technische vragen hier op het forum door nieuwe leden.

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

technische vragen hier op het forum door nieuwe leden.

Bericht#1 » 05 dec 2019, 11:09

nou aan de koptekst te zien weten jullie gelijk wat het onderwerp is en ik denk dat ik niet de enige ben die zich er zo langzamerhand dood aan ergert.
aangezien we veel van deze kennis in huis hebben trekken we dus ook veel mensen aan die meer hier komen om hun technische problemen op te lossen dan te toeren o.i.d.
en krijgen we de zelfde vragen steeds weer.
nu is dit aan iedereen gericht.
wij zijn geen importeurs hier geen technische vraagbaak hebben (op een enkeling na) geen complete werkplaats thuis waar we jou net nieuw gekochte scooter even aan de computer kunnen hangen omdat hij beroerd lopend door de leverancier is afgeleverd.
je gaat ook niet naar de plaatselijke kookclub omdat je gaststel het niet doet..wij zijn een toerclub die door vaak eigen ervaringen een behoorlijke technische data bank vormt.
dus net zoals je hier bent gekomen zoekend waarschijnlijk (das immers goedkoper en gemakkelijker dan terug gaan naar die leverancier.)
hier kan je vele onderwerpen vinden door.. juist ze net als op google ze in het zoekbalk te typen even wachten...
ja hoor 98% kans dat er lees voer zat is waar je je als nieuw lid in kan lezen
daar naast is het zo dat we ons net als dat je op visite komt voor de eerste keer je even voorstelt heel normaal lijkt ons.
zo nu is die frustratie ook uit de lucht
en aangezien ik het ongekende geluk heb in het bestuur van deze toerclub te zitten mag ik het nog zeggen ook
haha
roelf
5 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: technische vragen hier op het forum door nieuwe leden.

Bericht#2 » 05 dec 2019, 11:28

Inderdaad Roelf, maar dan riskeer je wel dat niet iedereen het eens is met de ongenuanceerde manier waarop dat gebeurd.
2 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Gebruikersavatar
Willem13
Voormalig STN Lid
Berichten: 115

Re: technische vragen hier op het forum door nieuwe leden.

Bericht#3 » 05 dec 2019, 11:48

of aan Sinterklaas vragen.
1 x

Gebruikersavatar
Marco_61
Voormalig STN Lid
Berichten: 723

Re: technische vragen hier op het forum door nieuwe leden.

Bericht#4 » 05 dec 2019, 12:13

tomosje schreef:Blabla, blablablabla, blabla blabla.

Ben het er roerend mee eens, applaus. :yeah: :yeah: :yeah:
Gr, Marco.
1 x

Gebruikersavatar
Eagleseye
STN Forum Moderator
Berichten: 638
Contacteer:

Re: technische vragen hier op het forum door nieuwe leden.

Bericht#5 » 05 dec 2019, 12:19

Ik ben met Roelf helemaal mee eens.
1 x
Met vriendelijke groet.

Peter.

Dag record km: 312
Datum dag record: 27-6-2020

Afbeelding

Deze brommers heb ik gereden:
Puch DS 50.
Peugeot 103.
Beta Ykon.
Derbi Manhattan.
2x Piaggio Fly (een zwarte 4takt 2006 en een zilvere 2takt 2005).
Nu rij ik op mijn "Silverwing" Kymco Grand Dink 50.

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: technische vragen hier op het forum door nieuwe leden.

Bericht#6 » 05 dec 2019, 12:34

bertecello tja kan zo zijn maar er is geloof ik 10000000000 keer gevraagd om eerst voor te stellen dan pas vragen te stellen
dan maar eens zo
en om dan ook daad bij het woord te houden zullen we er vanaf nu op toe zien dat het ook in die volgorde gebeurd
mochten er nieuwe leden zijn of oud e die de zelfde fout maken dus een nieuw topic over een al beschreven onderwerp aanmaken zullen we niet schromen die te verwijderen en te verwijzen naar dat eerdere topic.
idem met het eerst vragen dan voorstellen..
gewoon verwijderd en volgende poging ! haha
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: technische vragen hier op het forum door nieuwe leden.

Bericht#7 » 05 dec 2019, 13:03

En toch is dat niet de juiste manier. Vandaar dat ik zoveel respect heb voor de mensen die hun vrije tijd investeren om een forum zo goed te laten draaien. Veel nieuwkomers zijn onwetend over de hier geldende regels. Er is niemand die hier per ongeluk stilvalt, de moeite neemt om eerst de forumgewoontes op te zoeken. Natuurlijk kan je jou mening/overtuiging doordrukken maar welke maatregel je ook neemt. Het is volgens mij onmogelijk om nieuwkomers volgens een vooropgestelde procedure te laten aanmelden tenzij je alles blokeerd als ze de eerste letter typen.
2 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Gebruikersavatar
Doolsmurf
Berichten: 116

Re: technische vragen hier op het forum door nieuwe leden.

Bericht#8 » 05 dec 2019, 14:07

tomosje schreef:tomosje lucht zijn hart


Hoi tomosje,

Ben zelf een jaar geleden inderdaad lid geworden vanwege een technisch probleem met mijn scooter. Maar daarna enthousiast geworden door alle reisverhalen op dit forum, ben ik nu volop aan het toeren geslagen. Misschien kan techniek een ingang zijn naar toeren ?
3 x

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: technische vragen hier op het forum door nieuwe leden.

Bericht#9 » 05 dec 2019, 14:27

Waar roelf (tomosje) op doelt is het volgende.

Het is natuurlijk het scooter TOUR club, niet de scooter TECHNIEK club. De club is opgezet door een paar enthousiaste toerders, en met het groeien van het aantal leden is natuurlijk ook het aantal scooters vergroot. En met een grote groep voertuigen komen natuurlijk ook problemen mee. Dus werd ook de technische kennis met elkaar gedeeld. Want waarom zou je het wiel opnieuw moeten uitvinden als je tourmaatje het al gedaan heeft.

Maar wat er de laatste tijd veel gebeurt is dat mensen een probleem met de scooter hebben, die hebben gen zin om zelf het forum te doorzoeken of zijn het niet eens met de antwoorden die al gegeven zijn. Maken een account, stellen de vraag. En wanneer de vraag beantwoord is zijn zij content en komen ze nooit meer terug. Hoogstens als het probleem toch niet opgelost blijkt te zijn of als er later een ander probleem voordoet.

En dat is niet het idee van de club, de meesten (zeker de mensen die al wat langer lid zijn) zijn lid om met elkaar te touren en om tourverhalen met elkaar uit te wisselen. Niet om half nederland te helpen met zijn/haar problemen.

Dus @HugoH , ja het stukje techniek kan bij een nieuw lid de ingang zijn om tourder te worden. Maar 90% van de mensen die een account aanmaakt omdat ze een probleem hebben, en het niet door een dealer willen laten oplossen door een van de 100 en 1 redenen die ze daar voor kunnen hebben, komen niet meer terug voor het daadwerkelijke doel van de club.
2 x

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: technische vragen hier op het forum door nieuwe leden.

Bericht#10 » 05 dec 2019, 14:29

nou nogmaals dan ..
in de regels van het forum is duidelijk aangegeven dat het normaal gebruik is je voor te stellen het forum eens goed door te lezen en dan vervolgens je te mengen in alle activiteiten hier.
staat er al zolang het forum draait,
maar en dat zien de gewone leden niet melden zich om 13.15 uur aan in de middag pauze op het werk verwachten vervolgens dat wij onmiddellijk ze goedkeuren en toegang tot het forum verlenen
om 1 vraag te stellen als die hier door de leden word beantwoord.. zijn ze heel vaak weer weg. en missen heel veel leuke dingen die ze gratis op hun zoektocht er bij kunnen krijgen.
daarnaast en daar kunnen de nieuwe leden ook niks aan doen begint de basis van dit forum het gezamenlijk beleven van de hobby te toeren met een (brom/snor ) scooter een onder geschoven kindje te worden simpel weg omdat de techniek veelal voor aan staat in de new topics lijst.
daar willen we toch proberen verandering in te brengen
en natuurlijk is het een zeer leuk en belangrijk deel van dit forum en de club neem je eigen verslag van je sym scooter
ik wil wedden dat er mensen zijn die door jou verhaal de scooter aangeschaft hebben.. en ze zullen niet teleurgesteld zijn!
er is op dit moment een scheef groei en door de leden eerst eens te ;laten zoeken voor gelijk hun probleem naar voren te brengen kunnen ze zich gelijk verdiepen in het forum !
dan nog even het volgende wij van het team zijn op de achtergrond vaak uren met het forum bezig maar moeten gewoon af en toe ook optreden niet leuk wel noodzakelijk
vriendelijke groet
roelf
zie trouwens dat frank een soort gelijk verhaal heeft neergezet. waar ik me volledig bij aansluit
4 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Social Media

   

Terug naar “Weet je dat…”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer