Helmplicht komt er nu toch echt aan

Gebruikersavatar
george
Berichten: 115

Re: Helmplicht komt er nu toch echt aan

Bericht#21 » 13 feb 2020, 10:56

Iemand vertelde mij ,je kan alles breken behalve je hoofd .
Als je valt kan je nek de G krachten van de val niet aan ,en
zal je met je hoofd tegen de straat aan kletsen.
Ik ben blij met mijn helm.
Voor de snorders die toch nog een beetje stoer verder willen
op de scoot is dit misschien een idee ?.
Afbeelding
1 x

Gebruikersavatar
Scooterbulletje
Berichten: 71

Re: Helmplicht komt er nu toch echt aan

Bericht#22 » 13 feb 2020, 12:16

Heb nu een Suzuki 650 burgman,en t leek me wel fijn gezien t verleden om er een snor bij te hebben. Ook voor me vriendin,die beslist geen helm opzet om samen wat te toeren Vandaar mijn vraag hierzo.
0 x

Gebruikersavatar
Loyd
Berichten: 99

Re: Helmplicht komt er nu toch echt aan

Bericht#23 » 13 feb 2020, 12:31

Laat ze maar lekker stoer blijven rondrijden zonder helm onderhand. Komen ze ooit in het ziekenhuis door een ongeval, krijgen ze een flinke rekening omdat ze niet verzekerd zijn zonder helm.
0 x
Sym Fiddle 3 2019 bromscooter

Gebruikersavatar
Stiel
Berichten: 85

Re: Helmplicht komt er nu toch echt aan

Bericht#24 » 13 feb 2020, 12:38

Wat mij betreft een prima idee. Zelfs met lage snelheid kan je lelijk vallen (zonder je eigen schuld)

Soms is het ook helemaal geen gek idee om de gevolgen van een aanrijding te laten zien van iemand die op een snorfiets/brommer reed zonder helm. Dan ben je snel genezen denk ik.

Ik ben ook pro 125cc combineren met B, maar het braafste jongetje van de klas (Nederland) gaat dit denk ik echt niet doen.
0 x
"Vraag je niet af waarom een clown zich als clown gedraagt. Vraag je af waarom jij naar het circus gaat."

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Helmplicht komt er nu toch echt aan

Bericht#25 » 13 feb 2020, 13:25

Hans52 schreef:https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/ook-de-snorfietser-moet-eraan-geloven-de-minister-stelt-een-helmplicht-voor~b11a320a/


Zo te zien wordt het maximaal toelaatbare gewicht ruimschoots overtreden.... :verstop:
1 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: Helmplicht komt er nu toch echt aan

Bericht#26 » 13 feb 2020, 16:11

Stiel schreef:Wat mij betreft een prima idee. Zelfs met lage snelheid kan je lelijk vallen (zonder je eigen schuld)

Soms is het ook helemaal geen gek idee om de gevolgen van een aanrijding te laten zien van iemand die op een snorfiets/brommer reed zonder helm. Dan ben je snel genezen denk ik.

Dus dan ook maar een helm op op de fiets?
Met mijn gewone fiets (zonder hulpmotor) haal ik ook makkelijk de 25-30km/u.
1 x

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Helmplicht komt er nu toch echt aan

Bericht#27 » 13 feb 2020, 16:34

Hans52 schreef:https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/ook-de-snorfietser-moet-eraan-geloven-de-minister-stelt-een-helmplicht-voor~b11a320a/



de laatste stukje van deze link is wel weer heel grappig , want nu hoor je niemand meer over de 25 km constructie snelheid :schater:
en nu kan het "opvoeren"naar een hogere snelheid dus geen probleem zijn dus van 25 km naar 45 km :-)
zonder aanpassing , alleen CDI veranderen en kenteken en gaan :bang!:
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
JMans
Berichten: 57

Re: Helmplicht komt er nu toch echt aan

Bericht#28 » 13 feb 2020, 17:05

Knettergek zijn ze in dit land. We kunnen de snorfiets niet handhaven qua snelheid dus verplichten we maar de helm. Schaf gewoon de hele snorfiets af dan, niemand die met 25 km/u met helm op gaat rijden. Meer dan 90 procent van die krengen rijden te hard. Geen enkel ander land waar je dit tegenkomt.

Ik moet zeggen, ik ben hard van plan om mijn motor rijbewijs te halen en dan nooit meer terug te kijken op de ellende die 50 cc scooter heet. Weg op, rijwielpad op, rijwielpad af, weg op, tussen de fietsers met 50 km/u etc etc Laat die dingen lekker onbegrensd lopen, beter voor het milieu, verkeer, je hoeft ze niet meer te handhaven ook met een rollerbank. Iedereen wint. Behalve natuurlijk de regeltjes zeikers van Nederland.
1 x

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Helmplicht komt er nu toch echt aan

Bericht#29 » 13 feb 2020, 17:29

Maar vergeet niet, dan valt er ook een topic weg waar nu half nederland lekker over kan lopen zeuren ;)
1 x

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Helmplicht komt er nu toch echt aan

Bericht#30 » 13 feb 2020, 17:43

JMans schreef:Knettergek zijn ze in dit land. We kunnen de snorfiets niet handhaven qua snelheid dus verplichten we maar de helm. Schaf gewoon de hele snorfiets af dan, niemand die met 25 km/u met helm op gaat rijden. Meer dan 90 procent van die krengen rijden te hard. Geen enkel ander land waar je dit tegenkomt.

Ik moet zeggen, ik ben hard van plan om mijn motor rijbewijs te halen en dan nooit meer terug te kijken op de ellende die 50 cc scooter heet. Weg op, rijwielpad op, rijwielpad af, weg op, tussen de fietsers met 50 km/u etc etc Laat die dingen lekker onbegrensd lopen, beter voor het milieu, verkeer, je hoeft ze niet meer te handhaven ook met een rollerbank. Iedereen wint. Behalve natuurlijk de regeltjes zeikers van Nederland.


En weet je wat het leuke is: als je eenmaal je motorrijbewijs hebt, snap je opeens waarom al die regeltjes er zijn. 54 km/h is hard zat voor een bromscootertje. Zeker als je geen gedegen rijopleiding hebt gehad om harder te rijden op een tweewieler. Leer eerst maar eens een fatsoenlijke noodstop of uitwijkoefening te maken.

Zonder helm hard rijden is natuurlijk helemaal dom. Prima dat de overheid een helm gaat verplichten. Dan sterft de snorbrommer vanzelf uit. En voor de mensen die keurig 25 km/h rijden en geen helm op willen, is de elektrische fiets een prima oplossing.
2 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Social Media

   

Terug naar “Weet je dat…”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

Aanmelden  •  Registreer