vervangen halogeen lamp in koplamp

Gebruikersavatar
Marco_61
Voormalig STN Lid
Berichten: 723

Re: vervangen halogeen lamp in koplamp

Bericht#31 » 16 jan 2020, 22:17

Oldy schreef:
Marco_61 schreef:
Amendoim schreef:Maar ik zie dus dat een jet14 slechts 1 lamp tegelijk heeft branden. Vandaar dus ook dat je H1 lampen hebt in plaats van H4.

Kan je dat laten ombouwen zodat je zeg maar 2 koplampen altijd tegelijk aan hebt (aan de kant van de schakelaar, doorlussen) en dan H4 LED lampen (hoog/laag) in beide kunt gebruiken?

Ja, dat kan. De motoruitvoering heeft dat namelijk. Daar heb je alle twee de koplampen branden.
Gr, Marco.

Ik vraag me af of het technisch goed gaat op de lange duur. Motor/brommer uitvoering zijn de standaard lampen al terug gebracht naar 35Watt (Auto is 55/60Watt) Wanneer je 2 koplampen gaat aansluiten dan heb 70 Watt en dat betekent ca 6 Ampère door de draad die eigenlijk berekend is voor 5 Ampère. Dit zal ook denk ik problemen geven voor de lichtspoel of de accu daar deze meer belast wordt dan berekend. Dit geldt natuurlijk niet wanneer je een uurtje rijd maar kan me voorstellen dat een lange tour wel problemen gaat geven op den duur

Ik heb op joep tjoep reviews gezien van de jet 14 motor uitvoering, en die hadden allemaal dubbel dimlicht. Dus het kan wel. Natuurlijk kan het ook zijn dat daar andere bekabeling inzit, en een andere lichtspoel dan in de 50cc uitvoering.
Gr, Marco.
0 x

Gebruikersavatar
martin66
Voormalig STN Lid
Berichten: 860

Re: vervangen halogeen lamp in koplamp

Bericht#32 » 17 jan 2020, 11:05

hoi
Maakt het nog uit wat voor merk je koopt af van een ander.merk zelfde lichtsterkte de helft goedkoper
Groet Martin
0 x

Gebruikersavatar
Marco_61
Voormalig STN Lid
Berichten: 723

Re: vervangen halogeen lamp in koplamp

Bericht#33 » 17 jan 2020, 11:12

martin66 schreef:hoi
Maakt het nog uit wat voor merk je koopt af van een ander.merk zelfde lichtsterkte de helft goedkoper
Groet Martin

Merk maakt niets uit. Als het maar een HS1 35/35 watt lamp is.
0 x

Gebruikersavatar
HJ T
Voormalig STN Lid
Berichten: 575

Re: vervangen halogeen lamp in koplamp

Bericht#34 » 17 jan 2020, 12:57

denk dat ik alleen in de knipperlichten leds doe , en de koplamp zo laat . moet dan ook wel een knipperlicht automaat in de Sym Jet 14 zitten .weet niet of dat zo is maar ga ervan uit van wel
0 x

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: vervangen halogeen lamp in koplamp

Bericht#35 » 18 jan 2020, 13:13

Burt Munro schreef:Jullie hoeven mij niet te geloven ,gebruik de zoek functie maar is en tik city grip of power pure in.En kijk naar de berichten van de mensen die gekozen hebben voor een merkband.
De originele banden van scooters uit Azië worden afgeleverd met de aller goedkooptste banden, zelf als ze lek zijn staan ze niet plat . Ze zijn van een soort veredeld plastic.Je scooter rijd een stuk soepeler en je hebt grip, dus ook een stuk veiliger !


Ik ben het met je eens hoor. Als je op nat wegdek hard wil remmen met je chinabanden, is de kans groot dat je voorwiel wegglijdt. Ik rij ook met chinabanden (rij weinig en ben gierig) maar vergeleken met goede banden is het drama.

Lampjes pak ik altijd van de Action, wat dat betreft ben ik weer niet zo kieskeurig! :cheers:
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: vervangen halogeen lamp in koplamp

Bericht#36 » 18 jan 2020, 18:59

nou dat met die lampje s he
wij hebben bij onze vorige auto een opel vectra van 2006 denk ik wel elk jaar 2 keer de lampen vervangen.
dus ik dacht net als jullie action.. nog geen 3 maanden stuk..
naar een auto zaak gegaan en daar de zaak uitgelegd kreeg het advies die action zooi niet weer te kopen omdat onze auto een hoge spanning had en die lampje s op zich goed zijn echter is de gebruikte draad veel dunner dan bijvoorbeeld phillips ik heb daar dus lampen gekocht die ook 100% meer licht gaven en die zitten er nog in al meer als een jaar!
ik had de lamp die henk in zijn scooter heeft in mijn champagne kleur grand dink zitten. merkbaar verschil nu was de lichtopbrengst van die grand dink s bar slecht in vergelijking met de g dink maar toch.
ik zou liever een duurdere lamp kopen.
en oh ja even over die banden.
tuurlijk koop ik ook goede banden als ik ze moet vervangen maar om nu meteen 120 euro in de sloot te kieperen omdat die banden minder rij kwaliteiten leveren dan bijvoorbeeld Michelin (waar ik trouwens helemaal niet blij mee was zeker niet op die zwarte strepen in het asfalt als ze die scheuren gerepareerd hebben,..\.
2 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
E.vdploeg1978
Berichten: 103

Re: vervangen halogeen lamp in koplamp

Bericht#37 » 19 jan 2020, 09:00

Zou toch wel eens willen weten hoe jezelf de lampen van de Jet14 kan vervangen
0 x
Sym Jet14 50cc 2018

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: vervangen halogeen lamp in koplamp

Bericht#38 » 19 jan 2020, 09:50

tomosje schreef:nou dat met die lampje s he
wij hebben bij onze vorige auto een opel vectra van 2006 denk ik wel elk jaar 2 keer de lampen vervangen.
dus ik dacht net als jullie action.. nog geen 3 maanden stuk..
naar een auto zaak gegaan en daar de zaak uitgelegd kreeg het advies die action zooi niet weer te kopen omdat onze auto een hoge spanning had en die lampje s op zich goed zijn echter is de gebruikte draad veel dunner dan bijvoorbeeld phillips ik heb daar dus lampen gekocht die ook 100% meer licht gaven en die zitten er nog in al meer als een jaar!
ik had de lamp die henk in zijn scooter heeft in mijn champagne kleur grand dink zitten. merkbaar verschil nu was de lichtopbrengst van die grand dink s bar slecht in vergelijking met de g dink maar toch.
ik zou liever een duurdere lamp kopen.
en oh ja even over die banden.
tuurlijk koop ik ook goede banden als ik ze moet vervangen maar om nu meteen 120 euro in de sloot te kieperen omdat die banden minder rij kwaliteiten leveren dan bijvoorbeeld Michelin (waar ik trouwens helemaal niet blij mee was zeker niet op die zwarte strepen in het asfalt als ze die scheuren gerepareerd hebben,..\.


Ik heb al meerdere actionlampjes gebruikt in mijn auto's en ze gingen nooit binnen het jaar stuk. Ik vind het ook opmerkelijk, maar toch is het zo. Niet gek voor een lampje van nog geen 2 euro. Als je op onverlichte of slecht verlichte wegen rijdt zijn goede Philips of Osram lampen uiteraad wel een prima investering. Maar in de randstad is overal straatverlichting.

W.b.t. die banden, ik heb Deestones onder mijn Agility en ik weet gewoon dat ik op m'n muil ga al ik bij 40 km/h een noodstop zou moeten maken. Kan je natuurlijk deels op anticiperen, maar echt fijn rijdt het niet...
1 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
E.vdploeg1978
Berichten: 103

Re: vervangen halogeen lamp in koplamp

Bericht#39 » 21 jan 2020, 18:03

E.vdploeg1978 schreef:Zou toch wel eens willen weten hoe jezelf de lampen van de Jet14 kan vervangen


Weer iemand hoe dit moet?
0 x
Sym Jet14 50cc 2018

Gebruikersavatar
HJ T
Voormalig STN Lid
Berichten: 575

Re: vervangen halogeen lamp in koplamp

Bericht#40 » 21 jan 2020, 18:53

staat aan het begin van dit topic ,met je hand onder de neus en dan achter de lamp zit een rubberen kap links en rechts . die er af dan kun je de lamp vervangen. dat is wat ik gezien heb bij de dealer gewoon draaien of er uit trekken weet ik niet ik heb het zelf niet gedaan gr Henk
1 x

Social Media

   

Terug naar “Weet je dat…”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer