We een corona test moesten doen?

Gebruikersavatar
Eagleseye
STN Forum Moderator
Berichten: 638
Contacteer:

We een corona test moesten doen?

Bericht#1 » 17 feb 2021, 13:03

Ja je leest het goed.
We zijn gisteren naar de Brabanthallen gemoeten om een corona test te laten doen.
In verband met dat mijn vrouw @Angelstar sinds maandag ziek thuis is gebleven van haar werk.
En van haar baas kreeg ze het advies om dat te laten doen.
Ik heb naderhand mijn eigen baas gebeld en dat uitgelegd.
En ik moest ook thuis blijven en een test laten doen.
Omdat mijn scooter uit elkaar lag en geen auto hadden zijn we met de fiets gegaan.
Daar aangekomen was het best rustig daar en we zagen ook dat je daar ook terecht kunt voor een vaccinatie als je opgeroepen wordt.
We moesten even wachten want we waren een beetje te vroeg daar aangekomen.
Toen het bijna tijd was voor ons zijn we gaan lopen naar de ingang.
Dat was de zelfde roldeur waar ook de auto's naar binnen rijden.
Eenmaal daar binnen zagen we verschillende hokjes staan op een rij.
De eerste 4 hokjes waren dicht.
Wij moesten naar hokje 5 toe waar we bij een zuster in het hokje ons eigen moest aanmelden.
Daarna gingen we een voor een op een stoel zitten.
En kwam een andere zuster met 2 watten staafjes naar ons toe.
Eentje voor je neus en eentje voor je mond.
Het was geen prettige gevoel toen ze de test afnamen.
Mijn vrouw deed zelfs haar ogen dicht, maar de zuster zij dat ze het open moest houden.
Vanaf dat moment had mijn vrouw last van hoofdpijn.
Bij mij was het moeilijk om in mijn mond te komen want ik hield door een reflex mijn tong stijf tegen mijn gehemelde.
Ze moest met een stok mijn tong naar beneden duwen waardoor ik braakneigingen kreeg.
Maar het is toch gelukt en we konden weer naar huis terug.
Nu is het afwachten op de uitslag.

Afbeelding
0 x
Met vriendelijke groet.

Peter.

Dag record km: 312
Datum dag record: 27-6-2020

Afbeelding

Deze brommers heb ik gereden:
Puch DS 50.
Peugeot 103.
Beta Ykon.
Derbi Manhattan.
2x Piaggio Fly (een zwarte 4takt 2006 en een zilvere 2takt 2005).
Nu rij ik op mijn "Silverwing" Kymco Grand Dink 50.

Old Scoot

Re: We een corona test moesten doen?

Bericht#2 » 17 feb 2021, 14:56

Dat is niet zo leuk :neh!:
Maar hopen dat de test voor jullie beiden negatief is :thumbsup: en mocht dat niet zijn alvast beterschap :flowers:
1 x

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: We een corona test moesten doen?

Bericht#3 » 17 feb 2021, 14:58

Het went vanzelf, vrouwlief al 5x gehad (werkt met ouderen dus uit voorzorg), en ik 3. Zijn vaak verkouden vanwege de kleine die vanalles meeneemt uit het kinderdagverblijf. Nog geen enkele keer positief gelukkig!

De kriebel en irritante gevoel in je neus gaat na een dag weg, vervelend is het zeker!
1 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: We een corona test moesten doen?

Bericht#4 » 17 feb 2021, 19:47

Het is me wel opgevallen dat de ene teststraat de andere niet is...
Hier in Helmond hebben ze maar 4 of 5 test stations, terwijl ze in Eindhoven er 24 hebben. Dat verschil vind ik nogal groot, met het gevolg dat bij ons in Helmond je een wachttijd hebt van 2 dagen, en in Eindhoven was het op de dag van testen maar 1 uur!
Die test is echter het vervelendste niet. Ja, het is bijna kokhalzen als ze in je keel zitten te frotten met het staafje en die in de neus is verre van fijn, maar het gezeik begint pas als er iemand positief getest wordt.
Als je dan met een klein ongemak je directe omgeving tijdig kunt waarschuwen voor een mogelijke besmetting, is het mij dat ongemak dubbel en dwars waard. Mijn vrouw is nu positief als enige in het gezin, en als ik zie wat het met haar doet ben ik blij dat er zo veel tests afgenomen worden, en wij op voorhand al voorzichtig zijn met bezoekjes. Ze werkt als verpleegkundige in de ouderen zorg en heeft haar besmetting daar ook opgelopen.
Nu het zo dichtbij is gekomen voor ons ben ik er heilig van overtuigd dat als je symptomen hebt, ook al zijn ze gering, je je echt moet laten testen. Je hebt er zelf weinig voordeel van als het positief is, maar de wereld om je heen des te meer. Goed bezig! Ik hoop dat jullie resultaten negatief zijn.
1 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
Eagleseye
STN Forum Moderator
Berichten: 638
Contacteer:

Re: We een corona test moesten doen?

Bericht#5 » 17 feb 2021, 20:14

We hebben de uitslag binnen en het is geworden negatief.
Voor ons allebei.
Gelukkig.
Omdat ik verder geen klachten meer heb ga ik morgen weer werken.
Maar mijn vrouw blijft nog even thuis.
Want ze heeft nog last van haar maag.
1 x
Met vriendelijke groet.

Peter.

Dag record km: 312
Datum dag record: 27-6-2020

Afbeelding

Deze brommers heb ik gereden:
Puch DS 50.
Peugeot 103.
Beta Ykon.
Derbi Manhattan.
2x Piaggio Fly (een zwarte 4takt 2006 en een zilvere 2takt 2005).
Nu rij ik op mijn "Silverwing" Kymco Grand Dink 50.

Old Scoot

Re: We een corona test moesten doen?

Bericht#6 » 17 feb 2021, 22:35

:thumbsup:
0 x

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: We een corona test moesten doen?

Bericht#7 » 17 feb 2021, 23:05

Ronin84 schreef:Het is me wel opgevallen dat de ene teststraat de andere niet is...
Hier in Helmond hebben ze maar 4 of 5 test stations, terwijl ze in Eindhoven er 24 hebben. Dat verschil vind ik nogal groot, met het gevolg dat bij ons in Helmond je een wachttijd hebt van 2 dagen, en in Eindhoven was het op de dag van testen maar 1 uur!
Die test is echter het vervelendste niet. Ja, het is bijna kokhalzen als ze in je keel zitten te frotten met het staafje en die in de neus is verre van fijn, maar het gezeik begint pas als er iemand positief getest wordt.
Als je dan met een klein ongemak je directe omgeving tijdig kunt waarschuwen voor een mogelijke besmetting, is het mij dat ongemak dubbel en dwars waard. Mijn vrouw is nu positief als enige in het gezin, en als ik zie wat het met haar doet ben ik blij dat er zo veel tests afgenomen worden, en wij op voorhand al voorzichtig zijn met bezoekjes. Ze werkt als verpleegkundige in de ouderen zorg en heeft haar besmetting daar ook opgelopen.
Nu het zo dichtbij is gekomen voor ons ben ik er heilig van overtuigd dat als je symptomen hebt, ook al zijn ze gering, je je echt moet laten testen. Je hebt er zelf weinig voordeel van als het positief is, maar de wereld om je heen des te meer. Goed bezig! Ik hoop dat jullie resultaten negatief zijn.


M'n vrouw heeft al 2x gehad dat ze alleen de neus deden op verschillende locaties, dus de test is ook niet altijd hetzelfde. Verder helemaal met je eens, ik heb in november de dans ontsprongen toen 3 collega's het kregen dankzij snel testen. De oudste van hen (49) had het flink zwaar en lag randje ziekenhuis 2 weken op bed. Is nog steeds niet helemaal hersteld, wel aan het werk maar bij enige inspanning buiten adem.
1 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: We een corona test moesten doen?

Bericht#8 » 18 feb 2021, 08:27

Mooi dat de test negatief is. Geeft weer rust.

Maar ik lees dat je hele scooter uit elkaar ligt @Eagleseye. Wat is er allemaal mee aan de hand?
1 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Eagleseye
STN Forum Moderator
Berichten: 638
Contacteer:

Re: We een corona test moesten doen?

Bericht#9 » 18 feb 2021, 09:54

Heinz schreef:Mooi dat de test negatief is. Geeft weer rust.


Het is weer een zorg minder.
Heinz schreef:Maar ik lees dat je hele scooter uit elkaar ligt @Eagleseye. Wat is er allemaal mee aan de hand?

Zij krijgt van mij een soort van halve revisie.
Maar dat laat ik wel een keer horen in mijn andere topic.
0 x
Met vriendelijke groet.

Peter.

Dag record km: 312
Datum dag record: 27-6-2020

Afbeelding

Deze brommers heb ik gereden:
Puch DS 50.
Peugeot 103.
Beta Ykon.
Derbi Manhattan.
2x Piaggio Fly (een zwarte 4takt 2006 en een zilvere 2takt 2005).
Nu rij ik op mijn "Silverwing" Kymco Grand Dink 50.

Social Media

   

Terug naar “Weet je dat…”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

Aanmelden  •  Registreer