internet.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Weet je dat…”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer