Premiumbrandstoffen

Gebruikersavatar
thomas
STN Deutschland
Berichten: 1049

Re: Premiumbrandstoffen

Bericht#41 » 18 jan 2018, 08:57

René K schreef:Tja jammer, maar wat nu? :)
E85! Cheap, cleaning, 107 octane.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Premiumbrandstoffen

Bericht#42 » 18 jan 2018, 16:13

Nu klinkt het gek maar elke scooter heeft weer een eigen "karakter". Zelf heb ik een paar Grand Dinks en elke rijdt anders. Maar een verschil tussen 95 en 98 heb ik nooit gemerkt.

Dan kan je denken: dat komt omdat het tweetakt is. Maar mijn Runner heb ik eens volgetankt met 98 en dat ding liep meteen compleet bagger: inhouden, bokken, horten en stoten. Terug naar 95 en geen probleem meer. Ook tweetakt, net als een GD...

Een PS lijkt weer wel lekkerder te lopen op 98 dan 95. Maar da's dan weer een viertakt.

Onze @thomas heeft wel eens gezegd dat met (sporadisch) E10 tanken, de alcohol in die benzine alle troep oplost in de slangen, motor etc. en dat die daarna dan lekkerder loopt. Daarna kan men uiteraard weer gewone normale brandstof tanken. Zelf heb ik dat (nog) niet geprobeerd maar ik kan me er wel iets bij voorstellen. De E10 werkt dan als een soort carbreiniger.
0 x

Gebruikersavatar
Elyseo General
Berichten: 494

Re: Premiumbrandstoffen

Bericht#43 » 18 jan 2018, 18:11

Helemaal vergeten te melden wat ikzelf rij.
Het Is Avia superclean, heb wel een aangepaste compressie.
Verhoogd tot 180psi, cylinder is iets afgevlakt.

Brandstoffen (anders dan octaangetal) kijk ik niet zo naar. Mijn olie wel, die is altijd Mobil 1 racing 2t. (is er ook voor 4t).
Is er niets anders dan gaat er 95oct in,...... is dan wat matter in de hogere toeren. Rijdt wel.
0 x

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Premiumbrandstoffen

Bericht#44 » 19 jan 2018, 21:45

Vandaag de tank weer gevuld met euro 95. Het verbruik op BP Ultimate 98 was 1:35. Ik heb een pittige rijstijl en heb deze tank veel lange stukken gereden. De scooter is origineel begrensd.
Het is voor mij een gemiddeld verbruik, dus maakt dit ook geen verschil met euro 95.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Youtube Filmtheater”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer