technische vragen hier op het forum door nieuwe leden.

Gebruikersavatar
martin66
Voormalig STN Lid
Berichten: 860

Re: technische vragen hier op het forum door nieuwe leden.

Bericht#21 » 05 dec 2019, 19:30

Hoi
Ik snap wat je bedoelt marco
Misschien om iets eens duidelijker te maken
Ik moest een klokje voor mijn sym jet nou hup hier effe zoeken en zonder een vraag te stellen zag ik een foto met klokje
Zelfde als met bevestiging voor de navigatie hup in de zoekmachine en zo gevonden
Denk dat daar de fout zit eerst vragen dan pas zoeken in plaats van andersom
Maar denk dat ik oud word en nog steeds eerst zelf alles wil weten voor ik iets vraag
Groet Martin
2 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: technische vragen hier op het forum door nieuwe leden.

Bericht#22 » 05 dec 2019, 21:54

Wil me uiteraard nergens tegenaan bemoeien, maar is het wel eens opgekomen dat hier misschien mensen om technische hulp verzoeken omdat ze (net als ondergetekende) net een keer teveel genaaid zijn door de plaatselijke 'fietsenmaker'.
Ook ik ben hier aan mijn meeste technische kennis gekomen, waarvoor mijn onuitsprekelijke dank.

Een jaarlijkse bijdrage ben ik vóór. Voor de hakky en de tannas betaal je ook contributie.
Hoeven geen wereldbedragen te zijn.

Ik meen me te herinneren dat er ooit een keer sprake was van het organiseren van een 'klusmeeting', waar klein en simpel onderhoud zou worden uitgelegd door de wat meer ervaren sleutelaars.
Dit kan op verschillende locaties plaatsvinden, zodat er uit alle windstreken gebruik van kan worden gemaakt.

Voor wat betreft de 'zoekfunctie'.
Ik vind het soms ronduit verwarrend.
Tik je een zoekwoord in; krijg je 1001 reacties te zien die werkelijk NIETS met het onderwerp te maken hebben. Enkel het woord wat je in hebt getikt komt gehighlight voor in de tekst.
Dit is waarschijnlijk het geouwehoer waar Henk op doelt (?).

Aan de andere kant kan ik me levendig voorstellen dat het forum voor veel leden een stukje afleiding is van de dagelijkse sores. Ik zou liegen als ik zei dat ik niet minimaal 3x per dag inlog om te kijken of er nog wat te lezen/ouwehoeren valt

Zou het niet veel beter zijn om de 'tech-hoek' wat op te leuken met wat sub-menu's?
Bijvoorbeeld: Mechanische Vragen - Kymco - Peugeot - SYM - China, etc, zodat mensen gericht kunnen zoeken.

Het aanmeldingsformulier voorzien van een invulformulier waarin je eerst jezelf MOET voorstellen... naam, woonplaats, scooter, hobby's.
Niet invullen = geen vragen stellen. Mensen die graag in de anonieme modus willen blijven hangen schrik je daarmee ongetwijfeld af.

Ik ben vanuit mijn werk gewend om in constructieve oplossingen te denken, dus ik probeer ook maar een beetje opbouwend mee te blaten...
Zal effe werk zijn voor de systeembeheerders.... dat dan weer wel.
Maar wellicht dat het zuiverend werkt.
6 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: technische vragen hier op het forum door nieuwe leden.

Bericht#23 » 05 dec 2019, 22:25

Wat betreft de zoekfunctie. Je bent enorm in het voordeel als je de juiste zoektermen kan verzinnen/uitsluiten. Dat is ook zo op Google en eigenlijk op het hele internet. Zeer waarschijnlijk komen nieuwelingen hier terecht door te zoeken op Internet naar oplossingen voor hun problemen.
Als ze dan hier terechtkomen is een "doorstart" naar info in een seconde gemaakt, en voila, daar heb je een niet voorgestelde vragensteller.
2 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Gebruikersavatar
paul snip
Berichten: 27

Re: technische vragen hier op het forum door nieuwe leden.

Bericht#24 » 05 dec 2019, 22:39

Ik ben hier terecht gekomen omdat ik gebruikers ervaringen zocht van de Bami brommers.
Als je gaat Googelen kom je al heel snel hier uit.
Technische info is leuk. Maar voor mij niet echt van levensbelang. In het dagelijks leven ben ik Wegenwacht en ik sleutel heel veel aan quads voor de hobby.
Ik vind het zelfs wel leuk om mensen met raad en daad bij te staan.
Inmiddels heb ik de Bami brommer perfect rijdend.
Het daadwerkelijk toeren met de brommer moet ik nog zien of ik dat leuk vind. Nu hij iets gemakkelijker en vooral met wat minder toeren rijdt vind ik het best leuk eigenlijk.
In eerste instantie is de brommer bedoeld als vervoer op vakantie.
Het uitzetten van toertochten heb ik ook ruime ervaring mee. Dus misschien komt er van 't zomer wel een mooie rit van mijn kant. Ik heb dat ook vaak met en voor quadrijders gedaan. Maar die gaan zo langzamerhand steeds meer de hardcore offroad kant op. Dus dat is wat verwaterd. Wel leuke vriendschappen aan over gehouden trouwens.
Meerijden met een tour ga ik ook zeker een keer doen. Als ik de drager achterop de camper straks klaar heb is afstand ook geen probleem meer.
2 x

Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 188

Re: technische vragen hier op het forum door nieuwe leden.

Bericht#25 » 05 dec 2019, 23:29

Hoi paul

Wat voor bami brommer is het?
En welk deel van 't land?

Ben zelf ook monteur (buitenboordmotoren en boten) maar mijn collega is helemaal gek met bami quads. Heeft ook een eigen forum. quadforumnederland.nl
0 x

Gebruikersavatar
paul snip
Berichten: 27

Re: technische vragen hier op het forum door nieuwe leden.

Bericht#26 » 06 dec 2019, 12:38

Hanway Raw 50. Oftewel AGM Caferacer. Ik woon in Noord Nederland.

Mijn quads zijn geen Bami quads overigens. Uitsluitend Can Am (Amerikaans).
0 x

Gebruikersavatar
Seppie88
Berichten: 89

Re: technische vragen hier op het forum door nieuwe leden.

Bericht#27 » 06 dec 2019, 14:22

stoyanov schreef:
Zou het niet veel beter zijn om de 'tech-hoek' wat op te leuken met wat sub-menu's?
Bijvoorbeeld: Mechanische Vragen - Kymco - Peugeot - SYM - China, etc, zodat mensen gericht kunnen zoeken.



Dit lijkt me perfect. Ook ik ben lid geworden vanwege technische vragen. Daarnaast veel lezen over tours en vakanties, heerlijk.

Maar ik denk dat het heel waardevol is om een goeie tech-baak te hebben. Veel websites/fora zijn heel erg outdated, hier is een redelijk actieve community gaande. Hier een nette kennisbank opbouwen zou een hoop helpen voor veel denk ik
1 x
Beta ARK AC 50

1-10-'19 19.000KM

Maand record: 1.031,7 KM.
Dag record: 154,3 KM.
Zuinigheid record: 1:44,5

Gebruikersavatar
Eagleseye
STN Forum Moderator
Berichten: 638
Contacteer:

Re: technische vragen hier op het forum door nieuwe leden.

Bericht#28 » 06 dec 2019, 15:26

Als wij dat gaan doen dan zijn we geen tourclub meer waarvoor deze forum ooit is voor opgericht.
Deze forum was ooit bedoeld geweest voor mensen om samen in groepjes te kunnen gaan toeren.
En dat ze samen een gezellige bijeen komsten kunnen gaan organiseren waar iedereen naar toe kunnen gaan.
Om die redenen ben ik en mijn vrouw lid geworden van deze forum.
Al die technische gedoe is later erbij gekomen alleen puur voor het gemak zodat de mensen hun scooter kunnen repareren om toch nog met de tour mee te kunnen rijden.
Ik vind het heel jammer dat de moreel onder de leden om iets te organiseren ver verzwakt is (met de uitzondering van leden die al iets in de planning hebben staan).
Als er toch mensen zijn die iets willen weten over techniek dan zou ik zeggen organiseer dan een meeting puur voor de techniek.
1 x
Met vriendelijke groet.

Peter.

Dag record km: 312
Datum dag record: 27-6-2020

Afbeelding

Deze brommers heb ik gereden:
Puch DS 50.
Peugeot 103.
Beta Ykon.
Derbi Manhattan.
2x Piaggio Fly (een zwarte 4takt 2006 en een zilvere 2takt 2005).
Nu rij ik op mijn "Silverwing" Kymco Grand Dink 50.

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: technische vragen hier op het forum door nieuwe leden.

Bericht#29 » 06 dec 2019, 16:43

Dit weekend kom ik met een officiele reactie want dit loopt inderdaad al heel lang.
0 x

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: technische vragen hier op het forum door nieuwe leden.

Bericht#30 » 06 dec 2019, 18:38

Fora evolueren, net zoals taal, verenigingen, wetenschap, kerk. Als mocht blijken dat een meerderheid specifiek over toeren wil schrijven, doe maar. Ruim geschat denk ik dat 30% over toeren gaat, de rest over het weer, gezondheid, verjaardag of techniek. Ik zou zeggen, haal er uit wat jou past, reageer niet als het jou niet past. Iedereen ergert zich wel ergens aan, verdraagzaamheid is niks van over de grenzen hoor. Ikzelf denk dat alleen zo verenigingen kunnen blijven bestaan. Doe wel en zie niet om.
10 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Social Media

   

Terug naar “Weet je dat…”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer