Duitsland 125cc met B rijbewijs, nu wij nog?!

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Duitsland 125cc met B rijbewijs, nu wij nog?!

Bericht#41 » 09 mei 2020, 18:25

Roy schreef:Ik heb niet de echt de behoefte om snel te rijden zuinig rijden vind ik belangrijker en met een 125 lukt dat prima het moet ook in de fietsenschuur passen.


Dan nog is het verstandig om goed te leren rijden. En als je dan toch je A hebt kan je ook eens een mooie motor huren. :thumbsup:
1 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 188

Re: Duitsland 125cc met B rijbewijs, nu wij nog?!

Bericht#42 » 10 mei 2020, 22:03

0 x

Gebruikersavatar
boukeent
Berichten: 432

Re: Duitsland 125cc met B rijbewijs, nu wij nog?!

Bericht#43 » 11 mei 2020, 07:47

beetje onzinnig voorstel lijkt me. je moet zoveel ervaring hebben, lees aantal jaren B dan hoef je geen theorie. volgens mij ben je dan al op leeftijd om gelijk A te halen.
keuze is dan zonder theorie A1 halen of met theorie volledig A.
praktijk examen zal misschien iets minder hoog zijn maar als je echt wilt motor wilt rijden dan denk ik dat je voor geheel gaat.
maar ik kan het mis hebben.
Bouke
1 x
kymco xtown 300i, 2018
sym joymax z 300i, 2019
mash dirt track 650, 2019

Gebruikersavatar
Meneer Sloef
Berichten: 133

Re: Duitsland 125cc met B rijbewijs, nu wij nog?!

Bericht#44 » 21 jun 2020, 17:37

Kan niet wachten, please,please,please!!!
0 x

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Duitsland 125cc met B rijbewijs, nu wij nog?!

Bericht#45 » 22 jun 2020, 09:16

boukeent schreef:beetje onzinnig voorstel lijkt me. je moet zoveel ervaring hebben, lees aantal jaren B dan hoef je geen theorie. volgens mij ben je dan al op leeftijd om gelijk A te halen.
keuze is dan zonder theorie A1 halen of met theorie volledig A.
praktijk examen zal misschien iets minder hoog zijn maar als je echt wilt motor wilt rijden dan denk ik dat je voor geheel gaat.
maar ik kan het mis hebben.
Bouke


Als je al een aantal jaren je B hebt, vind ik dat je juist je theorie wel weer eens mag opfrissen. Verder gewoon iedereen een degelijke rijopleiding. Wel zo veilig.
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Meneer Sloef
Berichten: 133

Re: Duitsland 125cc met B rijbewijs, nu wij nog?!

Bericht#46 » 22 jun 2020, 20:06

Het zou mooi zijn dat als je minimaal 2 jaar aantoonbaar auto hebt gereden je ook een 125 cc mag rijden. Als je je brommer wat kietelt, zit je al aan de zelfde snelheid.... Maar ja zolang de gezaghebbers geen feeling/ervaring met 2wiellers hebben, is het een lastig pakket en meestal in het nadeel van de "liefhebber". Tsja soms moet je een heeeele lange adem hebben.
1 x

Gebruikersavatar
Roy
Berichten: 392

Re: Duitsland 125cc met B rijbewijs, nu wij nog?!

Bericht#47 » 29 jun 2020, 00:49

zijn er al ontwikkelingen op dit gebied? Ik zit er over te denken om het motorrijbewijs A te gaan halen, maar mocht het A1 rijbewijs toegankelijker en goedkoper worden voor mensen met een B rijbewijs zou ik dat zeker willen halen!
0 x
Dag record 153,5 km :sct1:
Sym Fiddle 2 deep ocean blue

Gebruikersavatar
Sandertjuh
Berichten: 49

Re: Duitsland 125cc met B rijbewijs, nu wij nog?!

Bericht#48 » 29 jun 2020, 09:28

Roy schreef:zijn er al ontwikkelingen op dit gebied? Ik zit er over te denken om het motorrijbewijs A te gaan halen, maar mocht het A1 rijbewijs toegankelijker en goedkoper worden voor mensen met een B rijbewijs zou ik dat zeker willen halen!



Gewoon je A halen joh. Dan mag je qua motor alles rijden (en huren eventueel).
Veel fijner geloof me!
2 x
Kymco New Dink 50
Kymco DJ Y50
Yamaha TDM 850


When someone tells you it can't be done, it’s more a reflection of THEIR limitations, not yours !!

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Duitsland 125cc met B rijbewijs, nu wij nog?!

Bericht#49 » 29 jun 2020, 17:34

Roy schreef:zijn er al ontwikkelingen op dit gebied? Ik zit er over te denken om het motorrijbewijs A te gaan halen, maar mocht het A1 rijbewijs toegankelijker en goedkoper worden voor mensen met een B rijbewijs zou ik dat zeker willen halen!


A1 gaat nooit toegankelijk worden voor mensen met B rijbewijs. Gewoon lekker je volle A halen, heb je je hele leven plezier van. :thumbsup:
1 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Stiel
Berichten: 85

Re: Duitsland 125cc met B rijbewijs, nu wij nog?!

Bericht#50 » 29 jun 2020, 18:48

Heinz schreef:
Roy schreef:zijn er al ontwikkelingen op dit gebied? Ik zit er over te denken om het motorrijbewijs A te gaan halen, maar mocht het A1 rijbewijs toegankelijker en goedkoper worden voor mensen met een B rijbewijs zou ik dat zeker willen halen!


A1 gaat nooit toegankelijk worden voor mensen met B rijbewijs. Gewoon lekker je volle A halen, heb je je hele leven plezier van. :thumbsup:


Niet helemaal mee eens. Voorbeeld: Airsoft zou hier in Nederland nooit toegestaan worden (jaren geleden), maar met de juiste lobby is het toch gelukt. Veilig, constructief en met een stevige organisatie erachter.

Ik ben nu begonnen met mijn A rijbewijs en ik moet zeggen, zonder enige vorm van les op een motor stappen is niet handig. Het is vooral de machine onder controle hebben wat het rijden veilig maakt.
0 x
"Vraag je niet af waarom een clown zich als clown gedraagt. Vraag je af waarom jij naar het circus gaat."

Social Media

   

Terug naar “Weet je dat…”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer