Stoney3K schreef:Amendoim schreef:JMans schreef:Schaf gewoon de hele snorfiets af dan, niemand die met 25 km/u met helm op gaat rijden.
En 25+ op de rijbaan... mooi, dan zijn we ook meteen van die racefietsers af.
Die rijbaangekte is nu al compleet de pan uit gerezen. In Amsterdam moet je met de snorfiets op de ene plek de rijbaan op mét helm, 300 meter verder weer terug het fietspad op. Brommers moeten ook al overal zig-zaggen tussen rijbaan en fietspad, en 9 van de 10 keer is het een gedonder om te navigeren want je rijdt overal tegen geslotenverklaringen aan.
En dan heb je die elektrische fietsen met een gele kentekenplaat die om de één of andere reden weer wel als "fiets" worden gezien en dus wel op het fietspad mogen, en zich niets aan hoeven trekken van de "verboden voor brommers" bordjes.
Je hebt nu zo achterlijk veel categorieën dat mensen de weg gewoon kwijt raken. Wees dan consequent, gele plaat betekent lichte motorfiets en overal binnen de bebouwde kom op de rijbaan, buiten de BBK misschien op het fietspad. Blauwe plaat altijd op het fietspad, en alles met helmplicht.
Hans52 schreef:[i]rondweg " een 50 km weg gemaakt zodat je als scooter/brommer rijder je ook "veiliger" voelt , maar zo vaak als ik daar een middelvingertje krijg....
Hans52 schreef:Mee eens met bovenstaande met nog wel een toevoeging , als je de schakelbrommer/bromscooter als lichte motorfiets ziet en standaard binnen de bebouwde maar ook buiten de bebouwde kom op de rijbaan wil hebben , verhoog dan de maximum snelheid naar ongeveer 70.
tomosje schreef:en de opritje s /afritje s zin zeker in het landelijke vaak spek glad omdat vaak de overgebleven klikers van de gemeentewerf er voor gebruikt zijn of van die grastegels levens gevaarlijk.
ook de vaak onmogelijke plekken waar je op en van de weg moet
overigens heb ik helemaal geen moeite met het fietspad vind het zelfs soms wel prettig.
roelf
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten