Benzine van OK Tankstation

Brute-Force
Contacteer:

Benzine van OK Tankstation

Bericht#1 » 01 mei 2026, 14:35

engine_diag
Ik Tank al Jaren BP Ultimate , sinds Firezone hier in de Regio geen RON 102 Competition meer levert
BP Stations worden aangepast naar OK stations .Nu heb ik 2 x tank bijna leegereden en bijna volgegooit met OK SuperPlus Pure 98 (E5) , Pomp geef aan 0% Ethanol.
Resultaat is 2 Km winst onder in de Tunnel ..
Raar maar waar ...
Ik heb ook een 100CC Sprinter mee , daar gooi ik Aspen Benzine in van 5,50 P/liter maar is een ander verhaal .
1 x
2 x Gilera Runner op Motorplaat .

KoKiem
Contacteer:

Re: Benzine van OK Tankstation

Bericht#2 » 02 mei 2026, 11:54

engine_diag
Dat zegt dus echt helemaal niets over je getankte benzine. Inmiddels zijn de benzineleveranciers weer overgestapt op zomerbenzine. Hieraan is het butaan niet toegevoegd zoals dit wel verplicht is in de winterbenzine.

Benzine is een samenstelling van stoffen, die in een wisselende mix gemaakt wordt. Deze mix kan van partij tot partij verschillen. Olie uit welke bron of oorsprong dan ook is altijd verschillend. In een raffinaderij worden bepaalde stoffen eruit geraffineerd en vervolgens met andere stoffen gemixt om zodoende een product te verkrijgen dat voldoet aan bepaalde normering. Dus wat jij tankt weet jij niet, alleen een naampje op de pomp en wat marketing gelul van een maatschappij.

Vorig jaar heb ik twee scooters gekocht die al drie jaar stil stonden. De verkoper tankte altijd 95 omdat dit de enige benzine is die in zijn buurt voorhanden is. Nergens in het brandstofsysteem ben ik onrechtmatige aanslag, aangroei, alg of wat dan ook tegen gekomen. Hieruit mag ik concluderen dat ook euro loodvrij 95 een kwaliteitsproduct is.

Het zal met benzine hetzelfde zijn als met geloof. De ene is protestant, de andere katholiek, weer een ander moslim of islamiet. We prediken bijna hetzelfde, maar zullen het altijd oneens met elkaar zijn.
1 x
“Reizen is niet iets waar je goed in bent. Het is iets wat je dóet.”

50 cc in bezit: Kymco Gran Dink (2009), Kymco G-Dink (2014) en Honda NSC 50R (2017).
50 cc historie: Tomos Qaudro, Aprilia Amico, Benelli T50, Honda SS50, Berini M48, Zündapp CS50

http://www.brommerreizen.nl

Brute-Force
Contacteer:

Bericht#3 » 02 mei 2026, 14:51

engine_diag
Sorry ... maar Digitale Teller liegt niet, dus echt wel Km Topsnelheid winst .
0 x

Brute-Force
Contacteer:

Bericht#4 » 02 mei 2026, 14:55

engine_diag
Brute-Force schreef:Sorry ... maar Digitale Teller liegt niet, dus echt wel Km Topsnelheid winst .

Btw ,,, mijn Scooters zijn net "Braaf : Geteste Resultaaat was met Runner Volledig onbegrenst , dus geen saaie Kymco die net 55 GPS loopt
0 x

Brute-Force
Contacteer:

Bericht#5 » 02 mei 2026, 15:03

engine_diag
Je kan uit je Scooter nog meer snelheid halen als je eens 2 x Tanken Aspen in je Tank gooit , of nog Beter :
VP Racing Benzine .
Echter heeft dat weing zin met die Brave Scooters waar jullie mee rondrijden ,
Waar het mij omgaat ,,, OK Benzine geeft betere Prestatie`s ook op jullie "Brave Scooters " echter jullie Krenten kakkers tanken liever goedkope Euro 95 .
Ik niet i.i.g .
0 x

KoKiem
Contacteer:

Bericht#6 » 02 mei 2026, 15:47

engine_diag
Ja joh, geloof verder in het ongelofelijke. Je zou je scooters in een laboratorium-opstelling moeten plaatsen om een exacte weergave van zaken te kunnen geven. De vergelijkingen die ik van je lees zijn niet gebaseerd op wetenschap. Maar als jij gelooft dat de OK benzine de beste is, mijn zegen heb je.
Weet je trouwens dat OK van origine Zweeds is (vroeger witte pomp) ? Dat de OK stations worden beheerd door OK zelf of franchise ? Dat OK onderdeel is van Catom PDM ? Dat Catom PDM bijna de helft van de omzet realiseert door groothandel in benzine, diesel, gasolie GTL, HVO, diesel met een percentage biobrandstoffen en petroleum ? Dat deze maatschappij deze bulkproducten inkoopt op de open markt (dus verschillende raffinaderijen) en ook verkoopt aan oliehandelaren, tankstations van kleine zelfstandige ketens en individuele tankstationhouders in Nederland ?

Voorlopig rijdt deze krentenkakker met zijn scooter naar plaatsen waar men nog nooit van OK-benzine hebben gehoord. Tank ik wanneer het moet en met benzine die daar verkrijgbaar is. Dat is in ieder geval ALTIJD euro 95; dus heeft mijn scooter ALTIJD dezelfde soort brandstof. Dat is wel een heel andere omgeving dan de plaatsen waar jij rijdt. Want geloof me maar: niet de scooter maar de meeste berijders gaan pingelen bij het bord "einde bebouwde kom".

Sweet dreams little boy.
0 x
“Reizen is niet iets waar je goed in bent. Het is iets wat je dóet.”

50 cc in bezit: Kymco Gran Dink (2009), Kymco G-Dink (2014) en Honda NSC 50R (2017).
50 cc historie: Tomos Qaudro, Aprilia Amico, Benelli T50, Honda SS50, Berini M48, Zündapp CS50

http://www.brommerreizen.nl

Burt Munro

Bericht#7 » 02 mei 2026, 16:59

engine_diag
Ik snap eigenlijk het hele bericht niet , als je zo graag sneller wilt koop dan een motor.
Runners op motorkenteken ? Je wil wel maar durft niet.
Ieder zijn hobby , scooterrijden is voor mij je overgeven aan de traagheid en genieten van de omgeving...2 km meer of minder is wel het laatste waar ik mij druk over maak. Ieder zijn ding . In ieder geval veilige km 's toegewenst voor iedereen!
2 x
It's nice to be a Lunatic.

Brute-Force
Contacteer:

Bericht#8 » 02 mei 2026, 19:59

engine_diag
Ik heb Scooters .. en een Paar Motor Scooters .. kom maar langs kan je deze zien
Reden dat ik ook een Paar Bromscooters heb , omdat ik zeer vaak door een TOl Tunnel moet rijden , kost mij 4 Euro heen en weer , met de Brom Scooter is dat Gratis over het Brom Fietspad .
Tevens vind ik het een Sport / Hobby om zoveel mogelijk uit een Bromscooter te halen .
Ik heb oa een Printer gebouwd , 100 CC Otto Punto Uno ..+- 36 PK , daar Race ik mee .
Dus als jullie 1 Euro op een Volle Tank willen besparen ? is jullie zaak , lig ik niet wakker van
0 x

Brute-Force
Contacteer:

Bericht#9 » 02 mei 2026, 20:01

engine_diag
Afbeelding
0 x

Brute-Force
Contacteer: