Helmplicht komt er nu toch echt aan

Gebruikersavatar
Roy
Berichten: 392

Re: Helmplicht komt er nu toch echt aan

Bericht#51 » 20 feb 2020, 22:57

mijn dealer had mij dat verteld heb ook even naar de jet gekeken toen ik voor de fiddle ging kijken wit vind ik de mooiste kleur voor de jet persoonlijk
0 x
Dag record 153,5 km :sct1:
Sym Fiddle 2 deep ocean blue

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Helmplicht komt er nu toch echt aan

Bericht#52 » 21 feb 2020, 00:25

Delight schreef:
Amendoim schreef:
Hans52 schreef: Hoofdzakelijk bezorgscooters, en dit is niet racistisch bedoeld


Alleen witte scooters kunnen racistisch zijn.

Om Herman Finkers maar even te quoten:
Ik hou niet van discriminatie, maar ik heb hem het liefste zwart! :bbbsmile:

Afbeelding


zo als Henry Ford ooit eens zei:

“A customer can have a car painted any color he wants as long as it’s black”?

:worshippy: een man die weet wat een goede kleur is :thumbsup:
2 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Helmplicht komt er nu toch echt aan

Bericht#53 » 21 feb 2020, 06:40

Stoney3K schreef:
Amendoim schreef:
JMans schreef:Schaf gewoon de hele snorfiets af dan, niemand die met 25 km/u met helm op gaat rijden.

En 25+ op de rijbaan... mooi, dan zijn we ook meteen van die racefietsers af.


Die rijbaangekte is nu al compleet de pan uit gerezen. In Amsterdam moet je met de snorfiets op de ene plek de rijbaan op mét helm, 300 meter verder weer terug het fietspad op. Brommers moeten ook al overal zig-zaggen tussen rijbaan en fietspad, en 9 van de 10 keer is het een gedonder om te navigeren want je rijdt overal tegen geslotenverklaringen aan.

En dan heb je die elektrische fietsen met een gele kentekenplaat die om de één of andere reden weer wel als "fiets" worden gezien en dus wel op het fietspad mogen, en zich niets aan hoeven trekken van de "verboden voor brommers" bordjes.

Je hebt nu zo achterlijk veel categorieën dat mensen de weg gewoon kwijt raken. Wees dan consequent, gele plaat betekent lichte motorfiets en overal binnen de bebouwde kom op de rijbaan, buiten de BBK misschien op het fietspad. Blauwe plaat altijd op het fietspad, en alles met helmplicht.


Zie jij het gebeuren? In een politiek landschap met 37 partijen 328 splintergroeperingen 2457 belangenverenigingen en 37894 deskundologen.....
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Hans52
Berichten: 206

Re: Helmplicht komt er nu toch echt aan

Bericht#54 » 21 feb 2020, 09:17

Je hebt nu zo achterlijk veel categorieën dat mensen de weg gewoon kwijt raken. Wees dan consequent, gele plaat betekent lichte motorfiets en overal binnen de bebouwde kom op de rijbaan, buiten de BBK misschien op het fietspad. Blauwe plaat altijd op het fietspad, en alles met helmplicht.

Mee eens met bovenstaande met nog wel een toevoeging , als je de schakelbrommer/bromscooter als lichte motorfiets ziet en standaard binnen de bebouwde maar ook buiten de bebouwde kom op de rijbaan wil hebben , verhoog dan de maximum snelheid naar ongeveer 70 , kan je in ieder geval beter mee met het verkeer. Ik rij regelmatig in Utrecht en daar hebben ze de " rondweg " een 50 km weg gemaakt zodat je als scooter/brommer rijder je ook "veiliger" voelt , maar zo vaak als ik daar een middelvingertje krijg.... :bang!:
2 x
:saufen: Nobody is perfect,........ My name is....

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Helmplicht komt er nu toch echt aan

Bericht#55 » 21 feb 2020, 13:39

Hans52 schreef:[i]rondweg " een 50 km weg gemaakt zodat je als scooter/brommer rijder je ook "veiliger" voelt , maar zo vaak als ik daar een middelvingertje krijg.... :bang!:



haha heel herkenbaar , hier ook in de binnen stad , je rijd gewoon al volgas wat voor mij 50 km op de teller is en nog zijn ze te gehaast en willen het liefst door je heen , hallo mensen , heb geduld en als je vind dat ik te langzaam rijd gaat klagen bij M Rutte
maar houd mij graag in leven ik heb het ook niet verzonnen om maar 45 km te rijden waar de gemiddelde weggebruiker 50 mag
1 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
Stoney3K
Berichten: 265

Re: Helmplicht komt er nu toch echt aan

Bericht#56 » 25 feb 2020, 14:16

Hans52 schreef:Mee eens met bovenstaande met nog wel een toevoeging , als je de schakelbrommer/bromscooter als lichte motorfiets ziet en standaard binnen de bebouwde maar ook buiten de bebouwde kom op de rijbaan wil hebben , verhoog dan de maximum snelheid naar ongeveer 70.


Probleem met de maximumsnelheid verhogen is dat de technische eisen van brommers dan ook moeten worden aangepast, en de bestaande typegoedkeuringen ongeldig worden. Dat zie ik nog niet zo snel gebeuren.

Ik heb er ook weinig moeite mee om op het fietspad te rijden, mits gemeenten ervoor zorgen dat ik op een veilige manier vanaf de weg naar dat fietspad kan komen en terug. Heel vaak zie je dat het hele korte uitvoegstrookjes zijn of zelfs haakse bochten, waardoor je bijna moet stoppen en dus alle automobilisten achter je moet hinderen om de bocht te kunnen maken.
1 x

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Helmplicht komt er nu toch echt aan

Bericht#57 » 25 feb 2020, 15:57

en de opritje s /afritje s zin zeker in het landelijke vaak spek glad omdat vaak de overgebleven klikers van de gemeentewerf er voor gebruikt zijn of van die grastegels levens gevaarlijk.
ook de vaak onmogelijke plekken waar je op en van de weg moet
overigens heb ik helemaal geen moeite met het fietspad vind het zelfs soms wel prettig.
roelf
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Helmplicht komt er nu toch echt aan

Bericht#58 » 25 feb 2020, 19:32

Grootste probleem waar wij als scooteristen tegenaan lopen is het gegeven dat politiek den Haag voornamelijk bevolkt wordt door volslagen wereldvreemd vogels van diverse pluimage.
Het overgrote deel heeft zich in de vroege jeugdjaren vermoedelijk veelvuldig tegoed gedaan aan boeken van de gebroeders Grimm en Jules Verne.
Anders kan ik die halsstarrige en volkomen wereldvreemde houding niet uitleggen.
Het zou voor veel van hen wellicht een eye-opener zijn om zich, in de trant van "jouw vrouw, mijn vrouw", eens te storten in zaken welke de gewone man en vrouw bezig houden, teneinde een keer tot een weloverwogen keuze te komen.
Maar ik vermoed dat er nog heel wat water door de Rijn naar Katwijk zal stromen eer dat gaat plaatsvinden.
De ivoren toren biedt nog steeds een lekkere bescherming en het pluche aan de billen voelt nog wel een tijdje aangenaam.
Laatst gewijzigd door stoyanov op 28 feb 2020, 05:26, 1 keer totaal gewijzigd.
4 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Stoney3K
Berichten: 265

Re: Helmplicht komt er nu toch echt aan

Bericht#59 » 26 feb 2020, 10:36

tomosje schreef:en de opritje s /afritje s zin zeker in het landelijke vaak spek glad omdat vaak de overgebleven klikers van de gemeentewerf er voor gebruikt zijn of van die grastegels levens gevaarlijk.
ook de vaak onmogelijke plekken waar je op en van de weg moet
overigens heb ik helemaal geen moeite met het fietspad vind het zelfs soms wel prettig.
roelf


Het helpt ook niet mee dat het 'bromfiets op, bromfiets af' beleid door elke gemeente weer afzonderlijk bepaald mag worden, net zoals geslotenverklaringen voor bepaalde wegen.

Vooral als je door Brabant wil navigeren kom je de meest rare stunts tegen omdat het een lappendeken is van verschillende gemeentes.
4 x

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Helmplicht komt er nu toch echt aan

Bericht#60 » 01 mar 2020, 17:42

Ik vraag mij af of het tegenwoordig wel makkelijker is om een snor brommer / snor scooter in de buurt te kunnen keuren ipv helemaal naar lelystand te moeten als die na 2005 is.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Weet je dat…”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer