Duitsland 125cc met B rijbewijs, nu wij nog?!

Gebruikersavatar
Oldy
Berichten: 823

Re: Duitsland 125cc met B rijbewijs, nu wij nog?!

Bericht#61 » 04 jul 2020, 11:14

Roy schreef:Ik ga binnenkort een proefles doen, denk dat ik alleen nog motorkleding moet regelen of zou een stevige broek en leren jas goed genoeg zijn?

Ik gebruik een spijkerbroek met kevlar vezels en beschermstukken. Heb in het begin veiligheidslaarzen gebruikt. Rij nu wel met motorlaarzen en ondertussen heb ik ook bovenkleding met kevlar vezels en met beschermstukken in de rug en elleboog. Zelfs een nekbeschermer draag ik op m'n motor.
Ik heb alles bestelt bij https://www.xlmoto.nl/.
Het rijlessen heb ik erg leerzaam gevonden maar het heeft mij 15 lessen meer gekost dan ik bij aanvang had gedacht. Hiervan heb ik wel 5 lessen extra moeten nemen omdat het toen erg druk was bij het CBR en ik dus 4 weken moest wachten om te kunnen afrijden.
Succes met je rijlessen.
1 x

Gebruikersavatar
Stiel
Berichten: 85

Re: Duitsland 125cc met B rijbewijs, nu wij nog?!

Bericht#62 » 04 jul 2020, 21:50

Heinz schreef:Haha, ik vond lessen niet zo geweldig. Erg duur en steeds iemand die in je oor zit te ouwehoeren. Wacht maar tot je straks alleen op pad kan, dan wordt het pas leuk. Ik merkte tijdens motorrijles dat ik op de scooter nooit goed had leren remmen. Dat kan ook niet, want als je op een scooter eens een goede noodstop wil maken glijdt het voorwiel weg. Zeker met die goedkope chinabandjes die er standaard onder zitten. Ook het bochtenwerk op een motor is toch wel anders dan op een scooter. Een scooter is zo licht, die blaas je bijna de bocht door. Op de motor moet je wat meer techniek toepassen. Maar als je dat eenmaal onder de knie hebt, rijdt een motor ook heel makkelijk.


De prijzen zijn niet gezellig inderdaad. Ik ben ook nu pas met mijn motorrijbewijs bezig omdat ik nu de centen bij elkaar heb gespaard. Het leven zeg maar.

Ik geloof ook zeker dat het straks echt leuk wordt met rijden. Het plezier zit hem ook in het uitkiezen van de motor die ik straks wil gaan rijden.
2 x
"Vraag je niet af waarom een clown zich als clown gedraagt. Vraag je af waarom jij naar het circus gaat."

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Duitsland 125cc met B rijbewijs, nu wij nog?!

Bericht#63 » 05 jul 2020, 11:08

Een motor uitzoeken is inderdaad leuk. Weet je al wat voor motor je wil?
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Stiel
Berichten: 85

Re: Duitsland 125cc met B rijbewijs, nu wij nog?!

Bericht#64 » 05 jul 2020, 15:11

Heinz schreef:Een motor uitzoeken is inderdaad leuk. Weet je al wat voor motor je wil?


Oh jeetje, dat is zo moeilijk haha. Ik ben zelf dol op de Enduro achtige modellen zoals de Kawasaki versys 650 en Honda CB-X versies, maar mijn vrouw ziet mij dus graag op de meer retro modellen zoals de Kawasaki W800, Triumph en nakedbike achtige motoren. En ik geef haar geen ongelijk. Staat me heel sexy :schater:

Ik rij les op de Honda CB650F en ik moet zeggen dat ik weinig last heb van de rijwind, maar ik ben heel benieuwd als ik straks ga touren of dat zo blijft.
0 x
"Vraag je niet af waarom een clown zich als clown gedraagt. Vraag je af waarom jij naar het circus gaat."

Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 630
Contacteer:

Re: Duitsland 125cc met B rijbewijs, nu wij nog?!

Bericht#65 » 05 jul 2020, 15:58

De Kawasaki w800 ongelooflijk mooi machien
0 x
Langste rit op 1 dag 310 km

Huidige scooter:
Sym fiddle 3 02-07-2020 nieuwe

Eerdere scooters:
Peugeot elystar
Peugeot kisbee sportsline
Kymco New Dink 2013 zwart (black Betty)
Kymco Grand Dink 2008 champagne (Klara)(helaas ongeluk gehad)
Yamaha Neo's
Kymco Grand Dink 2008 antraciet
Peugeot buxy rs
Kymco k12
Peugeot tkr
Tomos

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Duitsland 125cc met B rijbewijs, nu wij nog?!

Bericht#66 » 08 jul 2020, 09:32

Stiel schreef:
Heinz schreef:Een motor uitzoeken is inderdaad leuk. Weet je al wat voor motor je wil?


Oh jeetje, dat is zo moeilijk haha. Ik ben zelf dol op de Enduro achtige modellen zoals de Kawasaki versys 650 en Honda CB-X versies, maar mijn vrouw ziet mij dus graag op de meer retro modellen zoals de Kawasaki W800, Triumph en nakedbike achtige motoren. En ik geef haar geen ongelijk. Staat me heel sexy :schater:

Ik rij les op de Honda CB650F en ik moet zeggen dat ik weinig last heb van de rijwind, maar ik ben heel benieuwd als ik straks ga touren of dat zo blijft.


Een enduro is wat meer een crossmotor, jij bedoelt een allroad denk ik. Dat zijn inderdaad fijne en handelbare motoren die comfortabel rijden. Ik heb eens een proefrit gemaakt op een Suzuki V-Strom 650 en 1000. Zodra je erop stapt voelen ze aan alsof je er al jaren op rijdt. Heel vertrouwd.

Op een Triumph heb ik ook weleens een rondje gereden. De echte retro's rijden nogal saai, maar een Speedtwin is weer heel erg leuk. Daar zit wel lekker gang in. Kost alleen wel € 15.000 nieuw.... :cry:

Afbeelding
2 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Stiel
Berichten: 85

Re: Duitsland 125cc met B rijbewijs, nu wij nog?!

Bericht#67 » 09 jul 2020, 09:44

Heinz schreef:
Stiel schreef:
Heinz schreef:Een motor uitzoeken is inderdaad leuk. Weet je al wat voor motor je wil?


Oh jeetje, dat is zo moeilijk haha. Ik ben zelf dol op de Enduro achtige modellen zoals de Kawasaki versys 650 en Honda CB-X versies, maar mijn vrouw ziet mij dus graag op de meer retro modellen zoals de Kawasaki W800, Triumph en nakedbike achtige motoren. En ik geef haar geen ongelijk. Staat me heel sexy :schater:

Ik rij les op de Honda CB650F en ik moet zeggen dat ik weinig last heb van de rijwind, maar ik ben heel benieuwd als ik straks ga touren of dat zo blijft.


Een enduro is wat meer een crossmotor, jij bedoelt een allroad denk ik. Dat zijn inderdaad fijne en handelbare motoren die comfortabel rijden. Ik heb eens een proefrit gemaakt op een Suzuki V-Strom 650 en 1000. Zodra je erop stapt voelen ze aan alsof je er al jaren op rijdt. Heel vertrouwd.

Op een Triumph heb ik ook weleens een rondje gereden. De echte retro's rijden nogal saai, maar een Speedtwin is weer heel erg leuk. Daar zit wel lekker gang in. Kost alleen wel € 15.000 nieuw.... :cry:

Afbeelding


Je hebt helemaal gelijk wat betreft de allroads. Ik zat met een Ducati Multistrada enduro in mijn hoofd. Ik ben nog echt aan het zoeken. Wel heb ik al een Suzuki GN250 staan die opgeknapt mag worden. Daar kan ik dan lekker stadsritjes mee maken met mijn leren jackkie aan :cheers:

Deze, maar dan zonder de kofferrekken.
Afbeelding
1 x
"Vraag je niet af waarom een clown zich als clown gedraagt. Vraag je af waarom jij naar het circus gaat."

Social Media

   

Terug naar “Weet je dat…”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer