Premiumbrandstoffen

Gebruikersavatar
MelvinLX150
Berichten: 1733

Re: Premiumbrandstoffen

Bericht#11 » 12 jan 2018, 23:32

Morgen moet ik mijn e4 scooter tanken. Wat zal ik erin gooien?
0 x
:sct1:

Gebruikersavatar
Elyseo General
Berichten: 494

Re: Premiumbrandstoffen

Bericht#12 » 12 jan 2018, 23:59

Even de aflevering bekeken,
Maar als shipchandler (parlevinker) ben ik wat op die BP terminal geweest.
Benzine wordt anders dan olie vaak ter plaatse gekraakt. Iran, Irak, rusland etc.
Komt dan als readyproduct naar amsterdam.
De enige andere benzine terminal is volgens mij de Argos pernis.
Amsterdam is de benzinehaven van europa, Rotterdam de ruwe olie haven.
Vliegtuig brandstoffen (A1 jet) van rotterdam per pijp naar schiphol.

Waarom een octaangetal?
Dit om aan te geven dat de brandstof bij compressie nog steeds verbrand en niet als diesel ontbrandt.
Bij een motor met hogere compressie (race, kart, je tuningscylinder en hoogtoerige applicaties heb je een hoger octaan nodig om dit goed te laten verlopen.

Gewone voertuigen met een normale compressie kunnen de voordelen niet benutten die bijv 98oct biedt.
Heb je bijvoorbeeld als bij de elyseo50 en 100 je cylinder afgevlakt naar een squish van resp. 0.8 en 0.9 voor de 100cc.
Kom je als snel uit op meer dan 185Psi compressie druk,... en dan is het verschil merkbaar met de 98oct.
Hoge compressie motoren en motoren met een verhoogde toerental voor langdurige belasting.
Ford had 1.4 zetec motoren,... waarbij je de 98oct moest tanken.

Meeste fabricanten zullen de motoren voor gangbare voertuigen allemaal maken voor de normale benzine. Hier testen ze ook mee. Wel is het zo dat per jaar het aandeel plantaardige toevoegingen aan de benzines (methanol) elk jaar een beetje meer wordt. Methanol heeft bij aparte injectie (race, hillclimb) een octaanverhogend effect. Wellicht dat over een paarjaar met hoger percentage methanol ook het octaan getaal omhoog gaat. Geen beloftes hier.hehehe

Ha..... de BP terminal.
Verbaasde me niets dat die gasten een boete kregen, Ik was klaar op een schip BP terminal. En moest daarna met de roeiers mee naar schip op de boeien. Roeiers hebben daar net niet op de eigenweg BP terminal een parkeervakje 5x.
Ik geparkeerd en roeiers gebeld voor pick-up (20min wachten). Gelijk controle wat ik daar deed. Terwijl ik nog geen minuut daarvoor me uitschreef bij de beveiligings loge, bij dezelfde gast.
Wat zou iemand nou gaan doen waarvan hij weet dat hij scheepshandelaar is en verblijft op het roeiersterrein.
Toen hij daarna zijn leren handschoenen liet liggen ben ik ze ook niet terug gaan brengen, kom nou!

Mega zenuwachtig volk daar,... nemen zelfs je GSM in beslag (dus had ik de 2e keer een oude bij me). Scheepstoeleverancier kan niet zonder. GSM mocht niet mee,... Terwijl het ook een Sonim Ex proof telefoon was. (das een meest simpele GSM teruggeschroefd in piekvermogen en dus certified vonkveilig).

En toen het gevalletje DeepHorizon voorbij kwam, werd het helemaal erg,.... auto ergens parkeren, sleutels achterlaten.

Helemaal beveiligd denken ze, jammer dat een ieder de roeiers kan bellen voor een escorte naar het schip over water.
Wat wij deden als wat vergeten waren in de levering, Tijdens doosje stapelen op roeiersvlet voelde je die DDR Verrekijkers gewoon.
Ongeveer 50 euro enkele rit no questions asked. Dit had dat tv programma ook moeten doen. Had de BP het waarschijnlijk niet eens gemerkt. Zeker niet als je voor beelden alleen langs vaart op het open water.
1 x

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: Premiumbrandstoffen

Bericht#13 » 12 jan 2018, 23:59

Ik rij al jaren met BP Ultimate , mijn Scooter start beter bij koud weer , en mijn topsnelheid is 1 km hoger als met Shell V Power.
0 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Gebruikersavatar
Remco1979
Berichten: 1000

Re: Premiumbrandstoffen

Bericht#14 » 13 jan 2018, 00:00

MelvinLX150 schreef:Morgen moet ik mijn e4 scooter tanken. Wat zal ik erin gooien?

Uhh diesel :rlol:
3 x
Afbeelding
Vanaf 14-1-2018 bezitter Piaggio MP3 Sneeuwwitje 18304 km
27-5-2019 42028 km and counting
km record op 1 dag 476 km :thumbsup:
Vmax 150km/h+

Gebruikersavatar
Elyseo General
Berichten: 494

Re: Premiumbrandstoffen

Bericht#15 » 13 jan 2018, 00:13

MelvinLX150 schreef:
Elyseo General schreef:
MelvinLX150 schreef:En 102? Firezone


Heb je de literprijs gezien?????


1,85 ???


Mijn fout, was in de war met andere racebenzine.

Was een jaar geleden in gesprek met een STNer die 102oct altijd gebruikte, en die was vol lof iig.
Dacht dat hij Kymco GD reed.
0 x

Gebruikersavatar
Scooter Forens Frans
Berichten: 1364

Re: Premiumbrandstoffen

Bericht#16 » 13 jan 2018, 00:45

Hallo Meatlove,

Hartelijk dank voor de intro van deze topic en wat een heerlijke video, waarin mijn vermoeden maar weer eens is bevestigd...

Alleen zit ik met een dilemma als ik dit uitspreek:
Ooit een paar tankbeurten na elkaar een luxere brandstof getankt met de vorige Liberty met flink olieverbruik vanuit het karter tot gevolg.
Daarvoor en erna altijd "gewone" euro 95 en geen olieverbruik of nihil.
0 x
Een brommer zonder sacherijn!
Dagrecord sinds 21-04-2018: 478 kilometer en dat zal zo blijven ook, vrees ik :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Miglow
Berichten: 952

Re: Premiumbrandstoffen

Bericht#17 » 13 jan 2018, 01:18

Ik ben bij een of andere reclame voor premium benzine afgehaakt toen die zei te voorkomen dat er roest in je motor komt. Als je af en toe rijdt, komt er echt geen roest in, dat verbrandt gewoon. 98oct ipv 95 of 91, sure, dat kan verschillen. De additieven zou kunnen, maar heb ik nog nooit echt gemerkt. Bij de BP hangt een groot spandoek dat je tot 56km meer kan rijden op een tank. Sure, met een Mercedes S-klasse misschien met een 100liter tank.
0 x
Afbeelding

Life without a me is like a broken pencil, pointless. :lol:

Zelfs met een dikke plaat voor je kop, moet je ooit een helm op.

Als ik scooter wil rijden, word ik wel pizzakoerier.

Gebruikersavatar
René K
Berichten: 632

Re: Premiumbrandstoffen

Bericht#18 » 13 jan 2018, 08:08

Die luxe premium benzine is misschien overbodig, maar voor een wat koude gevoelige 4takt 50cc scooters zou misschien
Euro 98 een wezenlijk verschil kunnen maken. Het is te proberen. :)
0 x

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: Premiumbrandstoffen

Bericht#19 » 13 jan 2018, 08:52

Miglow schreef:Ik ben bij een of andere reclame voor premium benzine afgehaakt toen die zei te voorkomen dat er roest in je motor komt. Als je af en toe rijdt, komt er echt geen roest in, dat verbrandt gewoon. 98oct ipv 95 of 91, sure, dat kan verschillen. De additieven zou kunnen, maar heb ik nog nooit echt gemerkt. Bij de BP hangt een groot spandoek dat je tot 56km meer kan rijden op een tank. Sure, met een Mercedes S-klasse misschien met een 100liter tank.


Met de Twingo halen we met Total Excellium al 50km meer op een tank ivm Avia euro95.

Ik ben er iig door de onze ervaringen met brandstoffen er wel van overtuigd dat het werkt, wij maken meer kilometers per tank, en alle voertuigen rijden soepeler/zuiverder
0 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
MelvinLX150
Berichten: 1733

Re: Premiumbrandstoffen

Bericht#20 » 13 jan 2018, 09:37

E10 heb ik een keer in mijn auto gegooid (in de tank, niet op de achterbank hahha) en daarmee reed mijn auto minder zuinig. Logisch, er zit daar tenslotte 10% ethanol in en dus minder benzine per liter.

Mijn euro 4 scooter kan op e10 rijden (met goedkeuring van fabrikant) alleen moet er wel een maatje grotere sproeier gemonteerd worden, waarschijnlijk om mijn verklaring hierboven.
0 x
:sct1:

Social Media

   

Terug naar “Youtube Filmtheater”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden  •  Registreer