Milleu zone`s

Brute-Force
Contacteer:

Milleu zone`s

Bericht#1 » 27 feb 2025, 18:43

FF een vraag ..
Ik vind de Borden Milleu zone`s Apart,,, waar mag je WEL en waar mag je Niet en wel rijden met je je Scooter / Motor Scooter ??

Ik vind de Verkeers Borden Onduidelijk ...
1 x
2 x Gilera Runner op Motorplaat .

Sprizzo
Contacteer:

Re: Milleu zone`s

Bericht#2 » 28 feb 2025, 08:16

Deze zijn inderdaad erg ingewikkeld en per stad ook nog eens verschillend in regels.
Via deze website https://www.milieuzones.nl/locaties-milieuzones kan je alle milieuzones vinden die Nederland kent. Qua scooters wordt er niet altijd iets over vermeld, in Den Haag kwam ik wel even snel tegen dat alleen scooters vanaf Datum Eerste Tenaamstelling vanaf 2011 zou moeten zijn.

Als je de borden tegen komt staat er inderdaad meestal niets vermeld over emissieklasses en tenaamstellingen van Scooters op de borden terwijl deze regels wel gelden. Eens dat dit dus erg onduidelijk is als je zo'n bord in het wild tegen komt.
1 x
Sym Symphony ST E5 50cc (2023)

KoKiem
Contacteer:

Bericht#3 » 28 feb 2025, 11:40

Je kunt je ook afvragen of je de steden met een milieuzone nog wel wíl bezoeken. Amsterdam en Den Haag zijn de enige die 50 cc-ers van voor 2011 weren. Naast deze twee steden mag je iedere stad nog in met je oudere 50 cc. Dus keuze genoeg.
Met een motor mag je voorlopig alle steden bezoeken, behalve een motor die op diesel rijdt.
Trek je voorlopig nog niet teveel aan van de verkeersborden die per stad gelden. Overigens is het geen landelijk beleid, dus waarschuwen de gemeenten een eerste keer.
0 x
“Reizen is niet iets waar je goed in bent. Het is iets wat je dóet.”

50 cc in bezit: Kymco Gran Dink (2009), Kymco G-Dink (2014) en Honda NSC 50R (2017).
50 cc historie: Tomos Qaudro, Aprilia Amico, Benelli T50, Honda SS50, Berini M48, Zündapp CS50

http://www.brommerreizen.nl

Heinz

Bericht#4 » 01 mar 2025, 13:59

Den Haag is geen enkel probleem met een brommer uit 2011 of nieuwer.

A'dam heeft ingewikkeldere regels, maar tot 1-1-2028 mag je nog met een brommer uit 2011 of nieuwer de uitstootvrije zone in. Tot 1-1-2030 moet je brommer uit 2018 zijn of nieuwer, en vanaf 2030 mogen alleen elektrische brommers de uitstootvrije zone in.

Ik lees trouwens dat Utrecht stad ook maatregelen in wil voeren om vanaf 2028 brommers ouder dan 10 jaar uit de binnenstad te weren. Nu is Utrecht centrum een van de weinige plekken waar ik niet meer met de scooter wil rijden, wat was dat een ellende zeg. Zelfs vergeleken met centrum Amsterdam.
0 x

Anouke

Bericht#5 » 01 mar 2025, 18:02

Als die linkse woke figuren die van scooters 0,0 verstand hebben, mij willen dwingen op zo'n elektro hok te gaan rijden, dan zullen ze die dingen wel heeeeel goedkoop moeten gaan aanbieden, zeker onder de 1000 euro.
0 x
Heb nooit genoeg brommers/scooters :scoot:

Heinz

Bericht#6 » 02 mar 2025, 11:16

Niks mis met een elektrische scooter bij passend gebruik. Vaak geven stadsbesturen die dit soort maatregelen invoeren inderdaad korting of slooppremies als je je benzinescooter inruilt.

Op zich valt er wel wat voor te zeggen dat zeer vervuilende brommers niet meer de binnenstad in mogen. Aan de andere kant, hoeveel brommers ouder dan 10 jaar kom je nog in het wild tegen? Zeker tweetakt is inmiddels een betrekkelijk zeldzaam fenomeen. Het overgrote merendeel is opgebruikt en weggeroest.
0 x

thomas
STN Deutschland

Bericht#7 » 02 mar 2025, 15:30

Anouke schreef:Als die linkse woke figuren die van scooters 0,0 verstand hebben, mij willen dwingen op zo'n elektro hok te gaan rijden, dan zullen ze die dingen wel heeeeel goedkoop moeten gaan aanbieden, zeker onder de 1000 euro.
I just bought an used (8300km) Unu Rebell-2 electro scooter with 2 accus for 500 EUR. Milleu zones can come and expand. ;)
0 x
Afbeelding

Anouke

Bericht#8 » 02 mar 2025, 18:18

Gut gemacht Thomas. Genau wie ich immer auf Heidenau reifen stehe. Teuer, aber ein Sturz kostet viel mehr. Ein Vorteil ist das die Kolben bein ein Elektro scooter viel länger leben...
0 x
Heb nooit genoeg brommers/scooters :scoot:

Social Media

Terug naar “Weet je dat…”