nieuwe achterband/4000km beurt

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Re: nieuwe achterband/4000km beurt

Bericht#11 » 30 jul 2013, 21:03

Duidelijk Jan

Thx....

Mtvrgrt kees
0 x

Gebruikersavatar
scooterbull
Voormalig STN Lid
Berichten: 211

Re: nieuwe achterband/4000km beurt

Bericht#12 » 30 jul 2013, 21:56

tomosje schreef:en een achterband bij 4000km?
dat is zelfs met een 12 inch erg vlug..
ik zal wel gek wezen maar dit is geen rekening maar een rijkmakertje voor ide zogenaamde dealer.
ik weet dat mijn dealer noord scooters zeker aan de prijs is echter dan weet ik zeker dat er geen cent opstaat die niet teregd vermeld word
roelf



hoi tomosje

dat kwam die achterband,omdat willem al 2x een lekke band ermee had.als ik t goed heb
en die mileukosten en diverse smeermiddelen is dat niet zoiets als klein materiaal.
rekenen doen ze t allemaal wel volgens mij,maar of ze het allemaal op de rekening zetten is twee. :roll: :roll:
0 x

René K

Re: nieuwe achterband/4000km beurt

Bericht#13 » 31 jul 2013, 08:39

Milieu heffing zie ik wel meer op een rekening, als ik een scooterzaak zou hebben had ik
het ook door berekend aan de klant, het moet immers toch betaald worden.
Uurloon... ja het zij zo, wij werken ook niet voor niks, mijn uurloon is 14,- Euro en nog wel
bruto ook, zal van een monteur niet zoveel meer zijn en waar de rest blijft van het hoge uurloon???
Wel goed van Willem hè, om zo'n rekening op het forum te zetten, we hebben gelijk een leuke discussie punt. :D

René
0 x

Stephan

Re: nieuwe achterband/4000km beurt

Bericht#14 » 31 jul 2013, 08:54

In de arbeidsloon zit ook (een gedeelte van) de huur van het pand, stroom, verzekeringen etc
Kleinmateriaal en smeermiddelen vindt ik normaal, als ik zie wat er bij mijn dealer doorheen gaat per service beurt dan vindt ik het logische kosten.

Het bandje... Tja twee keer lek en dan vervangen met 4000km, ik denk wel dat dit eigenlijk niet nodig geweest zou zijn, maar voor het goede gevoel begrijp ik wel dat dit gedaan is.

Maar goed Willem, het is nog steeds goedkoper dan auto rijden :mrgreen:

Je kunt er weer tegen aan!

Grts

Stephan
0 x

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Re: nieuwe achterband/4000km beurt

Bericht#15 » 31 jul 2013, 09:05

René K schreef:Wel goed van Willem hè, om zo'n rekening op het forum te zetten, we hebben gelijk een leuke discussie punt


Yep... :lol: .... maar uuhhmmm en toch vind ik hahahahaa geintje

Mtvgrt kees
0 x

Gebruikersavatar
HaagseTweet
Berichten: 1578

Re: nieuwe achterband/4000km beurt

Bericht#16 » 31 jul 2013, 09:40

Ik denk dat het velen nog tegen valt hoeveel een werknemer achter de schermen kost....ook al ziet de werknemer hier niet zoveel van.

Wil je een werknemer goed verzekerd hebben, goed pensioen laten opbouwen, goed kunnen bijscholen dan komt er maandelijks nog een flinke post bij. Daarnaast inderdaad heeft een scooterzaak net als elke zaak behoorlijke vaste lasten die terugverdiend moeten worden.....en natuurlijk moet er nog een stukje winst gemaakt worden.

Ik moet wel zeggen dat ik de uurtarieven van de scooterzaken toch vrij fors vind. In tegenstelling tot automonteurs die toch steeds meer moeten bijscholen op het gebied van de techniek en computersystemen (waar ik overigens de tarieven van de werkplaats bij officiële dealers ook te hoog vind voor de service die je krijgt) ben ik toch van mening dat scooters en dan met name de brom en snorscooters toch relatief simpel zijn en m.i. ook weinig echt structureel veranderd over de jaren heen. Volgens mij bij de dealer waar ik mijn scooter gekocht heb is het tarief zelfs 65+ wat ik voor (niet denigrerend bedoeld) MBO techniek toch aan de forse kant vind.

Het zal ook nog wel even zo blijven.....zolang de scooterverkopen als een gek blijven gaan :lol:
0 x

Gebruikersavatar
ScooterBlokker
Voormalig STN Lid
Berichten: 2003

Re: nieuwe achterband/4000km beurt

Bericht#17 » 31 jul 2013, 17:23

iemand die 2000 euro bruto verdiend kost een werkgeven 4000 euro.

Waarom het volgende

Loon belasting werkgever
afdracht ziekenkosten verzekering werknemer
Pensioen opbouw
verzekeringen voor de werknemer
verzekeringen ongevallen voor de werknemer
verzekering voor uitval van een werknemer (hier bedoel ik mee iemand die langer dan een week ziek blijf en hier een vervanger voor moet komen daar de werkgever tegenwoordig heel lang de kosten moet door betalen van de werknemer die ziek wordt.)
aansprakelijkheid verzekering voor de werknemer en werkgever.

zo kan ik nog wel even door gaan het komt er op neer dat wij als werknemer geen idee hebben wat kosten zijn voor een werkgever die personeel in dienst heeft.
daarom zie de laatste tijd steets meer bedrijf verhuizen naar lage loon landen en zeker in de EU waar wij moeten denken aan het voor malig oostblok.

wat ook vaak voor kom dat bedrijf geen vast personeel meer in dienst nemen maar via uitzend buro's of via 0 uren contracten waar bij de werknemer geen zekerheden meer op bouwt

dus als je wat moet betalen bij een dealer denk dan eens wat het allemaal kost per uur om zijn zaak draaien te houden.

met vriendelijke groeten Jan :D :D
0 x
wij rijden op twee Kymco's
Ria op een scooter uit 2003 40318 op de teller
en ik op een scooter uit 2005 met 64253 op de teller

Afbeelding Afbeelding

Gaaspertje

Re: nieuwe achterband/4000km beurt

Bericht#18 » 31 jul 2013, 17:53

Juist !!!!
0 x

René K

Re: nieuwe achterband/4000km beurt

Bericht#19 » 31 jul 2013, 20:19

Ik wordt er ook een beetje moe van de onzekerheden en de 0 uren contracten van de gewone werknemers,
die zelfde 0 uren contracten moeten ze maar eens zelf doorvoeren bij hun eigen Managers en Directieleden, kijk dan
zijn ze flink. Misschien Poolse managers aannemen, Poolse medici en ander hoog opgeleiden uit het Oostblok
die zijn veel goedkoper. :mrgreen:

Gr. René
0 x

Gebruikersavatar
HaagseTweet
Berichten: 1578

Re: nieuwe achterband/4000km beurt

Bericht#20 » 31 jul 2013, 20:28

hahahaha ja en dan betaald krijgen in Poolse Zloty's die je weer mag gebruiken bij de poolse supermarkten hier....heb je ten minste ook geen verlies bij valuta omwisselen ahahaha
0 x

Social Media

   

Terug naar “Pech onderweg?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer