Even tanken...

TK E

Re: Even tanken...

Bericht#31 » 13 nov 2016, 10:08

Oke dan ook ik maar even kort een reactie.....
Punt 1. Brom Scooter geeft geen richting aan bij het verlaten van een rotonde. Snorscooter wel.
Punt 2. Brom scooter wil dus duidelijk aan de rechterkant een voortuig inhalen wat alleen mag bij een invoeg of een uitvoeg strook
Punt 3. Tegenwoordig wordt je geleerd dat je defensief hoort te rijden. Dus ten alle tijden een ongeluk probeert te voorkomen dus je rijstijl aanpassen aan het overige verkeer. Duidelijk te zien dat de bromscooter dat niet doet....

En zo kan ik nog wel aardig wat punten verzinnen......
Mijn conclusie is dan ook.: natuurlijk had die auto duidelijker moeten kijken.....maar neemt niet weg dat door het toedoen van de bromscooter duidelijk in de dode hoek ging zitten van de auto en dan ook nog eens recht wilde inhalen waar het niet is toegestaan kan ik maar een mening geven en dat is eigen schuld dikke bult.....
"Haastig spoed is zelden goed"
1 x

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Re: Even tanken...

Bericht#32 » 13 nov 2016, 10:10

De scooterrijder is mijn inzien bewust rechts gaan rijden en daardoor het ongeluk veroorzaakt.

Mtvrgrt kees
0 x

Gebruikersavatar
mcguyver
Berichten: 279

Re: Even tanken...

Bericht#33 » 13 nov 2016, 10:14

ravw schreef:
mcguyver schreef:
ravw schreef:
dan moet je geen deelnemen aan het verkeer , je moet in het verkeer op alles voor bereid zijn ..


hand uitsteken ?????

- Uw hand niet uitsteken op de fiets
Door alleen je hand al niet uit te steken op de fiets kunt u al een boete van € 20,- verwachten.


Ik heb je reactie wat ingekort, anders wordt het zo'n lap tekst.
Als je op dit linkje klikt zie je de wet- en regelgeving zoals die sinds 1990 in Nederland geld: http://wetten.overheid.nl/BWBR0004825/2014-03-20

De argumenten die jij aanhaalt komen helaas uit een reactie van iemand die die wet niet kent, en enkel een copy paste van o.a. een paar elementen van artikel 5 RVV heeft gedaan. Dat is het nadeel van het internet, je weet niet altijd of iets WEL of NIET waar is en of het VOLLEDIG is. Daarnaast heeft die persoon er bedragen bij geplakt.

Een fietser hoeft zijn hand niet uit te steken. Daarentegen is een bestuurder (artikel 17 lid 2 RVV) verplicht richting aan te geven wanneer hij af slaat. Dat geldt dus voor iedere bestuurder, dus ook een fietser. Dat kan met de hand, met een richtingaanwijzer, het maakt niet uit. Als die maar richting aan geeft. Daarnaast zal dan ook nog moeten blijken dat het overige verkeer in gevaar is gebracht of kan worden gebracht (artikel 5 WvW 1994 (andere wet dus) ook wel "algemene grondnorm" genoemd). Wanneer jij geen richting aan geeft terwijl er geen ander verkeer is en een agent op het trottoir ziet dat, zonder dat artikel 5 WvW van toepassing is, en je krijgt een boete, dan zal dat bij de kantonrechter geen stand houden. Er moet dus iets meer aan 'de hand' :mrgreen: zijn.

Het artikel "hand uitsteken" is zoals ik eerder al stelde in 1990 vervallen. Je kunt daar dus geen boete voor krijgen want dat artikel bestaat niet meer.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Youtube Filmtheater”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer