2025

Gebruikersavatar
george
Berichten: 115

2025

Bericht#1 » 25 mei 2020, 14:38

Ik weet niet of het eerder al besproken is ,maar 2025 wordt het jaar dat ik mijn (benzine) scooter Kymco
kan weggooien !.
Koop ook geen nieuwe meer in amsterdam.
Vanaf dat jaar mag in amsterdam geen benzinescooter meer binnen de ring .
Ze worden bedankt ,maar niet heus !.
0 x

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: 2025

Bericht#2 » 25 mei 2020, 15:26

Feestje toch, wonen in zo'n progressieve stad!
1 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Meneer Sloef
Berichten: 133

Re: 2025

Bericht#3 » 25 mei 2020, 17:43

Tsja, dat word de toekomst... Maar zeker dik balen!!
Heeft soms wel voordeel als je meer in de achterhoek of buitenaf woont. Nog een "paar" jaar dan is alles in de grote steden elektrisch, de rest zal redelijk snel volgen..... :write: allemaal regeltjes..
0 x

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: 2025

Bericht#4 » 27 mei 2020, 08:38

@george.
De regel zou gaan gelden voor de "binnenring".
Ik ben geen Amsterdamkenner, maar er is ook heel veel ruimte over om de scooter te gebruiken "buiten"het centrum van de stad.
Je kunt voorlopig nog lekker rijden, en...wie weet hoe de zaken er in of na 2025 voorstaan.
0 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
george
Berichten: 115

Re: 2025

Bericht#5 » 27 mei 2020, 11:21

Best Jan ,

Bedankt voor je meedenken ,het is helaas zo dat je vanaf 2025 binnen de ring (bebouwde kom) Amsterdam
niet meer binnenkomt ,inclusief Amsterdam Noord ,waar ik woon .
De enige mogelijkheid is 1,5 kilometer lopen met scooter aan de hand en dan de vrijheid tegemoet .
Om over te stappen op elektrisch ,ik kom ze tegen onderweg (bv de NUI ?) .
Deze en andere rijden bijna allemaal helemaal rechts van de weg (te lage snelheid 40-45 km ) om de auto,s die
ongeduldig zijn er langs te laten .
Een ramp zijn die dingen ,laat staan de kwaliteit van de accu,s , vaak stuk,kostbaar .capaciteit snel achteruit , en de actieradius .
Ik ben wat blij met mijn Kymco (52 km) ,ik kom goed mee met het verkeer .
OP naar 2025 !.

Groeten uit Noord
1 x

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: 2025

Bericht#6 » 27 mei 2020, 16:20

ach een electro is wel heel makkelijk te kittelen en ook niet controleerbaar opde roller ..
omdat de meetapp vaak op het voorwiel zit en daarvan uitword de snelheid gecontroleerd en geregeld
dan kunnen ze je wel op de roler zetten aleen het heeft zo weinig zin als het voorwiel niet draaid

en die dingen nu zijn gerekend op 1 omwenteling is ... cm ,, dan stel je dat ding in dat hij kleinere wielen heeft en je gaat al weer wat harder... :-) dus als hij normaal 4 keer rond draaid bij een 10 meter stel je hem nu in op 6 keer op de 10 meter :worshippy: en dat bereken je weer terug met de snelheid die je oorspronkelijk rijd dan klopt je km snelheid ook weer , alleen je fopt de begrenzer

gebeurd nu al bij fietsen :beauty:
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Social Media

   

Terug naar “Weet je dat…”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer