Bericht#18 » 20 feb 2019, 13:54
De dikke 50 cc scooter is pas later door de handel en BOVAG/ RAI gedegradeerd tot Snorfiets.
En zijn nog steeds zeer succesvol in verhouding tot de bromscooter aankopen.
Rond respectievelijk 70/30 %.
De echte snorfietsen waren de Saxonette en Sparta fietsen met een kleine hulpmotor.
Logisch dat de ziekenhuizen klagen over de vele gewonden, die helmloos hun leven wagen terwijl de meeste al 40 km of harder lopen. Ook de senioren op de Ebike zijn zonder helm kwetsbaar gebleken en daar zal ook op termijn een soort bescherming voor het hoofd verplicht gaan worden. In de ons omringende landen zie je trouwens niemand zonder een fietshelm rijden.
Dus de overheid probeert nu de wet te wijzigen, waardoor helmplicht in de komende jaren een feit wordt.
125 cc motoren en scooters vrijgeven voor het B rijbewijs zal door Brussel moeten worden afgedwongen, want in onze drukke randstad lijkt mij dat een brug te ver. Je kunt niet meekomen met het snelverkeer en ook worden diverse 80 km wegen omgebouwd naar 100 km autowegen. Denk aan de N 57 naar Zeeland.
0 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.