... ik afgelopen zondag een ongeluk met de scooter heb gehad?

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: ... ik afgelopen zondag een ongeluk met de scooter heb gehad?

Bericht#11 » 30 apr 2020, 13:11

Tja, de scooter is vaak voor fietsers als een rode lap bij een stier.
Het valt mij op dat bij fietsers, die je tegemoet komen vooral mannen die links naast hun vrouw fietsen zich expres breed gaan maken, of zelfs naar links gaan om je de doorgang te belemmeren.
Je kan niet anders doen dan remmen en uiterst naar rechts gaan om een aanrijding te voorkomen.

Dit gedrag is waarschijnlijk een reactie op de vaak onbeschofte rijstijl van onze jonge landgenoten, die met hun opgevoerde snorscooters deze mensen, al te vaak het leven zuur gemaakt hebben op het fiets of bromfietspad.

Veel sterkte met de ribben Steven,(ik weet dat het pijnlijk is) en hopelijk krijg je een rechtvaardige schadeloosstelling voor al je extra kosten.
Groet,
Jan.
2 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: ... ik afgelopen zondag een ongeluk met de scooter heb gehad?

Bericht#12 » 30 apr 2020, 16:47

Steven Luuko schreef:Bedankt voor de reacties. Ik heb netjes mijn richting aangegeven. Het was een rechte weg met her en der wat zandpaden voor tractoren.
Er is wel een politie buiten dienst bij geweest om te vragen of er hulp nodig was. Hij heeft zijn naam en telefoonnummer gegeven maar heeft zelf niets gezien. Wel heeft hij gehoord dat mevrouw zei dat ze mij niet gezien heeft. Ze heeft niet gekeken en geen richting aangegeven.
Ik heb benieuwd wat er uit komt, maar ik ben bang dat ik naar mijn schadeherstel kan fluiten. Zwakke weggebruiker krijgt bijna altijd gelijk.
Volgende scooter krijgt in ieder geval een dashcam.



Bij het afslaan moet de fietser altijd rekening houden met andere weggebruikers. Wie tegemoetkomend verkeer of het verkeer naast zich niet voor laat gaan is strafbaar en wordt beboet met 90 euro.


Daar waar heel veel fietsers moeite mee hebben, de hand uitsteken, en dat niet doet bij het afslaan riskeert een boete van zo’n 35 euro.

dus al twee punten waar ze in overtreding is .. en dus jij al heel sterk in staat ..... het wordt vaak toegestaan maar wil nog niet zeggen dat het mag ... als fietser mag je heel weinig in NL .. alleen omdat er te veel fietsers zijn wordt er niet tegen opgetreden , dan blijven ze schrijven :schater:
2 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: ... ik afgelopen zondag een ongeluk met de scooter heb gehad?

Bericht#13 » 30 apr 2020, 17:05

Voordat ik Fietsers inhaal, druk ik ruim van te voren op mijn 135 Db Claxon... dat weten ze gelijk dat ik er aan komt en draaien zich met het hoofd automatisch om ..


Behalve met Wielrenners ... als ik er pal achter zit druk ik op de Claxon zodat die Eikels zich te pletter schrikken ... :schater:
4 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Gebruikersavatar
gerard
Berichten: 141

Re: ... ik afgelopen zondag een ongeluk met de scooter heb gehad?

Bericht#14 » 30 apr 2020, 17:22

Phoe Steven , dat is dus het einde van deze scooter , niet zo leuk , ik toeter altijd , en er zijn mannen die zeggen ze horen wel de scooter als ik vlak achter ze ben , maar ik toeter altijd , en hoe het afloopt wat verzekering betreft is moeilijk te voorspellen ,

Ik wens je in ieder geval sterkte daarmee en beterschap.

Groetjes van gerard


Afbeelding
1 x

Gebruikersavatar
Doolsmurf
Berichten: 116

Re: ... ik afgelopen zondag een ongeluk met de scooter heb gehad?

Bericht#15 » 30 apr 2020, 21:26

een spoedig herstel gewenst Steven Luuko
0 x

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: ... ik afgelopen zondag een ongeluk met de scooter heb gehad?

Bericht#16 » 30 apr 2020, 21:46

Ik toeter ook altijd. ALTIJD. Wel maar een ultrakort piepje, net vriendelijk genoeg om te zeggen "let op, ik kom eraan"
1 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Gebruikersavatar
gerard
Berichten: 141

Re: ... ik afgelopen zondag een ongeluk met de scooter heb gehad?

Bericht#17 » 30 apr 2020, 22:10

bertocello schreef:Ik toeter ook altijd. ALTIJD. Wel maar een ultrakort piepje, net vriendelijk genoeg om te zeggen "let op, ik kom eraan"



Ja ik ook Bert twee korte stootjes zodat ze weten dat ik er aan kom , maar soms dichterbij gekomen en men nog geen ruimte gemaakt heeft omdat men oordopjes met muziek in hebben geef ik een wat langer signaal , het werkt goed .
0 x

Gebruikersavatar
Steven Luuko
Berichten: 86

Re: ... ik afgelopen zondag een ongeluk met de scooter heb gehad?

Bericht#18 » 30 apr 2020, 22:32

Wat betreft toeteren. Volgens mij is het verboden om onnodig te toeteren. Zul je zien, begin ik met preventief toeteren, krijg ik daar een boete voor. :roll:
0 x

Gebruikersavatar
Hans52
Berichten: 206

Re: ... ik afgelopen zondag een ongeluk met de scooter heb gehad?

Bericht#19 » 01 mei 2020, 07:16

Steven Luuko schreef:Wat betreft toeteren. Volgens mij is het verboden om onnodig te toeteren. Zul je zien, begin ik met preventief toeteren, krijg ik daar een boete voor. :roll:


Ik denk dat de politie je geen boete geeft want je toetert niet onnodig. Onnodig toeteren is bijvoorbeeld het toeteren als je wegrijd bij familie/kennis/vriend en ter afscheid je claxon even gebruikt. Of het toeteren tijdens Turkse bruiloften. Als jij toetert om fietsers te waarschuwen dat je er aan komt en dat ze rekening moeten houden met je is dat in mijn ogen een goede reden en dus niet onnodig..
1 x
:saufen: Nobody is perfect,........ My name is....

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: ... ik afgelopen zondag een ongeluk met de scooter heb gehad?

Bericht#20 » 01 mei 2020, 19:08

Hier in Rotterdam word er dagelijks flink op los getoeterd Politie doet daar niets aan .... en Handhaving durft er niets van te zeggen , die afgekeurde aspirant Politie Agentjes .
1 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Social Media

   

Terug naar “Weet je dat…”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer