Premiumbrandstoffen

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Premiumbrandstoffen

Bericht#21 » 13 jan 2018, 09:50

E10 moet je mee oppassen. Schimmel in de tank en verzwaard onderhoud bij auto's e.d. De meeste brommers zijn er in ieder geval niet geschikt voor.
Maar dat is weer een heel andere discussie.
0 x

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: Premiumbrandstoffen

Bericht#22 » 13 jan 2018, 10:23

Ethanol tast kunststof en rubber aan
0 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Gebruikersavatar
VincentB
Berichten: 385

Re: Premiumbrandstoffen

Bericht#23 » 13 jan 2018, 11:07

Interessant, nooit aan gedacht om een 'premium' brandstof te gaan rijden. Ga ik binnenkort maar eens testen.
0 x
Record op een dag: 660km

Gebruikersavatar
MelvinLX150
Berichten: 1733

Re: Premiumbrandstoffen

Bericht#24 » 13 jan 2018, 11:42

Ik gooi er straks BP 98 in
0 x
:sct1:

Gebruikersavatar
karlheinz
Berichten: 487

Re: Premiumbrandstoffen

Bericht#25 » 13 jan 2018, 11:42

Ik tank altijd premium 98 superplus benzine al sinds het begin sinds ik mijn scooter nieuw heb.
het is niet zo,n groot verschil met gewone 95 ,maar het is gewoon goed voor de motor en rijd ook wat soepeler/rustiger .
maak je nou maar niet druk om de hoge liter prijs,op de kleine tank van een scooter maakt dat niet zo,n groot verschil.
het gaat ja niet om grote bedragen zoals bij een auto tank.
Op premium 98 superplus is hij wel wat zuiniger als met euro 95.
dus dit compenseert zich weer een beetje met .
0 x

Gebruikersavatar
Jo&Marian
Berichten: 1112

Re: Premiumbrandstoffen

Bericht#26 » 13 jan 2018, 11:49

De ervaring die ik heb is dat ik met m'n BMW van bijna 40 jaar oud in Duitsland Shell V power tank met en octaan van 100.
Hierop loopt m'n ouwe boxer lekker soepel, bij kwalitatief mindere benzine merk ik dat hij direct minder soepel loopt, in het verbruik is geen verschil.
Bij mijn 10 jaar oude motorscooter merk ik zowel bij het rijden als bij het verbruik geen verschil in welke benzine ik tank.

Verbrandingsmotoren (ongeacht de cc-inhoud) van voor 2010 is het niet raadzaam E 10 te tanken om eerder genoemde redenen.

Gr. Jo
0 x
Als het niet gaat zoals het moet....dan moet het maar zoals het gaat!

Gebruikersavatar
karlheinz
Berichten: 487

Re: Premiumbrandstoffen

Bericht#27 » 13 jan 2018, 11:55

Jo&Marian schreef:De ervaring die ik heb is dat ik met m'n BMW van bijna 40 jaar oud in Duitsland Shell V power tank met en octaan van 100.
Hierop loopt m'n ouwe boxer lekker soepel, bij kwalitatief mindere benzine merk ik dat hij direct minder soepel loopt, in het verbruik is geen verschil.
Bij mijn 10 jaar oude motorscooter merk ik zowel bij het rijden als bij het verbruik geen verschil in welke benzine ik tank.

Verbrandingsmotoren (ongeacht de cc-inhoud) van voor 2010 is het niet raadzaam E 10 te tanken om eerder genoemde redenen.

Gr. Jo

Ja inderdaad,alstublieft geen E 10 tanken.
dat is voor de volgende generatie scootermotors als euro 4 van kracht wordt.
Euro 4 is de term/type van de motor met nadruk van emissies die een motorblok van zich geeft.
de huidige scooter motoren zijn euro 3 die binnenkort vervangen gaan worden door euro 4 scootermotoren.in de verkoop.
Hoe en wanneer dat van kracht wordt is nog onbekend maar het gaat er komen.
althans dat is de wens van de staat,maar het wordt wel moeilijk haalbaar.
0 x

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Premiumbrandstoffen

Bericht#28 » 13 jan 2018, 12:28

Zullen we afspreken hier alleen over premiumbrandstoffen te discussiëren?

Als je een moderne scooter hebt en je wilt E10 proberen, kun je het beste contact zoeken met de fabrikant om te vragen of het kan en wat het voor gevolgen heeft voor het onderhoud. Het is echter een keuze die je maakt om hopelijk goedkoper uit te zijn. De kwaliteit is minder en vooral als je weinig rijdt is het onverstandig.

Bij Moteo hebben ze in ieder geval een dikke "verboden E10 te tanken" sticker onder mijn buddy geplakt.
1 x

Gebruikersavatar
Elyseo General
Berichten: 494

Re: Premiumbrandstoffen

Bericht#29 » 13 jan 2018, 13:19

Miglow schreef:Ik ben bij een of andere reclame voor premium benzine afgehaakt toen die zei te voorkomen dat er roest in je motor komt. Als je af en toe rijdt, komt er echt geen roest in, dat verbrandt gewoon. 98oct ipv 95 of 91, sure, dat kan verschillen. De additieven zou kunnen, maar heb ik nog nooit echt gemerkt. Bij de BP hangt een groot spandoek dat je tot 56km meer kan rijden op een tank. Sure, met een Mercedes S-klasse misschien met een 100liter tank.


De technieken die gebruikt werden/worden heet professioneel. Gas to solid, benzine. verbranden en je houdt as deeltjes over. Slecht.
Waar iedereen naar toe wil, is Gas to liquid, methanol. Beter. Na verbranden houdt men over,..... het liefst alleen water. Of een andere vloeistof die op te vangen is.
Dit is ook de reden dat autos tegenwoordig (bij goed merk) een RVS uitlaat hebben.
2takkers hebben een oliefilm in de motor liggen dus no worries. 4takkers hebben dit niet.

Hoe komt dat water dan in mijn motor,... of hoe zou het kunnen?
Bij compressie en verbranding, heb je altijd blowby...... mengsel dat ontsnapt tussen cylinderwand en zuiger tijden de bewegingen. Dit is natuurlijk minimaal, maar tel je toeren bij elkaar op en dan heeft elke motor een bepaald verlies door blowby. Nwe motoren minder dan oude natuurlijk.
De blowby factor is ook gelijk de hoofdreden voor olie verversen.
Je kan het ook wel zien aan de kleur van de olie,..... bruine olie bij benzine motoren en zwarte olie bij diesels.

Water in mijn motor, waar zet de roest zich af?
Iig niet op je alu carter, alu cylinder, rvs uitlaat..... over blijft de open stalen lagers.
Er zijn toch ook RVS lagers,... ja maar die zijn niet zo sterk als stalen lagers.
De keringen hebben wel een update gekregen,.... waar ze vroeger van rubber waren zijn ze nu van VITON.

Grappig hoe de overheid, langzaam de benzine samenstelling doet veranderen per jaar. Zonder al te veel informatie over of je oudere voertuigen er ook mee om kunnen te verstrekken. Jammers. Verwacht,... maar noch steeds jammers.
Ik denk dat ze dit zo doen op aanraden van een jurist doen om niet verantwoordelijk te zijn voor de genomen beslissingen en claims te omzijlen.
0 x

Gebruikersavatar
gerard lift
Berichten: 1277

Re: Premiumbrandstoffen

Bericht#30 » 13 jan 2018, 13:44

Wij rijden ook op premium brandstof vind het verschil groot start beter en loopt beter
En ach alle brandstof vervuilt in princiepe
Elektro ook alleen de vervuiling is gecontreerd op een plek de centrale .en natuurlijk de fabriek waar de akku.s gemaakt worden .
We zullen zien wat de toekomst brengt
2 x

Social Media

   

Terug naar “Youtube Filmtheater”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

Aanmelden  •  Registreer