nieuwe achterband/4000km beurt

willem
Berichten: 113

nieuwe achterband/4000km beurt

Bericht#1 » 30 jul 2013, 16:09

hallo geachte leden
zoals belooft heb ik vandaag de people s
opgehaald, hij heb een nieuwe band opgelegd
en gelijk een 4000km gegeven
ik was totaal kwijt 161,70
hier gedane arbeid
achter buiten band 65 euro
div smeer middelen 4 euro
olie 10,30
bougie 7,95
olie filter 4,95
milieu heffing 4,50
arbeids loon 65,00
dus vergelijk dit met jullie beurten
dus jullie zijn weer op de hoogte
dus nu op naar de 8000km.
ik wens jullie allen nog een fijne dag toe.
gr.willem uit rotterdam-zuid
met de rode kymco people s.
0 x

René K

Re: nieuwe achterband/4000km beurt

Bericht#2 » 30 jul 2013, 16:17

Vergelijken schrijf je,....Nou Willem dan ben ik 69,50 goedkoper uit, want ik doe alles zelf, :lol:
maar dan moet ik geen fouten maken want dan ben ik weer duurder uit. :? :roll:

René
0 x

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Re: nieuwe achterband/4000km beurt

Bericht#3 » 30 jul 2013, 17:36

Vind het een beetje krom dat een dealer de klant laat betalen voor "diverse smeermiddelen". Tis maar een paar euro... maar verteld mijn inziens wel boekdelen over een dealer. Ik bedoel... een beetje service mag men toch wel verwachten als klant zijnde.

En sinds wanneer betaalt men als klant milieu heffing :shock: makkelijk verdient noem ik dat.

Vergeef mij als ik het fout heb.

In ieder geval... je kunt weer vooruit. Veilige kmters....

Mtvrgrt kees
0 x

Gebruikersavatar
ScooterBlokker
Voormalig STN Lid
Berichten: 2003

Re: nieuwe achterband/4000km beurt

Bericht#4 » 30 jul 2013, 17:53

Kees En sinds wanneer betaalt men als klant milieu heffing :shock: makkelijk verdient noem ik dat, dit moet de dealer ook betalen voor de afgewerkte olie of voor de band dat is al heel lang zo.

Grt Jan
0 x
wij rijden op twee Kymco's
Ria op een scooter uit 2003 40318 op de teller
en ik op een scooter uit 2005 met 64253 op de teller

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
the riding man
Berichten: 287

Re: nieuwe achterband/4000km beurt

Bericht#5 » 30 jul 2013, 18:39

ScooterBlokker schreef:Kees En sinds wanneer betaalt men als klant milieu heffing :shock: makkelijk verdient noem ik dat, dit moet de dealer ook betalen voor de afgewerkte olie of voor de band dat is al heel lang zo.

Grt Jan


Dit is niet helemaal correct. Er zit inderdaad milieuheffing inbegrepen bij de prijs van nieuw gekochte olie, (trouwens ook bij aankoop van allerhande electronische apparatuur, banden, enzo om even uit te wijden), dus bij de prijs van de olie zit die milieuheffing al gerekend voor de klant. Die bijdrage dekt dus de kosten voor het recycleren van de oude gebruikte olie, of nog beter gezegd: bij aankoop van nieuwe olie zit reeds de bijdrage voor later deze olie te gaan recycleren en eigenlijk is de huidige milieuheffing dus bij de vorige beurt aangerekend geweest en bij de prijs van de nieuw aangekochte olie zit de milieuheffing voor bij de volgende beurt de olie terug te verwerken. Het nogmaals, en dus dubbel aanrekenen van die taksen is dus pure diefstal. Verder vind ik een tarief van 65€ ook wel vrij prijzig. Een beetje deftige dealer mag daar een uurtje aan werken. Uurtarief is 45 a 50€ tegenwoordig. Diverse smeermiddelen 4€ stel ik me ook vragen bij: een spuitje wd40 en een toetsje vet aan wielas smeren kost echt geen 4€ aan product hoor Dus toch wel goed doorgerekend als je het mij vraagt.
0 x

Gaaspertje

Re: nieuwe achterband/4000km beurt

Bericht#6 » 30 jul 2013, 19:15

Het is niet helemaal waar dat de verwijderingsbijdrage(milieu heffing) altijd bij de prijs inzit klein voorbeeld ga naar de Media markt en er staat bij de prijs exclusief verwijderingsbijdrage (tv,koelkast koffieapparaat en ga maar door) en bij nog veel meer winkels is dit ook bij een garage voor de banden,olie,uitlaat en noem maar op.
0 x

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: nieuwe achterband/4000km beurt

Bericht#7 » 30 jul 2013, 19:22

en een achterband bij 4000km?
dat is zelfs met een 12 inch erg vlug..
ik zal wel gek wezen maar dit is geen rekening maar een rijkmakertje voor ide zogenaamde dealer.
ik weet dat mijn dealer noord scooters zeker aan de prijs is echter dan weet ik zeker dat er geen cent opstaat die niet teregd vermeld word
roelf
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Re: nieuwe achterband/4000km beurt

Bericht#8 » 30 jul 2013, 20:02

@Jan,

Ik weet dag milieu heffing al lang bestaat. Maar ook ik meende dat eerder vernoemde door riding man en tomosje meer in het plaatje passen.

Als ik naar de macro of elk ander witgoed winkel ga is de prijs inclusief en hoef ik bij aflevering aan grofvuil/milieu straat niet nog eens milieu heffing te betalen.

Mijn inziens maar ook op mijn gevoel.... ben ik van mening dat de totaal prijs niet naar aller eerlijk is verlopen.

Maar ok.... dit is mjjn beleving

Wij hebben het laatste jasr witgoed en elektronica gekocht en de prijzen waren inclusief.

Mtvrgrt kees
0 x

Gaaspertje

Re: nieuwe achterband/4000km beurt

Bericht#9 » 30 jul 2013, 20:09

motormuis schreef:@Jan,

Ik weet dag milieu heffing al lang bestaat. Maar ook ik meende dat eerder vernoemde door riding man en tomosje meer in het plaatje passen.

Als ik naar de macro of elk ander witgoed winkel ga is de prijs inclusief en hoef ik bij aflevering aan grofvuil/milieu straat niet nog eens milieu heffing te betalen.

Mijn inziens maar ook op mijn gevoel.... ben ik van mening dat de totaal prijs niet naar aller eerlijk is verlopen.

Maar ok.... dit is mjjn beleving

Wij hebben het laatste jasr witgoed en elektronica gekocht en de prijzen waren inclusief.

Mtvrgrt kees


Kees zie mijn bericht wat je tikt over de prijs incl is niet helemaal waar er staat wel degelijk exl verwijderingsbijdrage deze betaal je op de prijs van het apparaat, dus is het logisch dat je bij het wegbrengen niets meer betaald want dat heb je dan al gedaan.
0 x

Gebruikersavatar
ScooterBlokker
Voormalig STN Lid
Berichten: 2003

Re: nieuwe achterband/4000km beurt

Bericht#10 » 30 jul 2013, 20:24

Ge achte heren als je een fles moter olie koop bij een of ander zaak kijk dan eens op de aankoop bon of daar ook op staat incl verwijdering bijdrage.

wij moest op het bedrijf waar ik werkte € 0,80 betalen per liter om de af gewerkte olie te kunnen inlever bij een verwerkings firma.

Het probleem is dat een bedrijf zijn afvalstoffen moet bijhouden en een raport moet kunnen over leggen bij inspectie.
wat hier mee gedaan is en hoe het is afgevoerd.

wij kunnen gewoon alles even weg brengen naar het afval station in de gemeente daar krijgen wij per jaar de rekening voor.



Kijk hier even
http://www.euromaster.nl/tarieven2013

http://www.afgewerkteolie.nl/afvoeren-afgewerkte-olie




Grt Jan
0 x
wij rijden op twee Kymco's
Ria op een scooter uit 2003 40318 op de teller
en ik op een scooter uit 2005 met 64253 op de teller

Afbeelding Afbeelding

Social Media

   

Terug naar “Pech onderweg?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

Aanmelden  •  Registreer